Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2015, 08:42   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Cantus in Antwerpen: 1500 stemmen extra, voor komende 50 jaar

Dat helfiet ook natuurlijk.

titel: Bart De Wever zingt op cantus met 2.000 studenten
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tudenten.dhtml

Citaat:
22
Door: redactie
23/04/15 - 22u06 Bron: Eigen berichtgeving

Antwerpen Vijf studentenclubs, 2.000 studenten, 30 liedjes en 10.000 liter bier: dat waren de ingrediënten van de grootste Antwerpse openluchtcantus ooit, vanavond op de Groenplaats. Het geheel leidde tot enorm dronken taferelen. Zelfs Bart De Wever, nochtans vroeger zelfs een notoir drinkebroer in zijn studententijd, schrok er even van. "Op twintig jaar is er blijkbaar toch niet zoveel veranderd."

Organisatorisch zat de avond goed in elkaar, er was zelfs een live orkest en de liedjes werden ook ingezet door de beiaard van de kathedraal. Maar de studenten kwamen in de eerste plaats niet om te zingen, wél om 'het scheel' er nog een keer af te drinken voor ze moeten beginnen blokken voor hun eindexamens.

Zelfs Bart De Wever, die een blitzbezoek bracht aan de cantus, liet zich na het inzetten van Io Vivat verleiden tot een ad fundum. "Ja, ik wil de traditie natuurlijk hoog houden. Mijn laatste ad fundum dateert van twintig jaar geleden, maar dat is zoals fietsen... je verleert het niet", aldus de burgemeester. Wanneer hij samen met de studenten ook nog 'Drunken sailor' en 'Trink trink, brüderlein trink' (Drink broeder, drink) inzette, ging het dak er helemaal af.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 09:01   #2
vlaams realist
Banneling

Standaard

En wat is nu uw punt ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 09:25   #3
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat helfiet ook natuurlijk.

titel: Bart De Wever zingt op cantus met 2.000 studenten
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tudenten.dhtml
Oei, de linksen zullen boos zijn dat de Internationale en "al wie dat niet springt, is N-VA" niet ten berde werd gebracht.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 24 april 2015 om 09:26.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 09:49   #4
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

De Wever heeft 9 jaar op kosten van de werknemers en werkgevers aan de unief vertoefd en heeft er blijkbaar nog niet genoeg van. Ik vraag me wel af wat De Wever eigenlijk van plan is in Antwerpen. Zijn immobiliën vriendjes zijn nog overal nieuwbouw studentenstudio's aan het bouwen of hebben er gepland en dat terwijl er nu reeds bijna 1/4 leeg staat. Hoe dat rijmt met de opwaardering die De Wever graag had gezien van de universiteit ? Als hij geen Ben Weytsen meer wil die elk jaar twee keer doen waarom bouwen zijn vriendjes dan volle bak koten ?
Steve stevaert was ook goed in groepsetentjes in de hoop van stemmen te winnen trouwens.
't Is blijkbaar erg gesteld met de dieven van deze regering dat aanwezigheden op cantussen al meer hoop geven op stemmen dan hun beleid.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 10:08   #5
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De Wever heeft 9 jaar op kosten van de werknemers en werkgevers aan de unief vertoefd en heeft er blijkbaar nog niet genoeg van. Ik vraag me wel af wat De Wever eigenlijk van plan is in Antwerpen. Zijn immobiliën vriendjes zijn nog overal nieuwbouw studentenstudio's aan het bouwen of hebben er gepland en dat terwijl er nu reeds bijna 1/4 leeg staat. Hoe dat rijmt met de opwaardering die De Wever graag had gezien van de universiteit ? Als hij geen Ben Weytsen meer wil die elk jaar twee keer doen waarom bouwen zijn vriendjes dan volle bak koten ?
Steve stevaert was ook goed in groepsetentjes in de hoop van stemmen te winnen trouwens.
't Is blijkbaar erg gesteld met de dieven van deze regering dat aanwezigheden op cantussen al meer hoop geven op stemmen dan hun beleid.
Trink trink, brüderlein trink Essig.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 12:15   #6
Tóraí
Lokaal Raadslid

