![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.995
|
Of beter quasi 100 dagen filedruk, want ´s nachts is er amper verkeer.
(en dan viel het weer eigenlijk nog best mee) Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2538296 De auto blijkt, ondanks de recordfiles, nog altijd het "beste" mobiliteitsmiddel. Het Openbaar Vervoer doet er ook alles voor dat dat voorlopig zo blijft... Mss kunnen talrijke electrische tweewielers een oplossing bieden ? Ik vrees van niet...
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 5 januari 2016 om 13:19. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
Grootste boosdoener zijn de vrachtwagens en camionetten die hun middenvinger naar de verkeersregels en ander wegvervoer opsteken. Maak die wetgeving pakken strenger, controleer constant en bestraf veel zwaarder. Maar geen enkele politieker die dat durft.
Ook het autorijden op zich moet veel duurder gemaakt worden. Rekeningrijden is een optie. Ook de aankoop veel zwaarder gaan belasten. Afschaffen van de lichte vracht regel is ook al een goede optie. Schaf het fiscaal voordeel af van firmawagens. Van ALLE wagens. Lukt dat niet belast dan firmawagens veel meer. VAA mag gerust maal tien gaan. Bereken wat een gemiddelde wagen privé kost en reken dit volledig door. Nu ga je al het rekeningrijden voor vrachtwagens krijgen. Benieuwd hoe dat gaat werken? Neem gewon een jaarlijks wegenvignet. En zet daar een hele dikke prijs op. Verreken dit in mensen hun jaarlijkse rijbelasting of dergelijke. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Ik denk wel dat E-wagens de oplossing kunnen zijn.
Omdat ze continu plat staan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Citaat:
In de meeste gevallen zijn dat allen leasing op failliet gaande bedrijven.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
|
|
|
|
|
#5 | |||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.995
|
Ook brandende (oude) kankerbakken zijn enorm fileverhogend:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toch hoog tijd voor electrische auto´s om ook het filerisico (en automatisch kijkfile aan andere kant) door fossiele branden enorm te verminderen. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 5 januari 2016 om 22:40. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.995
|
Citaat:
Mss beter als deze ? (want die heeft het over het gans wagenpark) Citaat:
Hoeveel jaar rijdt men gemiddeld met dezelfde bedrijfswagen? *4 jaar ? Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 5 januari 2016 om 23:40. |
|||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.685
|
wat ik niet begrijp is dat in Belgie de file lengte wordt gemeten
maar in Nederland weten ze ook hoeveel kilometerminuten er in die files zitten... De parameter waarmee we dus kunnen uitrekenen aan de professionele kostprijs van 30euro per uur (alle stielmannen zitten op kosten van de industrie daar inde file te wachten) kosten dus 30 x kilometeruren per jaar... x miljard... In nederland kan men dus perfect een getal plakken op de kostprijs van de files. En ja de beste metrie daaromtrent wordt dan vertaald in Nederland in een TOP50 http://www.vid.nl/top50.html in 2015 # kmmin weg hoofdrichting koplocatie # kmmin 1 = 169631 A20 Hoek van Holland ➜ Gouda Terbregseplein 1 158089 2 = 156706 A20 Hoek van Holland ➜ Gouda Moordrecht 2 129815 3 = 126297 A1 Amsterdam ➜ Amersfoort Eembrugge 3 122444 4 = 114777 A16 Breda ➜ Rotterdam Terbregseplein 4 108523 5 = 108185 A28 Amersfoort ➜ Utrecht Rijnsweerd 5 95816 6 ▲ 106637 A4 Delft ➜ Amsterdam Zoeterwoude-Dorp 8 82075 7 = 103211 A20 Gouda ➜ Hoek van Holland Rotterdam-Centrum 7 83390 8 ▲ 93555 A1 Amsterdam ➜ Amersfoort Muiden 11 79925 9 ▲ 93365 A7 Hoorn ➜ Zaanstad Wijdewormer 38 42529 10 ▲ 91968 A27 Utrecht ➜ Gorinchem Lexmond 12 76443 Nederland werkt ook aan zijn filezwaarte |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
|
Citaat:
De auto heeft er onder meer voor gezorgd dat mensen op afgelegen plaatsen op het platteland zijn gaan wonen. Ze konden dan met de auto naar hun werk rijden en op die manier krijgt men natuurlijk een enorme toename van het verkeer. In plaats van de mensen steeds maar te bepamperen, zou men ze beter responsabiliseren. U kiest waar u gaat wonen, U kiest waar u gaat werken, U kiest hoe u zich verplaatst. U kiest ervoor om in de file te staan. Oorzaak => gevolg.
