Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2016, 15:42   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard 'Wij' worden gestraft als we ze niet willen toelaten die 'vluchtelingen'

Akkoord over spreiding asielzoekers

Detail tekst:

Citaat:
Het maximaal aantal vluchtelingen dat ons land zal opvangen blijft op 5.000. Francken maakte bekend dat elke gemeente minstens tien vluchtelingen moet opvangen. Hoeveel het er exact zullen zijn hangt af van een aantal factoren. Als eerste wordt gekeken naar de grootte en de gemiddelde rijkdom van een gemeente.
Het woord MOETEN staat mij totaal niet aan in hun zinnen, wij moeten NIETS, 'wij' nodigden die niet uit.

Het maximaal aantal vluchtelingen dat ons land zal opvangen blijft op 5000, dat is om te lachen zeker dat men dat schrijft?

Hoeveelhonderden/duizenden zijn er al niet toegelaten?

Citaat:
Gemeenten hebben nu een half jaar de tijd om zich klaar te maken voor de opvang van de asielzoekers. Vanaf dan volgen er straffen als ze de vluchtelingen niet kunnen opvangen. Ze betalen tussen 70 en 75 euro per dag voor elke vluchteling die ze geen onderdak kunnen bieden. Dat zegt Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) aan VTM NIEUWS.
Een regelrechte schande!!!!

Onze mensen ('wij') zullen dan gestraft worden, staat de wereld op zijn kop tegenwoordig of mis ik een regel?

En waar staat die regel in de één of andere tekst dat dit de laatste en uiteindelijk ook de laatste vluchtelingen/asielzoekers zullen zijn die we een tijdelijke humanitaire hulp weten te bieden??

Die zullen ze open laten denk ik de zakkenvullers

p.s. Lippens: Illegalen opsluiten en binnen drie dagen tijd deporteren naar het thuisland

Ik kan hem geen ongelijk geven.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 februari 2016 om 15:45.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 15:50   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Men verwart de hulp aan vluchtelingen met egoïstische doelstellingen waarbij men die vluchtelingen wil misbruiken om goedkope arbeidskrachten te importeren. Daarom worden die vluchtelingen verdeeld over gemeenten en niet ondergebracht in tijdelijke faciliteiten. Men vergeet daarbij dat het juist de intellectuele elite en middenklasse is die de middelen hadden om Syrie te ontvluchten. Mensen die Syrië nodig heeft voor de heropbouw. We helpen alzo die mensen niet. We misbruiken ze indien we ze behandelen als migranten, hen pogen te verleiden hier te blijven.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 februari 2016 om 16:11.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 16:05   #3
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Detail tekst:

Het woord MOETEN staat mij totaal niet aan in hun zinnen, wij moeten NIETS, 'wij' nodigden die niet uit.

Het maximaal aantal vluchtelingen dat ons land zal opvangen blijft op 5000, dat is om te lachen zeker dat men dat schrijft?

Onze mensen ('wij') zullen dan gestraft worden, staat de wereld op zijn kop tegenwoordig of mis ik een regel?

En waar staat die regel in de één of andere tekst dat dit de laatste en uiteindelijk ook de laatste vluchtelingen/asielzoekers zullen zijn die we een tijdelijke humanitaire hulp weten te bieden??

p.s. Lippens: Illegalen opsluiten en binnen drie dagen tijd deporteren naar het thuisland

Wat een hypocriet kabaal alweer!
Het gaat over 5000 lieden te verspreiden over elk dorp en stad, wat hoop en al een gezin of twee per dorp of stad zal betekenen! Een peulschil in vgl met de duizenden die hier al rondhangen en onze maatschappij verpesten en zullen verpesten! Waarom is dat niet zo verkeerd: wel, het gaat over ELK dorp of stad, zodat diegenen die enkel die last bij een ander willen zien er aan zijn voor de moeite! Het gaat maar om 5000 man! Dus dan maar harder optreden tegen de andere duizenden en diegenen die nog op komst zijn en die vlugger buitenkieperen! Europa zou hetzelfde moeten eisen van alle Europese landen: een verplichte kleine groep voor iedereen en niet zoals de Oostbloklanden nu het spel spelen: bij Europa willen om hun zakken te vullen op kosten van de rijkere landen maar niet thuis geven als het om iets minder aangenaam gaat! Dat ze die ook maar "een straf" aansmeren met minder of geen subsidies meer!
Tot welke politiekers en partij willen al die anti-NVA-roepers zich wel richten om het anders gedaan te krijgen? Grote stilte alweer?

