![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Aartselaarse schepen Geert Smet (39) verlaat de VLD en trekt naar het Liberaal Appel (LA) van Ward Beysen.
De stap wordt gezet omdat hij zich niet meer kan vinden in de standpunten van de VLD. “Niet ik, maar de partij heeft het liberale gedachtegoed overhoop gegooid”, aldus Smet op een persconferentie. Marc Van den Abeelen, de Aartselaarse VLD-burgemeester, is woedend. Je zou voor minder, als je weet dat de VLD in Aartselaar een absolute meerderheid heeft gehaald tijdens de vorige verkiezingen. Smet was één van de VLD mandatarissen die volgens Beysen door de VLD onder druk was gezet om niet te vertrekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens burgemeester Van den Abelen is niet woedend, weeral verdraaiing van de woorden. Er was een akkoord dat Smet op het einde van het jaar plaats zou maken voor iemand anders als schepen, maar Smet moet gevraagd hebben aan de burgemeester om er voor te zorgen of hij niet kan blijven. Nadat hij zei dat het bestuur daarover moest beslissen heeft hij beslist naar het LA te gaan. Smet verliest zijn bevoegdheden als schepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() @ Bartje
En wat heeft de VLD dan zoals gedaan buiten met de mensen hun job te hebben gespeeld, de groenen ons meer laten betalen, slabbakende economie enz...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ga eens kijken op www.openbrief.be; daar staat al héél wat!
Trouwens wat de economie betreft dat is hier niet enkel in België hé dat het minder gaat; 11 september remember?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() @ Bartje
Ik vraag het aan U niet hetgeen dat daar staat geschreven zoals de belastingen die verlaagd zijn op ondernemingen. Maar er dan niet bijzetten dat ze langs de andere kant meer gaan innen voor het mileu. De politiehervorming nog een miskleun van de eeuw. Ja ja het gaat goed belastingsverlaging ok maar de gemeentebelastingen gaat wel omhoog dag belastingsverlaging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() 1. Ok, ze staat nog niet op punt maar was wel een noodzaak om een eenheidspolitie te vormen ipv 3 onafhankelijk werkende polities in 1 land te hebben. 2. Dit is geen blauw, groen of rood project maar een project van alle democratische partijen. 3. De hervorming begint zeker & vast zijn vruchten af te dragen, dat dit niet over één nacht glad ijs gaat spreekt voor zich, dacht ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Telkens er een VLDer mee naar het Liberaal Appel vertrekt, lees ik dezelfde reacties van de VLD.
Eerst was het Beysen en de apostelen, toen bleek dat er toch een aantal meegingen, "allemaal opportnisten" (alsof de andere politici dat nooit waren) , daarna werd het iets van "zoveel komen er nu niet meer", etc.. Op dit moment is Smet de nieuwe aanwinst van Liberaal Appel, en waarschijnlijk niet de laatste. Hij is geen kleine vis, zeker niet in de gemeente Aartselaar. Hij heeft zelf gezegd dat hij onder druk is gezet, wat Beysen reeds over een aantal mandatarissen wist te melden. Wat hiet gebeurt is gewoon een lek in de VLD. Door het volstampen van de lijsten met allemaal mensen die niets te zoeken hebben bij de VLD, zijn de echte liberalen via die lek beginnen weglopen. Zo simpel is dat. ![]() Nu is de vraag om te zien hoeveel kiezers die stap nemen. Mijn mening is dat het er veel meer zijn dan wat alle 'nieuwe' VLDers zullen binnenhalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Ik zou me gewoon nooit of te nooit thuisvoelen in zo'n partij als LA; en trouwens wat jij daar zegt Antoon, ik heb dat NOOIT gezegd hé, woorden niet verdraaien hé, aub!
En wat die belastingsverlagingen betreft: in mijn gemeente waar de VLD al 14 jaar in de meerderheid zit en al 9 jaar de volstrekte meerderheid heeft is er nog NOOIT een belastingsverhoging geweest; integendeel. We staan in de streek bekend als een gezonde gemeente op zowat alle vlakken. En dit door een goed en degelijk bestuur. Een gemeentelijke belastingsverhoging heeft trouwens so ie so niets maar dan ook niets te maken met federale belastingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voel me in ieder geval NIET meer thuis bij de VLD kiezersvereniging.
