Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 10 januari 2016, 23:44   #1
Eurosceptic
Minister

Standaard Racisme - beschuldigingen als vorm van chantage

Ben ik de enige die vind dat er juridische maatregelen getroffen moeten worden tegen mensen die ten onrechte met de beschuldiging "racist" smijten?

Elke vorm van kritiek op de wansmakelijkheden van de Islam wordt op die manier aangevallen. Volkomen onterecht, aangezien de Islam een verzameling van gedragsregels is en geen ras. Maar het is politiek gezien wel een zeer sterk wapen om een agenda ongestoord door te voeren.

Duitsland wordt gechanteerd met het NAZI verleden om de asieltsunami ongestoord zijn gang te laten gaan. Zelfs jaren geleden heb ik Duitsers ontmoet die zich nog steeds als een fascist bekeken voelen om wille van hun nationaliteit.

Scroll vandaag door je Facebook newsfeed heen, waar het wemelt van de incidenten met vluchtelingen.

Wie van jullie geeft toe dat je niet durft reageren omdat je dan voor racist of xenofoob wordt uitgemaakt?

We moeten komaf maken met deze vorm van chantage, en open kaart spelen.
Eurosceptic is offline  
Oud 11 januari 2016, 00:06   #2
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ik hoop minstens op stil verzet, want demonstreren en op straat komen, daar zijn we te laks voor geworden.

Toon tenminste dat je er niet mee akkoord gaat door gewoon een badge te dragen of een affiche uit te hangen, maar TOON JE AFKEER!.

Nu gedragen we ons als zielige slachtoffers die de volgende aanval afwachten.
2! Niet met mij.

Extra

pöbelnder Asylantenstrom LKW Fahrer rastet aus
https://www.youtube.com/watch?v=Y_3TgPQa00I

German trucker finds a way to make his truck refugee proof
Read more at http://www.liveleak.com/view?i=a1c_1449177635
HIER
zonbron is offline  
Oud 11 januari 2016, 00:22   #3
Stultitiae
Provinciaal Statenlid

Stultitiae's schermafbeelding

Standaard

Racist is in onze samenleving zulk een uitgehold begrip, bedoeld om iemand monddood te maken wanneer de ander er een andere mening op nahoudt of men zijn goesting niet krijgt, dat men er beter aan doet het als een geuzennaam te beschouwen. Of gewoon als compliment.
N'ayez pas peur Madame, ce ne sont que des gueux, waarop de "Heeren Edelen" verder deden wat hen goed leek.
Stultitiae is offline  
Oud 11 januari 2016, 00:31   #4
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Racist is in onze samenleving zulk een uitgehold begrip, bedoeld om iemand monddood te maken wanneer de ander er een andere mening op nahoudt of men zijn goesting niet krijgt, dat men er beter aan doet het als een geuzennaam te beschouwen. Of gewoon als compliment.
N'ayez pas peur Madame, ce ne sont que des gueux, waarop de "Heeren Edelen" verder deden wat hen goed leek.
Dikke 2!

Dank U meneer. Opnieuw welkom!
HIER
zonbron is offline  
Oud 11 januari 2016, 13:55   #5
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ben ik de enige die vind dat er juridische maatregelen getroffen moeten worden tegen mensen die ten onrechte met de beschuldiging "racist" smijten?

Elke vorm van kritiek op de wansmakelijkheden van de Islam wordt op die manier aangevallen. Volkomen onterecht, aangezien de Islam een verzameling van gedragsregels is en geen ras. Maar het is politiek gezien wel een zeer sterk wapen om een agenda ongestoord door te voeren.

Duitsland wordt gechanteerd met het NAZI verleden om de asieltsunami ongestoord zijn gang te laten gaan. Zelfs jaren geleden heb ik Duitsers ontmoet die zich nog steeds als een fascist bekeken voelen om wille van hun nationaliteit.

Scroll vandaag door je Facebook newsfeed heen, waar het wemelt van de incidenten met vluchtelingen.

Wie van jullie geeft toe dat je niet durft reageren omdat je dan voor racist of xenofoob wordt uitgemaakt?

Ik kom er openlijk voor uit dat ik een racist ben en dat elke dode vluchteling/immigrant/allochtoon mij een lach op mijn gezicht tovert. Ik heb jarenlang keihard moeten werken om wat ik vandaag heb waar te kunnen maken. En vandaag de dag moet ik ook nog steeds werken. Ik geef geen euro af aan dat gespuis dat hier even ons de wetten komt stellen. Geen Nederlander, geen Fransman, geen Marokkaan, geen Syriër of wie dan ook. Het enige wat ik (nog) niet doe is milities tegen vluchtelingen financieren. Met als reden dat ze niet geloofwaardig zijn en waarschijnlijk de centen in hun zakken steken.
PORSCHE is offline  
Oud 11 januari 2016, 14:25   #6
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht

Niet de nationaliteit bepaalt het racist zijn ,maar de ideologie.
Voor en in WOII was het racisme in Duitsland en ook in Europa gericht tegen de joden.
De laatste jaren is het racisme in Europa gericht tegen de moslims.
Duitsland is te politiek correct als het om wandaden van moslims gaat,
uit schuldgevoelens door WO II in andere EU landen is dat ook het geval geweest

Als ideologie bestaat het racisme al eeuwen en zal ook blijven bestaan.
Hierbij gaat het steeds om discriminatie van grote groepen mensen op basis van hun afkomst
en niet om het veroordelen van crimineel gedrag van immigranten.
Dit laatste heeft niets met racisme te maken.
cato is offline  
Oud 11 januari 2016, 17:31   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als iemand in het echte leven mij racist noemt, dan reageer ik onmiddellijk zeer gepikeerd en agressief in zijn richting. Zodat hem ferm verschiet.
ok, dat is maar éénmaal gebeurd, in Spanje dan nog, op de parking van een warenhuis, waar iemand me een bijdrage vroeg, nadat ik een petitie voor blinden getekend had.

Hier op het forum beschouw ik het als een geuzen-verwijt.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 12 januari 2016, 02:06   #8
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inderdaad, racist is geen scheldwoord meer maar de benaming van iemand die niet akkoord gaat met het gedoe van vreemdelingengespuis, waarvan de grootste en gevaarlijkste groep de moslims zijn!
Laten we het nu afgezaagde en iewat domme "Je suis Charlie" vervangen door "Je suis raciste!" en we willen dat men die ganse vreemdelingeninvasie aanpakt en weer grotendeels, desnoods manu militari, onze landen uitgooit!
We zijn verkeerd bezig met ze te willen "integreren" en een vaste woonplaats te bezorgen waar ze verder kunnen kweken en hun soortgenoten oproepen om ook af te komen! Alsof we niet zien wat dat jarenlange integratiegedoe al opgebracht heeft!
Wat met al die "voorlopige asielcentra"? Voorlopig? Ze blijven maar toestromen en waar zullen al die duizenden kruipen eens ze de centra zullen verlaten?
Men moet maar eens stoppen met de burgers voor onnozelaars te nemen!
Misschien is het goed dat het nu eens allemaal overloopt en die etterbuil barst zodat men niet anders meer zal kunnen dan eindelijk de zaken aan te pakken ipv te verzwijgen en onder de mat te vegen.

Laatst gewijzigd door andev : 12 januari 2016 om 02:11.
andev is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be