Laatst gewijzigd door andev : 26 februari 2016 om 16:08.
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 16:20   #4
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het gaat over 5000 lieden te verspreiden over elk dorp en stad, wat hoop en al een gezin of twee per dorp of stad zal betekenen! Een peulschil in vgl met de duizenden die hier al rondhangen en onze maatschappij verpesten en zullen verpesten! Waarom is dat niet zo verkeerd: wel, het gaat over ELK dorp of stad, zodat diegenen die enkel die last bij een ander willen zien er aan zijn voor de moeite! Het gaat maar om 5000 man! Dus dan maar harder optreden tegen de andere duizenden en diegenen die nog op komst zijn en die vlugger buitenkieperen! Europa zou hetzelfde moeten eisen van alle Europese landen: een verplichte kleine groep voor iedereen en niet zoals de Oostbloklanden nu het spel spelen: bij Europa willen om hun zakken te vullen op kosten van de rijkere landen maar niet thuis geven als het om iets minder aangenaam gaat! Dat ze die ook maar "een straf" aansmeren met minder of geen subsidies meer!
Tot welke politiekers en partij willen al die anti-NVA-roepers zich wel richten om het anders gedaan te krijgen? Grote stilte alweer?
Die roepers kunnen ENKEL maar de HUIDIGE meerderheid aanspreken Andev, of hebben de oppositie partijen plots iets in de pap te brokken 😂
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 16:40   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Aan 250 per dag moeten we daar al lang boven zitten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 16:43   #6
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat over 5000 lieden te verspreiden over elk dorp en stad, wat hoop en al een gezin of twee per dorp of stad zal betekenen
gezinnen?! eerder 10 alleenstaande mannen...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 16:44   #7
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Die roepers kunnen ENKEL maar de HUIDIGE meerderheid aanspreken Andev, of hebben de oppositie partijen plots iets in de pap te brokken 😂
eigenlijk moeten de roepende Gutmenschen die kosten op zich nemen iedereen blij!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 16:48   #8
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb jij "de oppositiepartijen" al horen oplossingen geven voor de huidige problemen? Het enige waar die toe in staat zijn is kafferen op alles wat de NVA zegt en doet. Maar zelf met de oplossing komen???
Daar zijn ze nog nooit toe in staat geweest betreffende de immigratie! Verder dan waai maar binnen en stem voor mij in mijn nieuwe sossenkiesvijver heb ik ze nog niet zien komen. En de groenen, die tellen gewoon niet mee. Juist goed voor de groententuin..
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 16:54   #9
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb jij "de oppositiepartijen" al horen oplossingen geven voor de huidige problemen? Het enige waar die toe in staat zijn is kafferen op alles wat de NVA zegt en doet. Maar zelf met de oplossing komen???
Daar zijn ze nog nooit toe in staat geweest betreffende de immigratie! Verder dan waai maar binnen en stem voor mij in mijn nieuwe sossenkiesvijver heb ik ze nog niet zien komen. En de groenen, die tellen gewoon niet mee. Juist goed voor de groententuin..

JA, in 2012 😂

Sarah Smeyers "draai de asielkraan dicht" , maar.....toen hadden de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie parlementairen nog niet de eed van trouw aan de koning gezworen 😂
Oud 26 februari 2016, 17:35   #10
Anitta
Banneling

Standaard

Citaat:
nvaerkes zijn toch zielegaards.
Anitta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 17:40   #11
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe noem je die vluchtelingen ook alweer, ratten, parasieten, verkrachters, profiteurs en nog veel erger van dat en toch sta je er achter dat men deze vuiligheid om het met uw woorden te zeggen verplicht opneemt omdat het een beleidsbeslissing is van de N-VA minister ?

Je bent totaal ongeloofwaardig, met iemand zoals u heeft de N-VA geen vijanden nodig, geen zeveraars die hun beleid afkraken nodig, je doet dat in je eentje perfect.

Laatst gewijzigd door dpg : 26 februari 2016 om 17:41.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 17:43   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JA, in 2012 😂

Sarah Smeyers "draai de asielkraan dicht" , maar.....toen hadden de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie parlementairen nog niet de eed van trouw aan de koning gezworen 😂
De asielkraan dichtdraaien ?

Of de illegale immigrantenkraan ?

Ge weet stilaan toch a) het verschil, en b) dat als ge zoiets uit uw botten slaat, wij een link vragen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 17:54   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....
...
Dat is niet helemaal juist.

