Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2004, 20:05   #1
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Dat Homoblad in Nederlandse scholen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nederlands Dagblad
Ross neemt iets afstand van homoblad

Coördinerend bewindspersoon voor homo-emancipatie, CDA-staatssecretaris Ross-van Dorp, heeft gisteren enige afstand genomen van het omstreden themanummer van het blad Expreszo over homo-emancipatie.

Zij erkende dat het blaadje grove elementen bevat. ,,De passage over de premier is ronduit walgelijk.'' In het blad, dat door het ministerie van onderwijs is betaald om de emancipatie van homoseksuelen te bevorderen, staat een beklad fotootje van Balkenende met daarbij de suggestie dat deze de hele dag voor de spiegel masturbeert.

Ross benadrukte dat scholen het recht hebben het blad te weigeren als ze het niet vinden passen bij de identiteit van de school...
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=48865
Tja, en dan waren er nog mensen die het kleinzielig vonden dat Christelijke scholen weigerden dit blad, dat ongevraagd en onaangekondigd werd toegezonden, aan de leerlingen te overhandigen...

Tja, gezien ik geen linkaard ben en dus niet progressief, zal ik het weeral niet snappen...

Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 20:29   #2
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Wat is eigenlijk het probleem?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 20:34   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Waarom een nieuwe topic over hetzelfde? Is je topic van gisteren niet meer goed genoeg?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 20:35   #4
Vlaanderen Boven

Standaard

Voor zover ik begrepen heb...scholen kregen homoblad toegestuurd, sommigen wilden het niet verdelen

En dan?
Oud 13 oktober 2004, 20:37   #5
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Met van die blaadjes bereik je niets als je het mij, als schoolganger, vraagt. Moest dergelijk blad op mijn school ( katholiek onderwijs ) terechtkomen zou dat net heel veel aanzet geven tot spot etc...

Maar nu over dat taalgebruik... Denken ze nu echt dat die jongeren dat ' walgelijk ' of ' gewaagd ' vinden?
Ik bedoel maar, mijn vulgaire klasgenoten vinden het leuk om in iemands brooddoos te plassen, dus ik neem aan dat ze dat ook wel aankunnen.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 21:04   #6
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Voor zover ik begrepen heb...scholen kregen homoblad toegestuurd, sommigen wilden het niet verdelen

En dan?
U heeft 100% gelijk... Ik ben oerconservatief... Nu begrijp ik ook dat dit allemaal moet kunnen... Dat dit de enigste manier is om respect te krijgen voor de medemens en uiteraard de homo...

Dat ze in Vlaanderen ook maar vlug zo'n lekker progressief blad uitgeven om de emancipatie van homoseksuelen te bevorderen en dat men maar rechtstreeks vanaf de kleuterklas begint met bvb een beklad fotootje van de Verhofstadt of de 'meester' met daarbij de suggestie dat deze de hele dag voor de spiegel masturbeert. Moet kunnen...

Met deze bied ik mijn verontschuldigingen aan voor mijn warrig verhaal...

Dat Homoblad is keitof om zonder bijkomende
uitleg te overhandigen aan de schoolgaande jeugd...
Een fotootje van een premier die de hele
dag voor de spiegel masturbeert...
Oud 13 oktober 2004, 21:10   #7
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
U heeft 100% gelijk... Ik ben oerconservatief... Nu begrijp ik ook dat dit allemaal moet kunnen... Dat dit de enigste manier is om respect te krijgen voor de medemens en uiteraard de homo...
Huh? Daar heb ik toch niks over gezegd? Ik zei gewoon dat het de keuze van de school zelf was. Was jij het daar niet mee eens?
Oud 13 oktober 2004, 21:35   #8
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Huh? Daar heb ik toch niks over gezegd? Ik zei gewoon dat het de keuze van de school zelf was. Was jij het daar niet mee eens?
Hi Vlaanderen Boven (ligt U altijd boven? )

U vermeldt dat het de keuze van de school zelf moet zijn... Daar ben ik uiteraard mee akkoord (nadat de directie/leerkrachten de inhoud hebben kunnen 'bezichtigen', want uiteindelijk dragen ze toch een grote verantwoordelijkheid voor de toekomst van onze kinderen en dus onze maatschappij...

Maar ik dacht dat ik duidelijk had vermeld dat dit juist het probleem was... De scholen kregen dat bladje zonder meer in hun bus gepost:
Citaat:
Tja, en dan waren er nog mensen die het kleinzielig vonden dat Christelijke scholen weigerden dit blad, dat ongevraagd en onaangekondigd werd toegezonden, aan de leerlingen te overhandigen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Parool
D66 noemt de weigering van scholen om het blad te verspreiden 'een illustratie van de afnemende tolerantie'. ''Als leraren al moeite hebben met een foto van twee zoenende meisjes hebben ze echt het verkeerde beroep gekozen.'' aldus Kamerlid Lousewies Van der Laan.
De redactie van Expreszo wil nog een speciaal nummer van het homojongerenblad onder scholen verspreiden. Hoofdredacteur Merijn Henfling is van plan het dan 'iets subtieler' aan te pakken. Wel wil hij het blad weer onaangekondigd naar de scholen sturen.
http://www.parool.nl/nieuws/2004/OKT/13/bin2.html

