Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 10 oktober 2004, 21:25   #1
Funghus
Schepen

Standaard VIVANT: waarom niet/wel?

Wat denken de mensen hier zoal van de belangrijke punten van VIVANT?

Ik heb het boek gelezen van Roland Duchâtelet "De Weg naar meer Netto Binnenlands Geluk" van 2004.

Toen ik voor het eerst over Vivant hoorde, dacht ik dat het wel heel erg vergegrepen en onrealistisch was. Ik ben sindsdien van mening veranderd. Het vergt een beetje moeite om erover na te denken, maar het is eigenlijk verbluffend eenvoudig.

Iedereen is gelijk voor de wet. Iedereen een basisinkomen. Iedereen het recht om bij te verdienen. Geen loodzware belastingen op arbeid die ervoor zorgen dat bedrijven te weinig mensen in dienst hebben, maar dat er ondertussen werklozen staan te drommen aan de poorten van die bedrijven die een werknemer bij willen. Mensen worden niet meer gestigmatiseerd door het feit dat ze geen degelijk werk vinden. Het is hun schuld ook helemaal niet dat alles geautomatiseerd is en dat er nu eenmaal minder hoeft gewerkt te worden. Het huidige systeem is een vicieuze cirkel die onze bedrijven en werknemers uitperst en mensen op straat gooit die door de sociale wetgeving de loonkosten nog eens helpen opdrijven! Geen wonder dat alle bedrijven klaarstaan om naar de Oostblok, China of India te verhuizen. Het is een dwingende noodzaak dit probleem te verhelpen.

Waar gaan de belastingen vandaan komen? Heel eenvoudig van de BTW. De belastingen op de producten die we consumeren. Die kan je haast niet ontduiken en het is ook heel democratisch, iedereen consumeert. Het is dus niet meer zo dat een aantal werklozen (die geen werk vinden omdat het onbetaalbaar is om hen werk te geven door die zware belastingen op arbeid) moeten teren op het werk van anderen die moeten werken voor 2 of voor 3.

En de prijzen van de producten? Die gaan goedkoper worden. HUH? Hoe kan dat nu? Wel omdat de loonkost ook zal dalen en die wordt op dit ogenblik verrekend in de prijzen! Dus ook zal de BTW drastisch stijgen (vooral voor milieu-belastende producten), toch kunnen de prijzen dalen omdat de totale nood aan belastingen lichtjes zal dalen en er ook naar alle waarschijnlijkheid meer zal worden geconsumeerd, omdat de inkomens van de mensen weer wat kunnen stijgen. De overheid zal minder geld moeten steken in allerhande administratie en controles. Een belastingsformulier afhandelen kost bijvoorbeeld 25€ per Belg (dus niet eens per belastingsbetaler). De administratie voor de sociale zekerheid kost 300€ per Belg. De lijst aan nutteloze administratieve kosten (lonen, gebouwen, verwarming, enz...) is lang. Die bedragen komen momenteel allemaal van belastingen die zouden wegvallen.

Waar gaan de mensen die werken voor huidige instellingen werk vinden? Er zal meer werk te vinden zijn dan vroeger in andere sectoren. Iedereen zal trouwens een leefloon hebben en het zich kunnen permiteren om een maandje niet te werken tussen twee jobs door. Het wordt veel flexibelder om mensen in dienst te nemen en eventueel af te danken als het zou gaan om een tijdelijke activiteit. De arbeidsmarkt schreeuwt om flexibiliteit. Mensen die in de administratie werkten, kunnen nu bij een zelfstandige gaan werken zodat die zich meer met het ondernemingsgebeuren kan bezighouden. Het wordt betaalbaar. Er komt ook meer tijd vrij voor iedereen om aan zelfontwikkeling te doen. Sport, meditatie, bijles in talen, reizen, culinaire happenings, enz... worden allemaal gemakkelijker te geven en te nemen. De dienstverlening aan elkaar is weer legaal mogelijk.

Zwart werk = wit werk. Eigenlijk is de notie dat werken bestraft of belast wordt schadelijk voor de welvaart. Elke vorm van werk moet worden aangemoedigd door het gewoon de vrije loop te laten! Dat kan alleen door de statuten af te schaffen, belastingen op werk tot 0 te herleiden en sociale wetgeving te versoepelen. Momenteel mag je als bruggepensioneerde niet eens bijverdienen. Dat is belachelijk. Je wordt dus verplicht op de kap van de maatschappij te leven, want als 50'er in het huidige economische klimaat werk vinden is geen lachertje. Ook zijn je rechten om te werken of om uitkeringen te krijgen vaak gekoppeld aan wat je partner doet. Dat is ook belachelijk. Voor sommige mensen is het minder voordelig om te gaan werken dan om thuis te blijven en te leven van een uitkering. Er hangen momenteel inderdaad een paar molenstenen aan onze nek.

