![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat kan je later allemaal doen als je Geschiedenis of politieke wetenschappen gestudeerd hebt?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() doppen
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() doppen en beseffen dat het doorheen de geschiedenis nooit anders is geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jezelf afvragen waarom je ooit gekozen hebt voor geschiedenis of politieke wetenschappen.
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Hangt af van je persoonlijkheid, je uiterlijk, de mensen die je kent, de dingen die je wil doen, de zaken die je nog wil bijleren, je morele overtuigingen en de omstandigheden die zich zullen voordoen, ... . Je kan crimineel, politieker, bedrijfsleider, kaderlid, metser, kunstenaar, bibliothekaris, TV-presentator, journalist, dopper, boerenknecht, prof of leraar, magazijnier, telefoonoperator, ... worden als je zoiets studeert en je kan zelfs het hele lijstje proberen tijdens je lange leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als ik mezelf zie: ik heb een opleiding Boekhouden-Fiscaliteit gevolgd. Vanaf het moment ik afgestudeerd was, heb ik zonder problemen een job in die richting gevonden. Ik was niet zo content met die job, omdat ik GEDACHT werd m.a.w. anderen bepaalden welke richting m'n carrière uit zou gaan. Nuwel, intussen begon ik me meer en meer te interesseren in alles wat rond en in computers zat, zowel hard- als software. Die jarenlange zoektocht was wel "aanslepend" te noemen. Thuis testte ik nogal veel, qua installeren van desktop pc's en hielp ook vele anderen uit de nood, waardoor ik er met vallen en opstaan méér van begon te snappen en na verloop van tijd dingen al spelend begon te doen (remember de aarzeling voorda'k m'n eerste "format c:" erdoor ramde) en vele handelingen zonder da'k er nog echt over na moest denken begon te doen. Uiteindelijk kreeg ik het in m'n bol om een versnelling hoger te gaan en een cursus programmeren begon te volgen. Awel, nu even in nabeschouwing doe ik méér rond IT binnen de afdeling en ontwikkel ik programmaatjes (al is 't voorlopig om m'n eigen taken wat meer te automatiseren) en bijna elke keer in de bres spring als er een pc-probleempke binnen de afdeling is, waardoor ik de "pc-goeroe" binnen de afdeling word genoemd. Zélf vind ik dat wat overdreven en minimaliseer ik dat, maar telkens er een probleem is met een of andere computer en ik ben op verlof dan wacht men meestal tot ik op verlof ben i.p.v. de helpdesk te bellen omda'k nogal snel doorheb wat er foutgelopen kan zijn en begin te zoeken op basis van wat ik in m'n "met-vallen-en-opstaan"-stadium qua ervaring heb opgedaan. Zodoende is ***** (mijne naam), weliswaar binnen bescheiden proporties te bezien, een ventje geworden dat men graag in de buurt heeft om de pc-vodden onder handen te nemen... Om kort te zijn... Wat hebben m'n huidige professionele activiteiten nog te maken met m'n opleiding?? Haast niks. Sommige dingen zullen hun nut gehad hebben hoor, daar nie van. Om maar te zeggen dat het vreemd kan lopen, zowel positief als negatief. Bij velen is het alvast zo dat ze iets totaal anders doen dan waarvoor ze gestuurd hebben, dus don't be afraid....veel aan broekverslijterij zul je sowieso doen. Er is geen pasklaar antwoord, vrees ik. Het voornaamste is dat je jezelf leert ontdekken en achterhaalt wat je écht kan drijven. 'T is misschien een cliché te noemen, maar mijns inziens toch het voornaamste ingrediënt tot succes en voldoening in je toekomstige loopbaan. Zodoende kan je iets wat je graag doet na verloop van tijd ook in je professionele carrière (of meer algemeen: je job) verzilveren. Zorg ervoor dat je in iets uitblinkt, dat je opvalt tussen de massa. Hopend dat dit enige meerwaarde aan de discussie kon brengen. Veel succes met wat je ook gaat doen in de toekomst, C uit W. Met groeten Boerke. Laatst gewijzigd door KempensBoerke : 9 oktober 2004 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() wat maakt het uit wat je later gaat doen?
oh ja, je moet het 'maken' zeker. je moet 'iets doen met je leven'. al die strebers... straks zijn ze dood, na 2 generaties weet niemand meer dat ze ooit bestaan hebben. hun leven heeft dan evenveel betekend als het leven van een mier, een luis of een kip. doodskistenvoer zijn we, niets meer, niets minder. en we stinken al op voorhand. Laatst gewijzigd door Mitgard : 9 oktober 2004 om 23:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Ik wil dat niet worden, daarmee dat ik deze topic open ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
doe dan geneeskunde, tandarts, TEW, burgerlijk ingenieur of zoiets. ![]() Laatst gewijzigd door Mitgard : 10 oktober 2004 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Zo'n evolutie kan snel omslaan, weet je wel. Mogen wij trouwens eens meeloeren in uw glazen bol?? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |