Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2004, 19:26   #1
Rechtsliberaal
Lokaal Raadslid

Standaard 'Kalief van Keulen' Duitsland uitgezet

'Kalief van Keulen' Duitsland uitgezet
Bron: website De Telegraaf, 12 oktober 2004

KEULEN - De Duitse politie heeft de radicale moslimleider Metin Kaplan dinsdag opgepakt en het land uitgezet, nadat een rechtbank in Keulen had geoordeeld dat de 51-jarige imam mocht worden uitgeleverd aan Turkije. Dat maakten de Duitse autoriteiten bekend, aldus de zender WDR.

De politie had de 'Kalief van Keulen' direct overgebracht naar de luchthaven van Düsseldorf. Daar werd hij in de avond op een vliegtuig naar Turkije gezet, aldus de autoriteiten van de deelstaat Noordrijnland-Westfalen.

Kaplan is de stichter van de organisatie Kalifaatstaat. Hij wil in zijn geboorteland Turkije een islamitische staat vestigen met hemzelf aan het hoofd. Hij moet daar terechtstaan voor hoogverraad en terrorisme wegens een poging tot een aanslag met een vliegtuig in 1998.

De rechtbank besloot dat Kaplan mocht worden uitgeleverd ondanks het feit dat hij cassatie heeft aangetekend tegen een eerder vonnis om hem uit te wijzen. Tegen de uitspraak in Keulen kan Kaplan nog binnen twee weken in beroep gaan. Desondanks hebben de autoriteiten de uitleveringsprocedure direct in gang gezet.

Volgens de rechter identificeren moslimextremisten zich met Kaplan en is het daarom zaak diens verblijf in Duitsland zo snel mogelijk te beëindigen. Het belang van Kaplan is ondergeschikt aan het belang dat de publieke zaak heeft bij zijn uitlevering, aldus de rechter.

De politie pakte Kaplan volgens de WDR dinsdagmiddag in een internetcafé in Keulen op. Bij zijn arrestatie verzette die zich niet.

___

Één moslimbarbaar minder in Europa.....
Oud 12 oktober 2004, 19:34   #2
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Waarom leverden ze hem niet vroeger uit? Dikke pech dat die man zoveel heeft gemaakt. Ze moesten hem véééél vroeger uitleveren aan Turkije. Eigen schuld! Hyprocrieten beseffen het nu pas.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 21:07   #3
Rechtsliberaal
Lokaal Raadslid

Standaard

In het nieuws van het ZDF zei de Duitse minister van Binnenlandse Zaken Schilly dat van de uitzetting van Kaplan ook een signaal uitgaat ter attentie van andere haatpredikers.

Dat klopt. Duitsland heeft zich daadkrachtig getoond. Dat heeft echter wel tot gevolg dat lieden als Kaplan in het vervolg wellicht hun heil in Vlaanderen en Nederland zullen zoeken.
Oud 12 oktober 2004, 22:09   #4
JusticeLover
Banneling

Standaard

Voila se eerste foto's van hem in Turkije.

Hij zal zeker goed ontvangen worden. Nu we niet meer martelen in ons gevangenissen en meer democratisch zijn, zullen we hem ook na paar jaar vrijlaten. We moeten veel vrijgeven om tot EU criteria te voldoen eh.
Oud 12 oktober 2004, 22:36   #5
Rechtsliberaal
Lokaal Raadslid

Standaard

Metin Kaplan is slechts één van de vele moslimbarbaren in Europa.....

Oud 12 oktober 2004, 22:45   #6
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtsliberaal
Metin Kaplan is slechts één van de vele moslimbarbaren in Europa.....

leuke foto. Maar ik was bezig over de slachtoffers van mijn ras. Er zijn (nog) niet veel fundemantalisten van turkse afkomst. Laten we hopen voor een goede samenwerking tussen Turkse en Europese veiligheidsdienst. Voor beide partijen zal het beste zijn. Die mensen spoelen hersens van jonge kerels. Willen van hun jihad-strijders maken en al... Ik wil niet dat een broeders van mij zich zomaar laat exploderen (maar zich opblazen in palestina begrijp ik zeer goed, maar elders niet) om een of ander parasiet dat van hem eist vind ik dramatisch.
Oud 13 oktober 2004, 11:45   #7
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Laten we hopen voor een goede samenwerking tussen Turkse en Europese veiligheidsdienst.
Ik hoop het ook, dan kunnen we de VS bewijzen dat je ook zonder schending van mensenrechten voor veiligheid kan zorgen.

Citaat:
Voor beide partijen zal het beste zijn. Die mensen spoelen hersens van jonge kerels. Willen van hun jihad-strijders maken en al... Ik wil niet dat een broeders van mij zich zomaar laat exploderen (maar zich opblazen in palestina begrijp ik zeer goed, maar elders niet) om een of ander parasiet dat van hem eist vind ik dramatisch.
Ik begrijp hoe een palestijnse jongere een uitkomst ziet in zichzelf opblazen, die zien niet anders en hebben toch geen noemenswaardig toekomstperspectief. Maar hoe mensen uit andere rijke landen zo oerdom kunnen zijn, snap ik niet. Die aanstokers moeten streng aangepakt worden, repatrieren is een begin maar gaat niet ver genoeg. De wereld moet kunnen zien hoe laf ze eigenlijk wel zijn!!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be