Kloppen de rekeningen wel? JA. Hoe sneller men de overgang maakt, hoe meer men de vlucht van bedrijven uit onze streken naar lageloonlanden kan inperken met alle schadelijke financiële gevolgen vandien.

Hoe geraken we zover? Dat is in de eerste plaats een kwestie van bewustzijn dat het kan. In een tweede stadium moeten mensen ophouden de schuld op de politiek of de politiekers te steken. Het probleem is structureel. Geen enkele politieker is op dit ogenblik voldoende bevoegd om de maatschappij in structureel te verbeteren. Er moet een groot overleg gepleegd worden over hoe men de transitie zal maken. Welke termijnen en tijdelijke maatregelen men zal nemen enz... De pracht van de oplossing die wordt voorgesteld door VIVANT is dat het zo eenvoudig wordt. Geen moeilijke berekeningen en achterpoortjes meer. Iedereen gelijk voor de wet en toch vrij te doen wat hij/zij wil.

En de rest van Europa? Die zullen tot gelijkaardige conclusies komen wanneer hun bedrijven liever naar België trekken. Alle Europese landen lijden aan het zelfde probleem. Te hoge loonkost en te hoge werkloosheid die gevoed wordt door de belastingen op arbeid... wat de loonkost nog eens in de lucht doet schieten en nog meer mensen op straat gooit enz... Er moet worden samengewerkt met andere landen en eens zij ook de drempelvrees voorbij zijn, zal het nieuwe systeem heel natuurlijk overkomen. De grootste uitdaging ligt in ons hoofd.

Wat denken jullie ervan?

Laatst gewijzigd door Funghus : 10 oktober 2004 om 21:38.
Funghus is offline  
Oud 10 oktober 2004, 21:58   #2
Fireball
Vreemdeling

Fireball's schermafbeelding

Standaard

ik vind dat vivant een goed punt heeft op de belastingen op producten!
Geen belasting op inkomen meer maar op producten. Je mag het werken niet benadelen maar het feit dat je luxeproducten koopt.

Maar een nadeel , volgens mij, is dat de witte producten de merkproducten voor een deel gaan innemen. bij voedsel bv

De mensen gaan meer geld willen overhouden voor amusement en gaan dus bv op een ole overschakelen dan naar een leo te gaan.

Niet?
Oud 10 oktober 2004, 22:01   #3
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Wat met Vlaanderen? Wat met koningshuis?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 10 oktober 2004, 22:10   #4
Funghus
Schepen

Standaard

Wat de witteproducten betreft, denk ik niet of de mensen zo snel van gewoontes zullen veranderen. Het lijkt mij hoe dan ook eerder een detail.

Vlaanderen? Vlaanderen wordt daardoor eigenlijk per definitie fiscaal onafhankelijk. Iedereen gelijk voor de wet. Walen en Vlamingen krijgen even veel. De Walen gaan nu ook gemakkelijker kunnen gaan werken, want de problemen zijn ginder even erg. Er wordt trouwens veel meer in het zwart gewerkt in Wallonië en dat brengt aan België op dit ogenblik niets op. Wanneer de BTW stijgt gaan die mensen hun eerlijke bijdrage leveren aan het geheel. Eigenlijk gaat iedereen gewoon een eerlijke bijdrage leveren aan België, namelijk evenredig met wat je verbruikt.

De koning is een artefact van België. Ik denk dat men daar een volksreferendum over moet houden. Indien de mensen geen koning meer willen, waarom zou er dan nog een koning zijn? Vivant is blijkbaar ook een sterk voorstander van volksraadpleging, zoals in Zwitserland. Ik sta daar ook achter.

Laatst gewijzigd door Funghus : 10 oktober 2004 om 22:12.
Funghus is offline  
Oud 10 oktober 2004, 22:22   #5
Eric Verhulst
Schepen

Eric Verhulst's schermafbeelding

Standaard

Voor wie er meer over wil weten is er het Ultieme Belastingsdebat.

Paul DE GRAUWE en Roland DUCHÂTELET over
Minder belasting op arbeid. Meer op producten?
Onze welvaartstaat in gevaar? Hoe kan men loonkosten verminderen en tegelijkertijd sociale uitkeringen in stand houden?