__________________
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 6 januari 2016 om 14:15. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.685
|
90% van de mobiliteit gaat via de weg jawel...
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.995
|
Citaat:
Geen enkel land laat bijna alle snelwegen op twee eenvoudige stadssnelwegringen uitkomen zonder één bypass, géén enkel. Dus hoofdoorzaak : snelwegplannen van bypassen helemaal niet uitgevoerd. Het autosnelwegenprogramma 1972, met aanduiding van de E19 en de nieuwe noord-zuidverbindingen. ![]() http://wegen-routes.be/hist/hist33n.html
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 6 januari 2016 om 16:34. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.685
|
als je een weg kunt bouwen voor 53.000euro per kilometer... dan is in principe het inpalmen van de pechstroken van snelwegen iets die ongeveer dat kan kossen. Waarbij de kost vooral gaat naar verbreden van pechstroken met 1 meter extra asfalt en van de kleinere pechstroken uitbouwen (die er notabene langs alle kanten al liggen)
Nu een volledige snelweg bouwen kost goedkoop 150.000euro per km maar kan oplopen naar 15miljoen pr kilometer, dus in principe zal het getal niet ver ernaast zitten. Wat wel geld kan kosten is het aanpassen van bruggen zou dan toch de duurste kostprijs moeten zijn... omdat die pilonen allemaal moeten verzet worden... Neem nu nog dat het budget vertienvoudigt naar 1.5miljoen per km... nu in totaal als je alle wegstroken waar permanent een structurele file staat, en aangezien we toch 500km zo'n wegen hebben... Dan zou je met een budget van 500miljoen alle structurele files 30% korter kunnen maken. Korter omdat de file dan op 4 stroken kan staan ipv 3 stroken. En dus wordt de file 400km ipv 500km... Als je dan als principe pakt dat overal waar structurele files staan de bottlenecks ook nog eens verbreed worden... zul je dus in principe met een dat budget van 500miljoen de files( intuitief zonder simulaties te maken) nog een extra 20% korter moeten kunnen maken... Vooral als je na een file toelaat dat het verkeer kan losrijden, kun je heel dynamisch de files ook op die manier wegwerken. Dus in feite met een budget van 500miljoen euro (remember dat voertuigen 5miljard lasten dragen..) pak je de volledige fileproblematiek nogal grondig aan... Maar bon wie ben ik ? Nieuwe snelwegen bouwen is het tweede alternatief, die dan bvb een Megaring maken rond de steden Antwerpen en Brussel. Die megarings (zoals het mecanoplan) kunnen in principe gemakkelijk een shortcut betekenen die via de GPS als alternatief gaan oppoppen tijdens de files en zo de bestaande bottelnecks gaan ontlasten. Ook daar zou je bvb met gewoon een Mega halve ring rond antwerpen en brussel moeten rekenen op een budget van 2x50km autostrade arato van 1.5 miljoen/km, of een 150miljoen euro duw je de belasting op de ringen nog een dik percentage naar beneden... Waarom zo goedkoop, zo'n ringen lopen in principe door landouwgebieen en hebben hebben minder bruggen nodig. Je moet weten we onderhouden de spoorwegen die 6miljard personenkm vervoert voor 720miljoen euro, en onderhouden onze snelwegen die 60miljard personenkm vervoert voor 60miljoen euro. Met het budget dat we geven aan Infrax kunnen we meer fileproblemen oplossen dan met de trein... Dat lijkt mij toch de eenvoudige conclusie... En een interessante vraag: waarom investeert de overheid niet waar het geld het meeste opbrengt ? Probeer daar nu een speld tussen te krijgen ? |
|
|
|