Ideologisch kan ik het programma van Beysen wel onderschrijven. En die brief van Verhofstadt slaat nergens op, zeker als je weet dat je onmogelijk alle nieuwkomers onder zo'n programma kunt plaatsen (kijk bijvoorbeeld naar de website van senator Q) en verder als je weet dat hij met hetzelfde gezeur is komen showen vier jaar geleden. Waar is zijn beloofde 'modelstaat'? Waar blijft het verhogen van de 'actieve welvaartstaat'? Concreter: Waar zijn de administratieve vereenvoudigingen om een eigen zaak te beginnen? Waar is de gedeeltelijke privatisering van de sociale zekerheid en diens sanering? etc..... Nu komen ze weer af met allemaal beloftes voor .... de volgende legislatuur ![]() ![]() Vier jaar niet genoeg geweest? Tuurlijk niet, als je een groenlinks beleid voert... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() ik bewonder u hardnekkigheid ivm de VLD maar ik denk dat zelfs De Gucht het eens zal zijn als men zegt dat de VLD niet meer de PVV van toen was! Moest Beyssen nu de enige zijn die dit verkondigd, maar nee, er zijn er al zo velen gevolgd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burger
|
![]() * Geert Smet, VLD-schepen in
Aartselaar, stapt over naar het Liberaal Appèl van Ward Beysen. Naar eigen zeggen blijft hij wel schepen in Aartselaar, waar de VLD de volstrekte meerderheid heeft. Volgens Beysen is Smet een van de mensen die door de VLD onder druk zijn gezet om niet over te stappen naar het Liberaal Appèl. * Marleen Denecker uit Beernem trekt de lijst van het Liberaal Appèl in West- Vlaanderen. Ronny Bonte uit Oostkamp, gewezen VLD-provincieraadslid, is eerste opvolger. Het liberaal appel zet zijn opmars voort als je het mij vraagt! Kijk maar uit VLD! Hoewel met hun arrogantie? Laat ze maar eens goed op hun bek gaan Verhofstadt en co! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu de rechtse vld kan van mij nog krediet krijgen, de linkse vld heeft bij mij alle vertrouwen verloren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overlopers uit klein linkse en groenlinkse middens, alsook uit de linker vleugel van de CD&V krijgen allemaal een mooie plaats en tegelijk een grote forum. De hardwerkende, levenslang trouwe en toegewijde rechts-liberalen worden genegeerd en opzijgeschoven. Daarom heeft het Liberaal Appel zo'n spetterende start gekend. Hopelijk gaat ze op 18 mei bevestigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och verhofstadt is gewoon machtsdronken, en heeft zich oa door zijn reklameman slangen laten wijsmaken dat door een linkse koers te varen, hij wel drie man zou winnen, en er slechts één zou verliezen.
Dit heeft er dan toegeleid dat de vld geworden is tot een onzijdig iets, om het in dierentermen uit te drukken, tot een kwal, waarvan de politieke standpunten onvoorspelbaar zijn, doch inderdaad eerder langs de linkerkant moeten gezocht worden. Wat mij hierbij vooral stoort is hun gemanipuleer van de media (berlusconi is er klein bier tegen) en hun gelieg over de werkelijke toestand in belgie (economisch, staatsfinancien...). |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burger
|
![]() Het is eigenlijk juist andersom,je bent een opportunist als je overstapt naar de VLD omdat zij nu de grootste partij zijn en de huidige machtspartij.
Bij het LA kan je weinig rapen denk ik aan gezien ze niet echt veel stemmen zullen halen.Je kan alleen maar verliezen aan gezien ze niet zoveel postjes te verdelen hebben als de VLD. Langs de andere kant heb ik gelezen dat hij inderdaad zijn mandaat toch al moest inleveren,dus moest hij zich nergens meer voor inhouden hé.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze vinden wel altijd iets omuit te leggen waarom er weer iemand vertrokken is om naar het Liberaal Appel te gaan.
Ondertussen maakt het Liberaal Appel handig gebruik van de anti-VLD gevoelens bij de Joden, om ze als kiezers te recupereren. De Gucht en vrienden, Beysen is niet van gisteren!! Om beter te begrijpen, lees volgende persbericht: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() Dien open brief van Guy le Lapin I, dictator bij gratie van de geperverteerde Saksen-Coburgs is lachwekkend en er is geen enkel greintje waarheid in te vinden. VLD: Vuile Liegende Dieven.
![]() Vlaams Blok op 18 mei, het wordt een stralende gitzwarte zondag. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
11 september is in het beeld van de economische recessie die al jarenlang aansleept slechts een detail hoor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Idealisten uit Vlaams Brabant: één adres...(hieronder).
![]() |