![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() https://www.youtube.com/watch?v=ALq8Rrr2mfg
https://www.youtube.com/watch?v=h9MS9i-CdfY https://www.youtube.com/watch?v=ivqotmVbWQk https://www.youtube.com/watch?v=UOHWg610BI0 Als degenen die slechts een van die filmpjes gezien heeft, nu krampspieren krijgen van het lachen (we know who you are), kan ik misschien zeggen dat ik al sedert een groot aantal jaren vermoed dat dit de reden zou kunnen zijn, als multidimensie kan bestaan uiteraard - (dus parallele werelden), dat vele voorspellingen niet uitkomen omdat die voorspellers mogelijk de gebeurtenissen die ze dan voorspellen, zich in een andere dimensie afgespeeld hebben of nog moeten gebeuren in die andere dimensie. Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 29 maart 2015 om 07:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er zijn als het over alternatieve universa gaat twee verschillende theorieën (nou ja, hoofdgroepen theorieën) te onderscheiden.
De eerste is dat er simpelweg meerdere big bangs geweest zijn. Deze creëren elk hun eigen dimensies, hun eigen ruimte en tijd, maar bestaan wel in dezelfde realiteit als elkaar, en liggen mogelijk zelfs heel dicht bij elkaar in een gezamelijke tijd en ruimte buiten de individuele universa. Als dit het geval is moeten er wel echt ontiegelijk veel universa zijn wil er statistisch gezien eentje zijn waarin onze natuurwetten bestaan en onze zon bestaat en onze aarde en ons leven en onze soort en een specifiek individu met als enige afwijking dat hij nog leeft. En dan bedoel ik echt gigantisch mega veel, er zouden nog veel meer universa moeten zijn dan er sterren zijn in dit universum, en dat is een understatement. Als je het in machten van tien zou willen uitdrukken zou je kramp krijgen in de vinger waarmee je de nul intoetst, zoveel. Het aantal toevalligheden/beslissingen op kwantumniveau dat precies hetzelfde genomen moet worden is onvoorstelbaar. De tweede theorie is dat elke keer dat er een kwantumbeslissing wordt genomen een universum zich opsplitst in twee nieuwe universa, een waar optie 1 gebeurd, 1 waar optie 2 gebeurd. Dit is een interessante voor science fiction omdat er dan inderdaad een heleboel universa bestaan waar die en die de aanslag op zijn leven overleefde of de auteur de loterij won. Helaas zijn voorstanders van dit idee altijd erg vaag over waar dat tweede universum vandaan komt. Waar komt de energie vandaan? De massa? Hoe wordt daar zo snel een universum uit gekleid? Deze theorie, kortom, druist in tegen zo'n beetje alle kennis van de natuurkunde die we hebben. Het is in wetenschappelijke termen dan ook stiekem geen theorie, maar eerder een gedachtenexperiment (lol, waarom wil mijn spellingchecker daar een geldachtenexperiment van maken?) of filosofisch concept. Grappig om over na te denken, maar ik zou er geen geld op inzetten dat het waar is, nog geen cent met als tegeninzet de jackpot van de staatsloterij. Er klopt simpelweg geen hout van het idee. Maar ja, als het wel waar is, wie ben ik dan om te zeggen dat er geen mensen zijn met interdimensionale zintuigen die automatisch inzoomen op mensen en gebeurtenissen die op mensen en gebeurtenissen uit ons universum lijken? Ik bedoel, veel belachelijker kon het idee toch al niet meer worden...
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommigen hebben nog steeds big bangs....in hun hoofd.