Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2015, 17:06   #1
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard En nu in het meervoud: ambtenaren konden stelen.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150615_01731785

Ik vraag mij af waarom die trut uit Doornik zelfmoord pleegde terwijl ge evengoed vrijuit kon gaan na verjaring van haar dossier
Blijkbaar is dit geen enkel probleem wanneer het gaat om "foute" ambtenaren

Het steekt bij de staat en al zijn ambtenaren toch niet op enkele miljoenen meer...steekpenningen, smeergeld,...één pot nat waar ze maar al te graag pap van lusten.

In één woord: walgelijk.

Laatst gewijzigd door jodewa : 15 juni 2015 om 17:07.
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 17:35   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik vrees dat er kwa pure diefstal door Belgische ambtenaren niet overdreven kan worden.

Nu is het wel zo, niet alle ambtenaren stelen.
Oud 15 juni 2015, 20:44   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Toen ik benoemd werd als ambtenaar, kreeg ik een vaccinatie.
Die mijn beschermde tegen allerhande soorten van criminaliteit en ... menselijkheid.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 21:18   #4
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik vrees dat er kwa pure diefstal door Belgische ambtenaren niet overdreven kan worden.

Inderdaad. Niet allemaal kunnen ze stelen of zich laten omkopen.Er is een vorm van toezicht van bovenuit naar beneden. Maar van beneden naar boven is er niks toezicht. Daar is het de omerta. En die er wel iets probeert aan te doen krijgt het hele bovenste verdiep over zich heen.
Want een klokkenluider zal het bekopen. Hij moet er uit!!
En er zijn een onnoemelijk aantal vormen van stelen.
Toen ik nog geen week in dienst was moesten wij allen naar het trouwfeest van onze directeur in Brussel.
En met wie trouwde die oude sisa ?
Met zijn jong gehandicapt nichtje!
Van menslievendheid gesproken.
Toen reeds had ik mijn bedenkingen over hoe het er aan toe ging in de hogere regionen.

Laatst gewijzigd door werkman : 15 juni 2015 om 21:30.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 10:00   #5
t-boneSteak
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
En met wie trouwde die oude sisa ?
Met zijn jong gehandicapt nichtje!
Van menslievendheid gesproken.
Toen reeds had ik mijn bedenkingen over hoe het er aan toe ging in de hogere regionen.
Was hij bijna op pensioen? Dat is een gekende truc.

Bij ons hier in de buurt is er ook een officier van't leger met 't lief van zijn zoon getrouwd. Die zoon leefde wel met zijn lief en dat huwelijk was in de praktijk van geen tel, maar sinds hij kort erna zijn lepel wegsmeet heeft ze wel een dik pensioen
t-boneSteak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 10:13   #6
tandem
Banneling

Standaard

Ook handige truc om van je zwart geld vanaf te komen.
Citaat:
Ambtenaren werden er van verdacht smeergeld te hebben gekregen om bepaalde bouwprojecten toe te kennen aan specifieke aannemers. Dat smeergeld konden de aannemers dan terugverdienen door hogere facturen aan te rekenen voor de projecten.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150615_01731785
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 10:25   #7
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Voor elke corrupte ambtenaar van de Regie die werd omgekocht, is er een corrupte burger of aannemer die omkoopt. Ik hoor daar echter niet tegen fulmineren.

Verjaring of procedurefouten heeft op zich niets te maken met dat de betrokkenen ambtenaren zijn. Gebeurt immers ook inzake waar geen ambtenaren bij betrokken zijn.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 10:31   #8
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Voor elke corrupte ambtenaar van de Regie die werd omgekocht, is er een corrupte burger of aannemer die omkoopt. Ik hoor daar echter niet tegen fulmineren. Verjaring of procedurefouten heeft op zich niets te maken met dat de betrokkenen ambtenaren zijn. Gebeurt immers ook inzake waar geen ambtenaren bij betrokken zijn.
Dat is een fijn genuanceerde reactie, mee eens.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 11:27   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t-boneSteak Bekijk bericht
Was hij bijna op pensioen? Dat is een gekende truc.

Bij ons hier in de buurt is er ook een officier van't leger met 't lief van zijn zoon getrouwd. Die zoon leefde wel met zijn lief en dat huwelijk was in de praktijk van geen tel, maar sinds hij kort erna zijn lepel wegsmeet heeft ze wel een dik pensioen
Ge moet daarvoor niet bijna op pensioen zijn. Je mag gerust al enkele jaren met pensioen zijn zelfs.
Je vrouw moet overleden zijn, of je moet er echt al lang van uit de echt gescheiden zijn, tenzij ze zelf een pensioen heeft/had.
Met de nieuwe moet jijzelf het ook minstens twee jaar trekken (je mag dus niet eer sterven ...)