Georganiseerd in samenwerking met EKONOMIKA Alumni Vlaams-Brabant en EKONOMIKA Studenten vzw

Iedereen Welkom in de Kleine Aula MTC 00.15 (K.U.Leuven).
Adres: (Parkstraat 71, Leuven, naast ALMA 2)
Aansluitend receptie aangeboden door EKONOMIKA Studenten vzw

Moderator :Johan Van Overtvelt
(Voormalig journalist TRENDS & WALL STREET JOURNAL en thans directeur VKW DENKTANK)

Mediasponsor: www.WorkForAll.org
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org
Eric Verhulst is offline  
Oud 10 oktober 2004, 22:27   #6
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Funghus
Wat de witteproducten betreft, denk ik niet of de mensen zo snel van gewoontes zullen veranderen. Het lijkt mij hoe dan ook eerder een detail.

Vlaanderen? Vlaanderen wordt daardoor eigenlijk per definitie fiscaal onafhankelijk. Iedereen gelijk voor de wet. Walen en Vlamingen krijgen even veel. De Walen gaan nu ook gemakkelijker kunnen gaan werken, want de problemen zijn ginder even erg. Er wordt trouwens veel meer in het zwart gewerkt in Wallonië en dat brengt aan België op dit ogenblik niets op. Wanneer de BTW stijgt gaan die mensen hun eerlijke bijdrage leveren aan het geheel. Eigenlijk gaat iedereen gewoon een eerlijke bijdrage leveren aan België, namelijk evenredig met wat je verbruikt.

De koning is een artefact van België. Ik denk dat men daar een volksreferendum over moet houden. Indien de mensen geen koning meer willen, waarom zou er dan nog een koning zijn? Vivant is blijkbaar ook een sterk voorstander van volksraadpleging, zoals in Zwitserland. Ik sta daar ook achter.
Sorry, er wordt méér in het zwart gewerkt in Noord-België dan in Zuid-België volgens een recente enquête.

Voor de rest neemt Vivant geen communautaire standpunten in, me dunkt.

Och ja, Vivant, wat blijft daar nog van over? Hun economisch model is mooi op papier, maar onwerkzaam in de praktijk, denk ik. Ik heb het ook ondersteund, maar je zit 1) met de onbetaalbaarheid van het basisinkomen, 2) met het risico op cumul van verschillende basisinkomens in één "gezin" en 3) met een dreigende inflatie wanneer je de producten belast.

De B.U.B. heeft zeer onlangs beslist afstand te nemen van het basisinkomen.
Hans1 is offline  
Oud 10 oktober 2004, 22:30   #7
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Inderdaad, en daar ben ik blij om.
Wat van eens zo idealistische Vivant-project overblijft is een zielig groupuscuul van een paar tientallen militanten die elkaar voortdurend naar het leven staan voor interne vetes, waar de leider alles beslist, waar het anti-Belgisch sentiment hoogtij viert en waar elke interne democratie zoek is.
Patriot! is offline  
Oud 11 oktober 2004, 11:00   #8
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Dat basisinkomen steekt mij tegen, een mooi idee, maar we zitten nu al met zoveel mensen die er hier duchtig op los profiteren. Als dan bekend geraakt dat je hier (terug) een inkomen krijgt zonder iets te moeten doen, zal het hier snel een overrompeling worden van buitenaf.

En wat met sociale zekerheid? Gaat een bezoek aan de tandarts mij naar Amerikaans model een halve arm kosten? Zal ik moeten wachten tot ik bijna dood ben voor ik geholpen word zonder 5 kredietkaarten op zak? Die mensen moeten ook betaald worden.
Oud 11 oktober 2004, 13:09   #9
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk vind ik het een goed idee. Al te graag zou ik het bruto-bedrag van mijn loonbriefje ook effectief op mijn rekening willen zien verschijnen. En als de producten hier te duur worden (omwille van de BTW), dan gaan we gewoon met z'n allen over de grens shoppen.

Niet dus. Ik vind het nogal naief van Vivant om te denken dat dit ooit te verwezenlijken zou zijn.

De BTW-tarieven in België behoren tot de hoogste van Europa. Daar komt bij dat BTW trouwens een oneerlijke belasting is. Verhoog de BTW, en je krijgt alternatieve circuits waarin koopwaren worden binnengesmokkeld en onder de Belgische prijs worden aangeboden (waardoor de staat geen inkomsten binnenrijft).

