![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://www.demorgen.be/binnenland/am...vens-a2306727/
Naar aanleiding van dit artikel ben ik even in mijn dossier gaan zien hoe het bij mij zit. Je kan tot een half jaar terug zien wie je dossier inkijkt (behalve dan als het de staatsveiligheid is of flikken voor een onderzoek). Blijkt bij mij enkel de kruispuntbank sociale zekerheid te zijn. Tot zes keer toe, ook na de kantooruren en zelfs 's nachts. Is dat normaal ? Misschien een computerprogramma ofzo. Heeft er iemand zicht op want ik vind dat maar raar. Al helemaal daar ik totaal geen steun of subsidies of wat dan ook trek en de staat mijn inkomsten beter kent dan ik ze zelf ken. Er valt niets na te trekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Waar kan je dat opvragen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik meen mij te herinneren, dat iedereen dat kan op zijn/haar stadshuis/gemeentehuis.
Laatst gewijzigd door Edward De Vere : 18 mei 2015 om 08:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gegevens van je rijksregistergegevens kan je met je eID en kaartlezer consulteren via
http://www.belgium.be/nl/online_dien...terdossier.jsp Op de pagina's van je rijksregister kan je lezen wanneer gegevens werden geconsulteerd of gewijzigd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een collega vertelde me ooit dat zijn buurvrouw bij de belastingen werkte en openlijk vertelde dat ze nieuwe mensenin de buurt even in de computer nakijkt om te zien waar ze werken, wat huninkomen is, en zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn gewoonweg te veel mensen die toegang hebben tot de kruispuntbank, en ook tot andere databanken zoals e-health met persoonlijke gegevens.
De eerste de beste klerk of assistent(e) kan uit nieuwsgierigheid je gegevens consulteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enne, zou het kunnen dat automatische updates van mogelijke adreswijzigingen, tellen als een consultatie ? Zo kan ik me inbeelden dat elke maand vb. iedereen gecheckt wordt of hij/zij niet verhuisd is de afgelopen maand, door de ziekenkas. Volledig automatisch, zonder dat één mens hierbij één oog moet opentrekken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy : 18 mei 2015 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn consultatiegeschiedenis geen abnormaliteiten vastgesteld. Ik blijf dit echter in het oog houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Heel goed systeem , net een persoonlijke lening aangevraagd , al m'n gegevens verstrekt . Onmiddellijk vragen van de bank .
Ze doen een zoektocht van mijn persoon , en de computer verschaft gegevens . Zo vind de computer dat ik zaakvoerder ben en in X woon . Terwijl de bank goed genoeg weet dat ik daar al 5 jaar niet meer woon en ik al 5 jaar geen zaakvoerder meer ben . Mijn adres kennen ze daar goed genoeg , mijn beroep , inkomsten , uitgaven ook . Om nu niet te zeggen dat de kruispuntbank niet goed werkt , ze loopt minstens 5 jaar na de feiten . |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je dat de fiscus uw verblijfsadres kent ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn huidige woonst is gekend door de bank , ze hebben er zelf de lening voor toegestaan . Alle diensten weten waar ik woon . Mijn wagen staat op dit adres , mijn paspoort ook ( mijn nieuw paspoort ook) . Er is maar 1 dienst die niet in staat is om haar gegevens bij te houden . Ik hoef de incompetentie niet te bewijzen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wou eens gaan kijken maar mag niet binnen bij mezelf. Misschien omdat Tax on web vorig weekend de latest & greatest Eid software geïnstalleerd heeft op mijn machientje ?
Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In IE is het gelukt, in Firefox niet.
Zal dus wel aan Taxonweb liggen, want dat heb ik vorig weekend opgestart in IE en dan heeft die een nieuwe versie van de Eid software geïnstalleerd.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe is het mogelijk
Laatst gewijzigd door Rudy : 18 mei 2015 om 17:17. |
![]() |
![]() |