Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2015, 14:21   #1
Spitting Image
Banneling

Standaard De Wael gaat verder dan BDW: vluchtelingen --> gemeenschapsdienst

http://www.knack.be/nieuws/belgie/pa...al-598285.html

Waarom eigenlijk niet? Dan kunnen die mensen dadelijk laten blijken of ze willen bijdragen tot onze maatschappij.
En vermits men geen onderscheid mag maken tussen vluchtelingen en autochtonen zou dat ook voor leeglopers moeten gelden, aldus De Wael

Citaat:
"Laten we leefloners, vluchtelingen inbegrepen, verplichten om gemeenschapsdienst te doen. Dat is meer dan een uitkering geven om ons geweten te sussen", zegt Patrick Dewael (Open Vld) in een interview met De Standaard. Dewael verwijst in dat verband naar het liberale verhaal van ' rechten én plichten'.

"Ik zit op de lijn van Frans Timmermans, de eerste vicevoorzitter van de Europese Commissie", zegt Dewael in het interview met De Standaard: "We moeten de Europese weg blijven bewandelen, there's no way back. Een terugkeer naar een nationaal asielbeleid zou absoluut een stap terug zijn. Het is een illusie om het omgekeerde te denken."

Dewael reageert daarmee op recente verklaringen van N-VA-voorzitter Bart Dewever, die stelde dat het moeilijk uit te leggen is aan de burgers die heel hun leven bijdragen en belastingen hebben betaald dat iemand die nog maar net in het land is dezelfde sociale rechten krijgt. De N-VA-voorzitter had het over kinderbijslag, werkloosheidsuitkering en sociale huisvesting.

De Open Vld-politicus toont begrip voor de weerstand die burgers voelen tegenover vluchtelingen die hier een leefloon krijgen, 'terwijl daar niets tegenover staat'.

Maar volgens Dewael lijdt het geen twijfel dat het verhaal van rechten en plichten zowel geldt voor de burgers van een land, als voor de mensen die naar hier komen, de vluchtelingen dus.

Dewael ziet een oplossing in een gemeenschapsdienst voor leefloners: "We moeten programma's uitwerken waardoor die mensen óók een bijdrage kunnen leveren aan onze samenleving. Ik denk dat ze daar vragende partij voor zijn. Vaak w�*llen ze niets liever dan zich nuttig maken voor de samenleving die hen opvangt." (DS/BO)
Gaat die nu nog meer bagger van de Cd&V en links over zich heen krijgen, of niet? Ik kijk ernaar uit.
Zal dadelijk duidelijk worden dat het gif van Cd&V en links tegen BDW gewoon persoonlijk was of niet.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 29 augustus 2015 om 14:25.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 14:24   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Robots dragen ook bij aan de maatschappij. Die moet ge geen loon geven, alleen kopen. Wat overblijft is amper genoeg m iedereen te recruteren, hoe langer hoe meer.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 14:26   #3
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Robots dragen ook bij aan de maatschappij. Die moet ge geen loon geven, alleen kopen. Wat overblijft is amper genoeg m iedereen te recruteren, hoe langer hoe meer.
Even studeren op het woord 'gemeenschapsdienst'. Ik begrijp dat sommigen van jullie België dan echt niet zo genegen zijn als ze laten uitschijnen. Als België wat als wederdienst zou vragen, zal de liefde van zij die hier al 'geland' zijn en van steun genieten wel dadelijk bekoelen.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 29 augustus 2015 om 14:30.
Oud 29 augustus 2015, 14:29   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Dat ze maar beginnen met de asielzoekers hun eige nwerk te laten doen.
Blijkbaar hebben ze een ploeg helpers in dienst.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 14:30   #5
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht

Waarom eigenlijk niet? Dan kunnen die mensen dadelijk laten blijken of ze willen bijdragen tot onze maatschappij.
En vermits men geen onderscheid mag maken tussen vluchtelingen en autochtonen zou dat ook voor leeglopers moeten gelden, aldus De Wael

Gaat die nu nog meer bagger van de Cd&V en links over zich heen krijgen, of niet? Ik kijk ernaar uit.
Zal dadelijk duidelijk worden dat het gif van Cd&V en links tegen BDW gewoon persoonlijk was of niet.
Er is wel een verschil tussen wat deze heerschappen zeggen. Het is trouwens niet de eerste keer dat leefloners gevragd wordt gemeenschapsdienst te doen. Geef hen dan ook een statuut voor deze arbeid is het antwoord.
Oud 29 augustus 2015, 14:32   #6
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Er is wel een verschil tussen wat deze heerschappen zeggen. Het is trouwens niet de eerste keer dat leefloners gevragd wordt gemeenschapsdienst te doen. Geef hen dan ook een statuut voor deze arbeid is het antwoord.
Tuurlijk. De wever had maar eens gemeenschapsdienst in ruil voor opvang moeten suggereren. Je zou wat gehoord hebben.
Oud 29 augustus 2015, 18:28   #7
Spitting Image
Banneling

Standaard

Al vier uur staat de draad hier. Zes posts waarvan 3 van mezelf.
Onze ACW-, traditionele en linkse vrienden vinden het zo te zien niet erg als een pure belgicist iets zegt waar ze normaal moord en brand zouden voor schreeuwen moest het uit de mond van BDW gekomen zijn.