Tóraí's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Oei, de linksen zullen boos zijn dat de Internationale en "al wie dat niet springt, is N-VA" niet ten berde werd gebracht.
Staat niet in de Codex, hé.
Oud 24 april 2015, 12:23   #7
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Ne cantus begot.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 12:32   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
En wat is nu uw punt ?
Mijn punt staat in de openingspost, namelijk, en wij herhalen:

dat helfiet ook natuurlijk. (lees, als ge niet goed begrijpt: dat helpt ook natuurlijk, juist gelijk een publicitaire campagne met de juiste inhoud ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 24 april 2015, 13:25   #9
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Zich populair maken op een braspartij waar 5 liter alcohol per jongere is voorzien, maar de occasionele gebruiker van een joint bestempelen als beroepscrimineel
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 13:54   #10
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Zich populair maken op een braspartij waar 5 liter alcohol per jongere is voorzien, maar de occasionele gebruiker van een joint bestempelen als beroepscrimineel
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 14:47   #11
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Die katten zien er inderdaad dorstig uit en lijken wel zwaar mishandeld. Huisdieren van familie de Wever ?
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 14:57   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Allez, nu was hem eens vrolijk, geen scheef woord naar de sossen, geen vuil bakkes naar 't hofke van Laeken, geen middelvinger naar de Walen ... en nu is 't alweer niet goed ...

.

Oud 24 april 2015, 15:16   #13
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Allez, nu was hem eens vrolijk, geen scheef woord naar de sossen, geen vuil bakkes naar 't hofke van Laeken, geen middelvinger naar de Walen ... en nu is 't alweer niet goed ...

.
Schoofzak, toegegeven, an sich is daar niets verkeerd mee.
Maar je weet evengoed als ik dat achter elke beweging die Bart naar de media toe maakt een strategie of een reden zit.
Mocht hij een cantus anoniem, zonder camera's, binnenvallen dan zou hij een pak geloofwaardiger overkomen, zeker binnen het studentengebeuren.

Laatst gewijzigd door lupus : 24 april 2015 om 15:32.
Oud 24 april 2015, 15:22   #14
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Het is hypocriet. Maar dat de N-VA meer bochten maakt dan een coureur op de stelviopas is natuurlijk geen nieuw gegeven.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 15:56   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lupus Bekijk bericht
Schoofzak, toegegeven, an sich is daar niets verkeerd mee.
Maar je weet evengoed als ik dat achter elke beweging die Bart naar de media toe maakt een strategie of een reden zit.
Mocht hij een cantus anoniem, zonder camera's, binnenvallen dan zou hij een pak geloofwaardiger overkomen, zeker binnen het studentengebeuren.
Daar is geen enkele nva-er, niet in het hoofdbestuur, niet in het middenkader, niet bij de allergewoonste leden, die ooit toelating zou geven aan het Weverke om ergens anoniem en zonder camera's binnen te vallen.

Het Weverke moet maximaal electoraal opbrengen.

Mocht hij dat dus ooit wel doen, dan .... gooien we hem voor één wolf.

.

Oud 24 april 2015, 16:00   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Het is hypocriet. Maar dat de N-VA meer bochten maakt dan een coureur op de stelviopas is natuurlijk geen nieuw gegeven.
Toegegeven, dat is een mooie beeldspraak.

Maar ja, in 't leven zijn de stukken rechtdoor ook de minst interessante.
Een draai langs hier en een draai langs daar .... mmmm ...

.

Oud 24 april 2015, 16:16   #17
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Daar is geen enkele nva-er, niet in het hoofdbestuur, niet in het middenkader, niet bij de allergewoonste leden, die ooit toelating zou geven aan het Weverke om ergens anoniem en zonder camera's binnen te vallen.

Het Weverke moet maximaal electoraal opbrengen.

Mocht hij dat dus ooit wel doen, dan .... gooien we hem voor één wolf.

.
Het is dus de Wever die aan de leiband moet lopen van zijn partijgenoten en vrienden ? Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat het net andersom is.

Laatst gewijzigd door lupus : 24 april 2015 om 16:16.
Oud 24 april 2015, 18:11   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lupus Bekijk bericht
Het is dus de Wever die aan de leiband moet lopen van zijn partijgenoten en vrienden ? Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat het net andersom is.
Toet.
En het Weverke voelt dat heeeel goed aan.
Dat is net zijn eerste kracht.
(zijn tweede kracht zijnde de zaken heel eenvoudig kunnen uitleggen, ontdaan van alle zever, zodat tegenstrevers direct met hun gat bloot staan, en de gewone kiezer het allemaal goed begrijpt).

.

Oud 25 april 2015, 02:07   #19
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toet.
(zijn tweede kracht zijnde de zaken heel eenvoudig kunnen uitleggen, ontdaan van alle zever, zodat tegenstrevers direct met hun gat bloot staan, en de gewone kiezer het allemaal goed begrijpt).
Cetero censeo birrum bibendum esse
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 05:43   #20
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Geniale zet van De Wever, laat links zich nu maar blauw ergeren hieraan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be