Waarom moet tegenwoordig alles niet kunnen?
Oud 13 oktober 2004, 21:49   #9
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

[size=6]Slechts één ding op aan te merken:

[/size]

Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2004, 06:39   #10
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hi Vlaanderen Boven (ligt U altijd boven? )

U vermeldt dat het de keuze van de school zelf moet zijn... Daar ben ik uiteraard mee akkoord (nadat de directie/leerkrachten de inhoud hebben kunnen 'bezichtigen', want uiteindelijk dragen ze toch een grote verantwoordelijkheid voor de toekomst van onze kinderen en dus onze maatschappij...

Maar ik dacht dat ik duidelijk had vermeld dat dit juist het probleem was... De scholen kregen dat bladje zonder meer in hun bus gepost:
Sinds wanneer moet reclame vooraf aangekondigd worden?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 14 oktober 2004, 07:53   #11
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Sinds wanneer moet reclame vooraf aangekondigd worden?
Tja...
Oud 14 oktober 2004, 16:21   #12
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja...
Wel?

Citaat:
Oud 14 oktober 2004, 16:45   #13
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel?
Bwa, als dat bij U dat blad doodgewone reclame is, mij niet gelaten...
Dus als ik U goed begrijp moeten de scholen alle reclame simpelweg aanvaarden én overhandigen aan hun leerlingen?
Ja, waarom niet ... Alles moet kunnen!
Publiciteit om homo te worden ...

Laatst gewijzigd door Chipie : 14 oktober 2004 om 16:46.
Oud 14 oktober 2004, 16:51   #14
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwa, als dat bij U dat blad doodgewone reclame is, mij niet gelaten...
Dus als ik U goed begrijp moeten de scholen alle reclame simpelweg aanvaarden én overhandigen aan hun leerlingen?
Ja, waarom niet ... Alles moet kunnen!
Publiciteit om homo te worden ...
Niet erg snugger, jij hé... Waarom stuurt men een gratis proefexmeplaar naar instanties? Meestal toch met het doel een abonnement te verkopen, of niet? Wel, liefje, d�*t noemt men reclame, raar maar waar...

Citaat:
Oud 14 oktober 2004, 17:06   #15
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet erg snugger, jij hé... Waarom stuurt men een gratis proefexmeplaar naar instanties? Meestal toch met het doel een abonnement te verkopen, of niet? Wel, liefje, d�*t noemt men reclame, raar maar waar...
Tjetje...
Dat is inderdaad reclame, mijn snoetebolleke, maar daar gaat het niet over:

Citaat:
Tientallen scholen hebben het blad, dat in een oplage van 420.000 exemplaren naar bijna alle middelbare scholen is gestuurd, inmiddels teruggestuurd. Het ministerie van OCW heeft het project waarvan de verspreiding van Expreszo deel uitmaakt, gesubsidieerd met 50.000 euro.

,,De manier waarop het is gegaan, is ongelooflijk lomp'', zei een woordvoerster van de christelijke scholen maandag. ,,Het zat gewoon tussen de post. Het is op geen enkele manier aangekondigd.''

Dat homoseksualiteit bespreekbaar moet zijn op scholen staat voor de Besturenraad als een paal boven water. ,,Maar door een blad als Expreszo zomaar neer te gooien op scholen, bereik je dat niet'', zegt een woordvoerster. ,,Ik kan me voorstellen dat orthodox-christelijke en scholen met veel allochtone leerlingen wat anders tegen zo'n blad aankijken.''

Overigens denkt de Besturenraad dat ook scholen uit wat vrijzinniger hoek moeite hebben met het blad, gezien de grove taal die erin wordt gebezigd. ,,Dan vraag je erom dat het niet beklijft.''

De Bond KBVO, de koepel van het rooms-katholiek voortgezet onderwijs, denkt dat het rondsturen van een blad niet volstaat om homoseksualiteit bespreekbaar te maken in de klas. ,,Het valt ook plompverloren op de mat. Scholen denken: wat moeten we ermee?'' Het ministerie van OCW zegt alleen maar een subsidie te hebben verleend aan het project Pinkquest, waar Expreszo een onderdeel van is. OCW reageert daarom verder niet op de kritiek van het christelijk onderwijs.

Wel liet minister Van der Hoeven eerder weten dat ze uit wil zoeken waaarom scholen Expreszo terugsturen. Ook het ministerie van Sociale Zaken, de Nationale Jeugdraad en het VSB Fonds staken geld in het project.
Als U het nog niet begrepen heeft, hé schat, dat maak ik er wel een tekeningske van en U moet niet steeds zo gepikeerd reageren ...
Oud 14 oktober 2004, 17:19   #16
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tjetje...
Dat is inderdaad reclame, mijn snoetebolleke, maar daar gaat het niet over:

Als U het nog niet begrepen heeft, hé schat, dat maak ik er wel een tekeningske van en U moet niet steeds zo gepikeerd reageren ...
Dus niet alleen moet volgens jou reclame op voorhand aangekondigd worden, het moet ook nog eens in een beperkte oplage gebeuren? Bijzonder vreemde marketingtechnieken hanteer jij... Maar goed, kom maar op met dat tekeningetje; eens benieuwd wat je daar van gaat terechtbrengen...

