![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk weet ik zoiets niet door een Belgisch onderzoek , mocht het onderzocht zijn bij ons , dan was het rapport verdwenen .
Zo niet in NL , alhoewel ik geen toegang krijg tot sommige linken van GS. Toch las ik dit ; http://www.nu.nl/politiek/3925730/as...ntrustend.html Minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher is zeer verontrust over de grote steun onder Turkse jongeren in Nederland voor gewelddadige jihadistische groeperingen als Islamitische Staat (IS). Dat zegt Asscher dinsdag tegen NU.nl. Uit een dinsdag gepresenteerd onderzoek van Motivaction blijkt dat 80 procent het niet 'verkeerd' vindt dat er door groeperingen uit naam van de jihad geweld wordt gebruikt tegen anders gelovigen of niet-gelovigen. Daarentegen is er onder de Turkse jongeren nauwelijks steun voor het door IS uitgeroepen kalifaat. Forum, het instituut voor multiculturele vraagstukken, vermoedt dat de Turkse jongeren redeneren dat in een oorlog alles geoorloofd is om het gewenste doel te bereiken, namelijk verandering. Uit het onderzoek blijkt verder dat 90 procent van de Turkse jongeren vindt dat de strijders die het opnemen tegen Assad 'helden' zijn en dat de helft het een goede zaak vindt als Nederlandse moslims naar Syrië vertrekken om daar mee te doen aan de strijd. Verder vindt 80 procent deze strijders geen bedreiging voor Nederland zodra zij terugkeren en reageert 90 procent negatief op de stelling dat moslims vervolgd moeten worden als zij van plan zijn om af te reizen naar Syrië. Ook weer gepikt van ; http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...is_right_.html |
![]() |
![]() |