Na de oorlog hebben wij, met de wetenschap van wat onze eigen vluchtende bevolking heeft meegemaakt, ons internationaal geëngageerd om humaan te staan tegenover vluchtelingen.
Bij het tot stand komen van de EU hebben we meermaals afgesproken om tesamen humaan te blijven tegenover politiek asielszoekers.

Het enige wat er misgelopen is:
- de oproep van "wir schaffen das", die geen stroom van asielzoekers veroorzaakt heeft, maar wel van schijn-asielzoekers.
- men heeft niet tijdig ingezien dat vluchtelingen a) veel gemakkelijker lange reizen kunnen maken, b) mis geïnformeerd worden door mensensmokkelaars en c) beginnen met shoppen tussen landen met betere sociale voorzieningen in plaats van een veilig land nabij hun land van oorsprong.

Wat ook vreselijk de zaken bemoeilijkt: sommigen (groensels, sossen en aanverwanten) in binnen en buitenland willen nog altijd niet de waarheid onder ogen zien (Di Rupo nog vandaag in de gazetten ...).
Het ambetantse daarbij zijn die landen die, eens de vluchteling er binnen is, niets meer doen aan de affaire. Wat maakt dat die daar in Calais goed weten dat ze moeten blijven proberen.

Maar voor de rest hebt ge gelijk.
We zitten er mee opgeschept; we zijn nog niet aan ons nieuwe patatten, en we zullen het moeten oplossen zonder onmenselijke toestanden. Dus: oplossen gelijk de nva het plant.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 18:01   #14
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Aan 250 per dag moeten we daar al lang boven zitten.
Ik had ergens gelezen van een 30.000 asielzoekers in Belgie, vorig jaar.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151229_02041334

Ik veronderstel dan dat men er al een 25.000 teruggestuurd heeft, kan toch niet anders.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 18:16   #15
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Detail tekst:

Waar maakt u zich toch druk om? De regering heeft een mandaat van de bevolking gekregen om een 4-tal jaar beslissingen te nemen. Stemt u de volgende keer op een andere partij.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 18:46   #16
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De asielkraan dichtdraaien ?

Of de illegale immigrantenkraan ?

Ge weet stilaan toch a) het verschil, en b) dat als ge zoiets uit uw botten slaat, wij een link vragen.

.
Schoofje, die link heb ik meermaals gegeven 😀
Maar als je kloten aan je lijf hebt, dan google je eens eventjes "heeft iemand er ooit aan gedacht de asielkraan dicht te draaien", maar persoonlijk denk ik dat jij hiervoor het lef niet hebt 😀
Oud 26 februari 2016, 18:47   #17
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Detail tekst:

We hebben de Conventie van Geneve getekend en zolang we die niet opzeggen MOETEN we die toepassen.

Verder is een billijke spreiding over gans België wenselijk.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 19:05   #18
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
We hebben de Conventie van Geneve getekend en zolang we die niet opzeggen MOETEN we die toepassen.

Verder is een billijke spreiding over gans België wenselijk.
Was dat ook zo voor de regering Di Rupo ? Of is deze reactie ENKEL van toepassing voor de huidige regering, met de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie ?
Oud 26 februari 2016, 19:22   #19
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was dat ook zo voor de regering Di Rupo ? Of is deze reactie ENKEL van toepassing voor de huidige regering, met de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie ?
Och politiekers en wat ze zeggen, zeker als ze in de oppositie zitten. Dan gaan ze vanalles doen, maar iedereen weet dat je gewoon de wetten moet volgen. En de enige wetten die de Vlaamse partijen op hun eentje kunnen veranderen zijn de Vlaamse wetten (en dan moeten ze nog met de andere Vlaamse partijen overeenkomen).
Soms zegt er zelfs eentje die in alle regeringen zit dat hij de Conventie van Geneve gaat aanpassen

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 26 februari 2016 om 19:23.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 19:29   #20
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Och politiekers en wat ze zeggen, zeker als ze in de oppositie zitten. Dan gaan ze vanalles doen, maar iedereen weet dat je gewoon de wetten moet volgen. En de enige wetten die de Vlaamse partijen op hun eentje kunnen veranderen zijn de Vlaamse wetten (en dan moeten ze nog met de andere Vlaamse partijen overeenkomen).
Soms zegt er zelfs eentje die in alle regeringen zit dat hij de Conventie van Geneve gaat aanpassen
Dat was NIET mijn vraag, mijn vraag is en was of de verplichtingen van de conventie van Geneve ook van toepassing was voor de regering Di Rupo ?
Want volgens dit forum zijn de sossen verantwoordelijk, of.....zijn of waren dit leugens wat sommige forumleden schrijven ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be