Verder vrees ik dat, als je iedereen een basisinkomen geeft, velen niet meer bereid zullen zijn om nog te werken voor een extraatje. Dat er een nieuw profitariaat ontstaat waarin mensen geneigd zullen zijn om een zo hoog mogelijk inkomen te verwerven met zo weinig mogelijk moeite. Of misschien toch een ziekte- of invaliditeitsuitkering gaan combineren met een job.

En oh ja, wat indien hier een schaarste zou dreigen aan bedrijventerreinen? Of als een bedrijf niemand meer vindt die nog wil gaan werken? Zullen die dan buitenlandse werknemers in dienst nemen? Grensarbeiders die hier niet consumeren en dus geen belastingen betalen, of gastarbeiders die het grootste deel van hun loon naar hun land van herkomst sturen?

Ik heb aldus mijn bedenkingen bij het feit dat Vivant denkt dat bedrijven om deze redenen naar België gaan willen komen. En als Vivant het dan nog bij het rechte eind zou hebben, dan stel ik mij de vraag of die buitenlandse bedrijfjes nog wel in België zouden blijven wanneer de andere Europese landen ons na zouden doen...

Laatst gewijzigd door Acid : 11 oktober 2004 om 13:10.
Acid is offline  
Oud 11 oktober 2004, 13:16   #10
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Welke enquete Hans ???
Waar gepubliceert ? In wiens opdracht ?

zeg ons meer... zeg ons meer..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 11 oktober 2004, 13:18   #11
Tegendradigaard

Standaard

en waarom ik geen vivant zou stemmen ??? Omdat ze in de nol zijn gekropen van de VLd onder andere. Daarom. Geen stemmen voor gatkruipers.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 11 oktober 2004, 13:25   #12
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
een zielig groupuscuul van een paar tientallen militanten die elkaar voortdurend naar het leven staan voor interne vetes, waar de leider alles beslist, waar het anti-Belgisch sentiment hoogtij viert en waar elke interne democratie zoek is
Vervang Belgisch door Vlaams en je hebt de perfecte omschrijving van een ander partijtje .
Oud 11 oktober 2004, 13:27   #13
Tegendradigaard

Standaard

Mag ik het zeggen .....mag ik het zeggen... ik weet het ... ik weet het ...

Oud 11 oktober 2004, 13:35   #14
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Een partij is voor mij slechts vernieuwend te noemen wanneer zij onder andere de volgende punten opneemt in haar programma:
  • Verlaging van de overheidsuitgaven. In een landje van amper 2 zakdoeken groot, hebben we 4 (!) regeringen - met al hun vetbetaalde ministers, kabinetten en ambtenaren. ik denk dat in dit apenland reeds alle 4 die regeringen een studie over DHL hebben laten maken. Weggegooid geld.
  • Administratieve vereenvoudiging. De burger moet voor al zijn contacten met de overheid toegang krijgen tot één overheidsloket (waar de verschillende diensten samenzitten).
  • Substantiële vermindering van het verschil tussen bruto- en nettoloon. Dit zal de grootste impact hebben op onze economie. De paarse regering lacht ons uit door te stellen dat zij een belastingsverlaging hebben gerealiseerd. Het belastingsverschil bedraagt nog geen 20 euro...
  • Verlaging van de BTW-tarieven. Onze tarieven zijn bij de hoogste van Europa.
  • Subsidies voor minderbedeelden. Zij het in kortingen op belastingen (bvb. autobelasting), elektriciteitscheques of het iets dergelijks.
  • Betere aanpak van criminaliteit. Het kan toch niet dat bvb. een misdadiger meteen vrij kan rondlopen, enkele uren nadat de politie hem op heterdaad heeft betrapt?
  • Betere zorg voor de zachte sector. Laat leraren, verplegers, bejaardenhelpers en dergelijke niet in de kou staan maar zorg ervoor dat deze mensen een degelijk loon krijgen voor het dragende werk dat zij doen in deze maatschappij!
  • Motiveer de Belg om voor nageslacht te zorgen. Gratis onderwijs, hogere geboortepremies, meer kindergeld, meer tijdskrediet.
  • Hogere pensioenen.
  • en één enkel puntje waar ik het mee eens ben: onbeperkt bijverdienen. Wie wil werken zal er dan voor beloond worden.
Oud 11 oktober 2004, 13:49   #15
Tegendradigaard

Standaard

Lang gezegd komt het hier op neer : dien Duchatleet is ene die graag eens met zijn kont in het zachte fluweel had willen zitten maar der op eigen kracht niet in kon geraken en daardoor deed wat elke ambitieuze politieker doet nl in de kont kruipen die hem het meeste kan opbrengen (of in zijn kont laten zitten door dezelfde) en in ruil slikt hij alles in waar hij ooit in geloofde.