Terzijde: ik reageer helemaal niet gepikeerd, lieverd...

Citaat:
Oud 14 oktober 2004, 18:28   #17
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus niet alleen moet volgens jou reclame op voorhand aangekondigd worden, het moet ook nog eens in een beperkte oplage gebeuren? Bijzonder vreemde marketingtechnieken hanteer jij... Maar goed, kom maar op met dat tekeningetje; eens benieuwd wat je daar van gaat terechtbrengen...

Terzijde: ik reageer helemaal niet gepikeerd, lieverd...
Hier dan mijn tekeningske:

Zeg nu niet dat U het nu nog niet begrijpt....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Parool
D66 noemt de weigering van scholen om het blad te verspreiden 'een illustratie van de afnemende tolerantie'. ''Als leraren al moeite hebben met een foto van twee zoenende meisjes hebben ze echt het verkeerde beroep gekozen.'' aldus Kamerlid Lousewies Van der Laan.
De redactie van Expreszo wil nog een speciaal nummer van het homojongerenblad onder scholen verspreiden. Hoofdredacteur Merijn Henfling is van plan het dan 'iets subtieler' aan te pakken. Wel wil hij het blad weer onaangekondigd naar de scholen sturen.
http://www.parool.nl/nieuws/2004/OKT/13/bin2.html
Wilt nu aub eens begrijpen dat dit geen onaangekondigde reclame is...
420.000 exemplaren!
Citaat:
420.000 (gratis) proefexemplaartjes is wel redelijk veel, hé Raf... Als U dat niet vindt, wilt U dan zo vriendelijk zijn op uw beurt een tekeningske te maken?
Gezien U de marketingtechnieken kent, zult U wel een gedacht hebben wat dat kost:: 420.000 proefexmplaren.... en niet vergeten, de uitgever is van plan dit nogmaals te herhalen! Met homo's moet wel veel geld te verdienen zijn...
Maar in feite, Raf, gaat het niet over het feit dat dit homoblad reclame is of niet...
Groetjes
Oud 14 oktober 2004, 18:55   #18
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wilt nu aub eens begrijpen dat dit geen onaangekondigde reclame is...
420.000 exemplaren!
Enig idee hoeveel reclamedrukwerk er WEKELIJKS verspreid wordt?

Citaat:
420.000 (gratis) proefexemplaartjes is wel redelijk veel, hé Raf... Als U dat niet vindt, wilt U dan zo vriendelijk zijn op uw beurt een tekeningske te maken?
Nee, dat is helemaal niet veel...
Citaat:
Gezien U de marketingtechnieken kent, zult U wel een gedacht hebben wat dat kost:: 420.000 proefexmplaren.... en niet vergeten, de uitgever is van plan dit nogmaals te herhalen! Met homo's moet wel veel geld te verdienen zijn...
Daar is inderdaad veel geld te verdienen. De meeste holebi-koppels zijn hooggeschoolde tweeverdieners, die geen kinderen ten laste hebben. Wees maar gerust dat dat marktsegment voor veel bedrijven een natte droom is. Daarbij is het verspreiden van een povere 420.000 gratis proefexemplaren verwaarloosbaar. It pays to advertize, of wist je dat nog niet?

Citaat:
Maar in feite, Raf, gaat het niet over het feit dat dit homoblad reclame is of niet...
Nee, het gaat erover dat het over homoseksualiteit gaat en de goegemeente (of toch het hypocriete (lees: katholieke) deel ervan) is geschokt.

Citaat:
Groetjes
Evenveel van mijnentwege.

Citaat:
Oud 14 oktober 2004, 19:17   #19
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
[/left]
Enig idee hoeveel reclamedrukwerk er WEKELIJKS verspreid wordt?

Nee, dat is helemaal niet veel...

Daar is inderdaad veel geld te verdienen. De meeste holebi-koppels zijn hooggeschoolde tweeverdieners, die geen kinderen ten laste hebben. Wees maar gerust dat dat marktsegment voor veel bedrijven een natte droom is. Daarbij is het verspreiden van een povere 420.000 gratis proefexemplaren verwaarloosbaar. It pays to advertize, of wist je dat nog niet?

Nee, het gaat erover dat het over homoseksualiteit gaat en de goegemeente (of toch het hypocriete (lees: katholieke) deel ervan) is geschokt.

Evenveel van mijnentwege.
Tja...
Oud 14 oktober 2004, 19:20   #20
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden homo's in het algemeen hoger geschoold zijn? Nu 't kan best zijn hoor... gewoon uit nieuwsgierigheid.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be