Er zijn ook nog andere wijzigingen op til, met de nieuwe regeerverklaring.
De weduwe mag niet meer jonger zijn dan 45 geloof ik.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 16 juni 2015, 11:40   #10
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t-boneSteak Bekijk bericht
...maar sinds hij kort erna zijn lepel wegsmeet heeft ze wel een dik pensioen
"Zijn lepel wegsmijten" voor "overlijden"?
Da's de eerste keer dat ik zo'n uitdrukking lees...
Erg plastisch, moet ik toegeven!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 12:47   #11
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Die de kans niet krijgen toch niet Is zoals de politie. Er zijn corrupte agenten maar ook correcte agenten. Omdat die correcte agenten geen kansen krijgen om corrupt te kunnen worden
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 17:37   #12
demonen
Banneling

Standaard

De kamer van inbeschuldigingstelling in Antwerpen heeft vandaag beslist om Agim D. (46) vrij te laten onder voorwaarden. De commissaris van de federale gerechtelijke politie van Antwerpen zat drie maanden in de cel op verdenking van witwaspraktijken.
Het onderzoek naar Agim D. ging in januari van start na een verdachte wisseltransactie met cash geld bij een wisselkantoor in Antwerpen. Bij een huiszoeking in zijn woning werd in maart een partij goud en diamanten aangetroffen ter waarde van een half miljoen euro.

Vriendendienst
Een bevriende Indiase diamantair gaf toe dat de stenen van hem zijn. Hij had aan de commissaris gevraagd om ze voor hem te bewaren, omdat hij vreesde dat de bank ze in beslag wilde nemen. De commissaris zou het als een vriendendienst hebben beschouwd en zou er ook niets voor in ruil hebben gekregen. Ook voor de wisseltransacties ten bedragen van 70.000 euro, heeft Agim D. een uitleg: het ging om geld dat hij gespaard had en waarmee hij op de wisselkoersen speculeerde.

"Geen enkel bewijs"
De kamer van inbeschuldigingstelling oordeelde vandaag dat zijn aanhouding niet langer noodzakelijk is voor het onderzoek. "Als de onderzoeksresultaten blijven zoals ze zijn, dan wordt mijn cliënt vrijgesproken. Er is geen enkel bewijs tegen hem", zegt zijn advocaat Gert Warson.

Agim D. zal in de loop van de namiddag de gevangenispoorten achter zich mogen dichttrekken, maar weer aan de slag gaan, zit er voorlopig niet in. Hij werd volgens zijn advocaat geschorst gedurende de loop van het gerechtelijk onderzoek.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...e-voeten.dhtml
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 10:35   #13
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De weduwe mag niet meer jonger zijn dan 45 geloof ik.

.
Als je kinderen hebt maakt het niet uit dan krijg je op gelijk welke leeftijd weduwepensioen.Ik ken zelf het geval van iemand die nog nooit gewerkt had en op haar 37 weduwe werd,dik tegen haar zin maar noodgewongen heeft ze moeten werken tot haar 45.Op haar 60 is ze reeds 15 jaar gepensioneerd en dat aan een bedrag waar een ander die 40 jaar gewerkt heeft slechts van kan dromen.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 11:23   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Als je kinderen hebt maakt het niet uit dan krijg je op gelijk welke leeftijd weduwepensioen.Ik ken zelf het geval van iemand die nog nooit gewerkt had en op haar 37 weduwe werd,dik tegen haar zin maar noodgewongen heeft ze moeten werken tot haar 45.Op haar 60 is ze reeds 15 jaar gepensioneerd en dat aan een bedrag waar een ander die 40 jaar gewerkt heeft slechts van kan dromen.
Bedoel je dat de geplande wijzigingen die opgenomen zijn in het regeerakkoord, een uitzondering maken voor jonge weduwen, op de voorwaarde dat ze kinderen hebben ?

De oude regeling was redelijk duidelijk: de weduwe kon best haar dopgeld opzeggen, en verder leven van het weduwepensioen.
Ik weet alleen dat de nieuwe regeling de bedoeling heeft om de weduwe een ruime overgang te geven, maar daarna haar toch motiveren om terug aan de slag te gaan in het arbeidscircuit.

.

Oud 17 juni 2015, 12:19   #15
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ooit eens 'n perforator meegepikt. Of was het 'n nietjesmachine?
Telt dat mee?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 12:26   #16
demonen
Banneling

Standaard

Bij ons waren er regelmatig controles van securitas en dan moest ge uw tas openmaken bij het verlaten vh bedrijf.
NIEMAND dacht eraan om iets te stelen!!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 12:31   #17
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
"Zijn lepel wegsmijten" voor "overlijden"?
Da's de eerste keer dat ik zo'n uitdrukking lees...
Erg plastisch, moet ik toegeven!
Hij was [badtaste] uitgelepeld [/badtaste]
Oud 17 juni 2015, 13:05   #18
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bedoel je dat de geplande wijzigingen die opgenomen zijn in het regeerakkoord, een uitzondering maken voor jonge weduwen, op de voorwaarde dat ze kinderen hebben ?

De oude regeling was redelijk duidelijk: de weduwe kon best haar dopgeld opzeggen, en verder leven van het weduwepensioen.
Ik weet alleen dat de nieuwe regeling de bedoeling heeft om de weduwe een ruime overgang te geven, maar daarna haar toch motiveren om terug aan de slag te gaan in het arbeidscircuit.

.
Dit is de oude regeling,mijn vrouw vertelde mij dat een collega wier man zelfmoord pleegde maar enkele uren per week komt werken omdat ze anders haar weduwepensioen dreigt te verliezen.Ik weet niet of dit in de toekomst zal veranderen.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 02:34   #19
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Telt dat mee?
Hoe lang is't gelee ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 09:18   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Telt dat mee?
Een nietjesmachine niet maar een perforator niet niet.
(wat is het verschil tussen ...)

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 juni 2015 om 09:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be