Waarom zou ik nu vivant stemmen. Vivant zit nu mee aan de macht en hebt ge al iets gehoord van een vivant standpunt dat gerealiseerd zou worden ? Ikke nie.
Stemmen op vivant is hetzelfde als op Verhofstadt stemmen, dus op leugenaars stemmen.

Oud 11 oktober 2004, 13:53   #16
Commie
Lokaal Raadslid

Commie's schermafbeelding

Standaard

Een schoothondje van het blauw konijn kan moeilijk "vernieuwend" of "sociaal" genoemd worden.
Commie is offline  
Oud 11 oktober 2004, 14:09   #17
Tegendradigaard

Standaard

Eend mijn gedacht commie, helemaal mee eends ...

sorry gans mioest het zijn ..

Oud 11 oktober 2004, 14:14   #18
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acid
Een partij is voor mij slechts vernieuwend te noemen wanneer zij onder andere de volgende punten opneemt in haar programma:
  • Verlaging van de overheidsuitgaven. In een landje van amper 2 zakdoeken groot, hebben we 4 (!) regeringen - met al hun vetbetaalde ministers, kabinetten en ambtenaren. ik denk dat in dit apenland reeds alle 4 die regeringen een studie over DHL hebben laten maken. Weggegooid geld.
  • Administratieve vereenvoudiging. De burger moet voor al zijn contacten met de overheid toegang krijgen tot één overheidsloket (waar de verschillende diensten samenzitten).
  • Substantiële vermindering van het verschil tussen bruto- en nettoloon. Dit zal de grootste impact hebben op onze economie. De paarse regering lacht ons uit door te stellen dat zij een belastingsverlaging hebben gerealiseerd. Het belastingsverschil bedraagt nog geen 20 euro...
  • Verlaging van de BTW-tarieven. Onze tarieven zijn bij de hoogste van Europa.
  • Subsidies voor minderbedeelden. Zij het in kortingen op belastingen (bvb. autobelasting), elektriciteitscheques of het iets dergelijks.
  • Betere aanpak van criminaliteit. Het kan toch niet dat bvb. een misdadiger meteen vrij kan rondlopen, enkele uren nadat de politie hem op heterdaad heeft betrapt?
  • Betere zorg voor de zachte sector. Laat leraren, verplegers, bejaardenhelpers en dergelijke niet in de kou staan maar zorg ervoor dat deze mensen een degelijk loon krijgen voor het dragende werk dat zij doen in deze maatschappij!
  • Motiveer de Belg om voor nageslacht te zorgen. Gratis onderwijs, hogere geboortepremies, meer kindergeld, meer tijdskrediet.
  • Hogere pensioenen.
Minder inkomsten voor en meer uitgaven door de staat dus. Iedereen wil dat, elke partij belooft het, en achteraf zijn we allemaal verbaasd dat de beloften niet worden waargemaakt.

Geef mij maar een partij die voor uw eerste vier puntjes gaat en het lef heeft om erbij te vertellen dat er dan geen extra uitgaven meer inzitten.

Laatst gewijzigd door Brabo : 11 oktober 2004 om 14:41.
Brabo is offline  
Oud 11 oktober 2004, 14:18   #19
Tegendradigaard

Standaard

Om het zitje is het hen te doen ...

Oud 11 oktober 2004, 19:57   #20
Funghus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric Verhulst
Voor wie er meer over wil weten is er het Ultieme Belastingsdebat.

Paul DE GRAUWE en Roland DUCHÂTELET over
Minder belasting op arbeid. Meer op producten?
Onze welvaartstaat in gevaar? Hoe kan men loonkosten verminderen en tegelijkertijd sociale uitkeringen in stand houden?

Georganiseerd in samenwerking met EKONOMIKA Alumni Vlaams-Brabant en EKONOMIKA Studenten vzw

Iedereen Welkom in de Kleine Aula MTC 00.15 (K.U.Leuven).
Adres: (Parkstraat 71, Leuven, naast ALMA 2)
Aansluitend receptie aangeboden door EKONOMIKA Studenten vzw

Moderator :Johan Van Overtvelt
(Voormalig journalist TRENDS & WALL STREET JOURNAL en thans directeur VKW DENKTANK)

Mediasponsor: www.WorkForAll.org
Wanneer zal dit zijn (en om hoe laat?).

Het lijkt mij de tijd waard. Paul De Grauwe was mijn prof. Economie toevallig.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be