![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op de weg naar het Wijnegem Shopping Center is er een park waar ik als ik er deze tijd van het jaar met de tram passeer, tal van konijntjes zie rondhuppelen .. ZO schattig!! Ik heb altijd een konijntje gewild, XD!
Nu ben ik sterk aan het denken van er 's avonds een te gaan 'kidnappen' !!!! Maar ik heb een vraag: Zo'n konijn bijt dat? ps. Ik preciseer dat moest ik er eentje te pakken krijgen, het zeker niet is om op te eten, want er zijn er hier soms met bizarre hersenkronkels ... ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Bijten? Ge moogt gerust zijn!
![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Bijten niet zozeer. Als ze in paniek raken proberen ze weg te rennen. Daarbij moet je vooral oppassen voor de niet intrekbare nagels die flinke halen kunnen achterlaten bij het afzetten. Mocht je deze dieren ooit zover krijgen dat ze zich enigzins op hun gemak gaan voelen (bijvoorbeeld doordat jij niet in de buurt bent) dan gaan ze wel knagen (bijvoorbeeld door televisiekabels), graven (onder hekken door, en complete gangenstelsels onder schuren) en springen (over hekken heen). Deze ervaring heb ik opgedaan met tamme knuffelkonijntjes die vrij rond mochten lopen in de tuin, een echt wild konijn dat een leven in vrijheid gekend heeft zal daar nog veel erger in zijn, dat zal nooit een gezellig knuffelbaar huisdier worden. Als je graag een konijntje wil, zoek een hobbyist die een nestje gehad heeft en ervan afwil. Deze diertjes zijn vaak gratis, je krijgt ze als klein schattig nog op te voeden hummeltje en ze zijn genetisch minder bang en beter te "temmen".
Als je graag een lekker maaltje wil kan zo'n wilde prima (er is een goede kans op die rare konijnenziekte, maar dat is een kwestie van goed bakken. Met de hand zal je zo'n beest nooit te pakken krijgen (die die je kan aaien zijn egeltjes, daar zit een verschil in), maar als je een beetje oefent met een goede zelfbouw kruisboog ofzo moet dat helemaal goed komen.
|
|
|
|
#4 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
en om meteen op je volgende vraag te antwooorden
![]() zal je elke dag moeten controleren hoor, of je konijn groeit nooit uit tot een volwassen exemplaar ![]()
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ow i see .. die nagels had ik niet eens aan gedacht
ik dacht van met een dik tafelkleed te werk te gaan .. en het over zo'n konijntje te werpen en het dan zo trachten te overmeesteren .. daarbij komt dat een taflkleed niet zo opvalt in een park want het is dan net alsof ik dat zou meegenomen hebben om op te gaan zitten ... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
mja, het zijn van die hele lichtbruin oranje-achtige, hetzelfde model als Wapper heeft gepost in het wit, ze lijken erg op dwergkonijntjes, ik vraag me af of het geen nakomelingen zijn van iemand (of iemanden) die ze daar ooit heeft gedropt .. (?)
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Heb je er al aan gedacht dat je een konijnmama zou kunnen ontvoeren waardoor haar 7 konijnebabies net als Ann en Eefje ellendig zullen verkommeren en van honger doodgaan in hun hol.
|
|
|
#8 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
ja, moedig haar nog wat aan
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
omg hoe herken ik een mannetje van een vrouwtje, boehoe!
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De mannekes hebben een leubbe.
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat mag eventueel wit zijn, dat is geen bezwaar. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, Henri1 zijn humor, dat is een aangeleerde smaak.
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Na al die keren dat je het al hebt geschreven kan je het nog niet.
Het is HAMC, niet HAMc of HAmc of haMC, het is HAMC.
|
|
|
|
|
#20 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|