![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Guy Verhofstadt: 'Europa kan overlijden'
De Zondag 06/03/16 om 08:38 - Bijgewerkt om 08:37 Oud-premier Guy Verhofstadt (Open VLD) houdt vast aan zijn Europese ideaal. Al heeft ook hij het moeilijker zijn model te verkopen. Merkel, de grote schuldige van de vluchtelingencrisis? "Onzin. En die instroom, die kunnen we aan." De Conventie van Genève aanpassen? "Gaan wij het minimum aan menselijkheid opzij schuiven?" De Belgische politiek? Een zedige stilte. Je kent dat wel, geen schoonmoeder willen spelen. Oud-premier Guy Verhofstadt (Open VLD) houdt vast aan zijn Europese ideaal. Al heeft ook hij het moeilijker zijn model te verkopen. De titel van uw nieuwste boek is 'De Ziekte van Europa'. Bewijst de vluchtelingencrisis niet dat de Unie op palliatieve zorgen ligt? (blaast) Dat denk ik niet. Als er niet drastisch ingegrepen wordt, kán Europa overlijden, ja. Maar wie op palliatieve ligt, kan niet meer genezen worden. Zo ver zijn we niet. De politieke structuren van Europa werken niet. Dat is nu wel duidelijk. We kunnen geen enkele crisis accuraat en snel aanpakken. Ik heb een recept. Alleen houden de lidstaten angstvallig vast aan hun soevereiniteit. Lees het artikel hier http://www.dezondag.be/guyverhofstadt/ Die blaaskaak meent het nog ook. Hij heeft ons onnoemelijk veel schade toegebracht als premier, ondertussen is zijn broodje meer dan gebakken. Laatst gewijzigd door reservespeler : 6 maart 2016 om 12:50. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is Merkel de grote schuldige.
Het zal wel de bedoeling niet geweest zijn maar haar woorden zijn door velen als uitnodiging begrepen. En dat kunnen we echt niet aan. |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ja maar mocht ze bekwaam zijn ging ze haar uitdrukkingen kunnen rechtzetten met een toespraak gericht naar de slechte verstaanders . Het systeem moet eraan ze willen ons onderwerpen aan de Islam , ons geld en ons verworvenheden afpakken en ons aan de leeuwen gooien ... dat is het duivelse plan.
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met zo'n titel zit ik natuurlijk te dromen: ook Verafstoot kan overlijden ....
We kunnen die stroom wel aan. Maar ik vind alleszins dat het er voor de grote instroom al teveel waren. (door toen reeds het te massaal karakter van de instroom, kan je onmogelijk de mensen de tijd en de plaats geven om te integreren/assimileren/aan te passen, en dwing je hen van in ghetto's te gaan leven ...). Merkel, jij kan het aan (wir schaffen das) beweer je. Lieveke toch, je kon het al niet aan voor de grote instroom, wat zou je het nu aankunnen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Angela Merkel over vluchtelingencrisis: 'Ik heb geen plan B'
Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verhofstront is natuurlijk dodelijk bezorgd om zijn vette pré die hij maandelijks op zijn rekening krijgt. Alleen daarom zou je hopen dat de EU stopt met bestaan.
|
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ahahaaa, Verhofstadt de Onverbiddelijke Volksmenner van Oekraine
![]() Laatst gewijzigd door Wapper : 7 maart 2016 om 10:56. |
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Het lef waarmee spinn-dokter Guy open deuren komt intrappen, terwijl net zijn incompetente en corrupte handelen zowat de hoofdredenen van Europa's terminale toestand moeten zijn, is gewoon absurd, schaamteloos en gestoord.
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgische premiers kunnen niet anders dan Belgische nationalisten puur sang zijn. Verhofstadt is er daar één van. Maar nu hij zijn geliefde Belgische driekleur voor de Europese vlag ruilde moeten alle landen alle macht aan Europa (en aan Verhofstadt) afstaan. Zo kennen we "da joenk".
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof Europa gered zou zijn als alle lidstaten hun souvereiniteit aan een compleet ondemocratische instelling zoals de EU opofferden. De bevolking is de souverein, en bij mijn weten werd geen énkel volk gevraagd om lid te worden van de EU. Zelfs de weinige landen die hun burgers medezeggenschap gunden over de Europese grondwet kregen een welgemeend "NON" als antwoord.
#16 | |
|
![]() Citaat:
Zij zorgt voor een akkoord met Turkije en Griekenland , zoals ze ook een akkoord met Poetin heeft gesloten over de Oekraïne. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Bete reen kleinere EU dan te groot met te veel dissidenten. |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Kort en goed gezegd van Guy. Ik sta er voor honderd procent achter zonder liberaal te zijn. Een man naar mijn hart met visie en gevoel.
|
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Verhofstadt is een politieke dinosaurus, mislukt in alles en overal waar hij passeerde.
doe mij maar Kurz. http://www.demorgen.be/buitenland/di...rkel-b2a3b53a/ Kurze metten met Verhofstadt ... de EU was al dood. |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Was het niet van de oorlogsmisdadigers Bush en Blair, hij was de eerste EU-president.
|
![]() |