Bewijs van hun januskoppen is hiermee geleverd.
Oud 30 augustus 2015, 01:13   #8
Stultitiae
Provinciaal Statenlid

Stultitiae's schermafbeelding

Standaard

Als ik het me goed herinner werd er vorig jaar gemeenschapsdienst door leefloners voorgesteld. Het kot was toen al te klein. Het was mensonwaardig of zou een bedreiging voor bestaande banen zijn.
Laat staan dat getraumatiseerde migranten simpel wat onkruid gaan uittrekken. Zoiets wens je je ergste vijand niet toe nietwaar.
Neen, zij zullen eerst een traject doorlopen zodat ze een meerwaarde voor de samenleving zullen zijn. Voor de samenleving die warm, en warm, en nogmaals, warm zal worden. Ooit.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 01:16   #9
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht

Daar wordt je toch doodmoe van..het gaat om duizenden mensen die geen Nederlands spreken, vaak vanuit hun cultureel religieuze beleving totaal niet begrijpen wat wel of niet kan, en bovendien als "vrijwilligers"anderen verdringen van de arbeidsmarkt.
Dat we dit pikken van politici, die totale onzin!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 01:24   #10
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Het enige wat wij met vluchtelingen moeten doen , is ze terug sturen naar land van herkomst.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 10:10   #11
Spitting Image
Banneling

Standaard

We zijn ondertussen 20 uur verder. Onze belgicistjes helemaal nog niet gehoord over de uitspraken van De Wael.
Zijn er nog meer bewijzen nodig over hun janushouding?
Oud 30 augustus 2015, 10:32   #12
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Er is inderdaad een verschil. De Wever wil ze eigenlijk niet laten komen. Dewael spreekt over gemeenschapsdienst, wat impliceert dat hij zich niet tegen hun komst kant.

Laatst gewijzigd door dalibor : 30 augustus 2015 om 10:38.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 11:13   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Wael gaat verder dan BDW: vluchtelingen --> gemeenschapsdienst
Dus blijft het in ons land nog steeds: Blijf ze met open armen ontvangen!!!!

Geeft ze werk en loon!!!

Geeft ze app/huis!!!

Ach kom, geef ze gewoon alles wat ze eisen.

Pijnlijk detail aan dit alles is wel weer, dat men de autochtone bevolking des lands dezes weer maar eens gaat negeren en niet willen zien dat hier ook mensen zijn die het moeilijk hebben (meestal noemen zij 'de Politici' die groep mensen luiaarden), mensen die werkzoekende zijn, gepensioneerden die het moeilijk hebben, zieken ... maar ja die moeten zich maar laten euthanaseren of zie ik dat weer verkeerd.

Een dringende toeroepen aan wat onze landen/Europa in het algemeen wil overspoelen/er wil infiltreren is geen overdreven optie dacht ik.

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 augustus 2015 om 11:17.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 11:28   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Werk? Ik zou ze alvast VERPLICHTEN om in ruil voor het leefloon minstens 4 dagen van 8 uur lang per WEEK full time Nederlandse lessen te volgen. mannen zowel als vrouwen. Wie zijn de lesgevers? Dezen die hier al generaties lang wonen en nog steeds geen job hebben. (ik mag toch aannemen dat er daar mensen bijzitten die wèl al nederlands kennen?)

Dat noemen we dan "zelfhulpgroepen" voordat sommigen hier gaan opperen dat wij ze daarvoor nog eens extra moeten gaan betalen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 augustus 2015 om 11:29.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 11:49   #15
TV-verslaafde

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Jeej, nog meer lege zakken rechtzetten dus.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 12:04   #16
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het enige wat wij met vluchtelingen moeten doen , is ze terug sturen naar land van herkomst.
Kan je migratiestromen wel tegen houden met prikkeldraad en retourtickets? Ik zie daar geen succesvolle voorbeelden van in de geschiedenis van de mensheid. De oplossing is voorkomen. Maar dan dienen we onze eigen nogal imperialistische politiek aan te passen. En dat willen onze leiders niet. En dan heb ik het niet eens over plaatselijke figuren zoals BDW of zo. Die zit een niveautje of twee te laag.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 12:05   #17
TV-verslaafde

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Het best dat je die vluchtelingen zou kunnen leren is anti-brainwashing ivm islam.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 12:06   #18
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Werk? Ik zou ze alvast VERPLICHTEN om in ruil voor het leefloon minstens 4 dagen van 8 uur lang per WEEK full time Nederlandse lessen te volgen. mannen zowel als vrouwen. Wie zijn de lesgevers? Dezen die hier al generaties lang wonen en nog steeds geen job hebben. (ik mag toch aannemen dat er daar mensen bijzitten die wèl al nederlands kennen?)

Dat noemen we dan "zelfhulpgroepen" voordat sommigen hier gaan opperen dat wij ze daarvoor nog eens extra moeten gaan betalen.
Het lijkt me absoluut noodzakelijk die mensen zo vlug mogelijk Nederlands te leren. En geen Frans aub op kosten van Vlaanderen, ook al zouden ze dat verkiezen. Ik zie ze anders nog 'zelfhulp' van hun kompanen uit Brussel halen.

En ik zie ook niet in waarom we niet mensen die hier willen blijven kunnen vragen trouw te zweren aan de principes waarop deze samenleving gebaseerd is, zoals individuele Godsdienstvrijheid en de scheiding tussen kerk en staat. Van bij aankomst al de fundamentalisten pogen isoleren.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 augustus 2015 om 12:10.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 21:06   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

[quote=Johan Bollen;7801049]Kan je migratiestromen wel tegen houden met prikkeldraad en retourtickets? .[ /QUOTE]
Niet zolang we aan de overkant staan waaien met een win for life.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 09:47   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

[quote=Bobke;7801520]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Kan je migratiestromen wel tegen houden met prikkeldraad en retourtickets? .[ /QUOTE]
Niet zolang we aan de overkant staan waaien met een win for life.
Nu begrijp ik dat, dat ik daar nog steeds niets met heb mogen winnen, men staat er daar met te wuiven, als lokmiddel dan.

Door: Sarcasmus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be