Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2003, 12:57   #1
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Soms heeft politiek iets van een Griekse tragedie. Dzindziç was diegene die Miloseviç tegen alle rechtsregels en politiek fatsoen in, verkocht aan de Amerikanen.

Het heeft nog lang geduurd. Niet moeilijk dat er in Belgrado mensen waren-en zijn- die de bombardementen van Dzindziç' Navo-vrienden niet vergeten zijn.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2003, 14:09   #2
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Servische premier koelbloedig vermoord
De hervormingsgezinde eerste minister van Servië, Zoran Djindjic, is gisteren gestorven nadat hij in Belgrado werd beschoten door vermoedelijk twee mannen. De moordaanslag gebeurde vlak bij het regeringsgebouw. Verschillende kogels van zwaar kaliber doorboorden zijn lichaam. In Servië werd na de moordaanslag de noodtoestand uitgeroepen. Volgens de Servische regering ligt een ex-commandant van een speciale politie-eenheid, Milorad Lukovic, aan de basis van de aanslag.

Aldus De Morgen

Djindjic was ook één van de drijvende krachten achter de toetreding van Servië tot de EU. Ook heeft de maffia na de verbrokkeling van Yougoslavia veel macht verworven alwaar Djindjic hard tegen optradt. Dus er zijn wel meerdere factoren die Djindjic niet bepaald populair maakten.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2003, 14:39   #3
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Djindjic was ook één van de drijvende krachten achter de toetreding van Servië tot de EU. Ook heeft de maffia na de verbrokkeling van Yougoslavia veel macht verworven alwaar Djindjic hard tegen optradt. :
Als ik mij niet vergis was het juist Miloseviç die Joegoslavië bijeen wilde houden. Heel de Westerse bemoeienis daar heeft juist alle ellende gebracht, o.m. georganiseerde misdaad, iets wat in communistische staten onbekend was: zie ook Rusland.

De zegeningen van de vrije markt in Servië? Criminaliteit, infrastructuur in puin, armoede. Ze kunnen wel naar de Mac Donalds. Daar hebben Dzindzic c.s. voor gezorgd.
Oud 13 maart 2003, 15:37   #4
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad had het dan ook enkel over Sevië. En inderdaad, na de val van de muur is er een soort machts- & controlevacuum geweest waar de maffia handig op in heeft gespeeld.

Maar zonder die Westerse bemoeinis waren er misschien nog meer etnische massamoorden gebeurt.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2003, 17:59   #5
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
:
Maar zonder die Westerse bemoeinis waren er misschien nog meer etnische massamoorden gebeurt.
Dat weet ik nog zo niet. Voor de etnische conflicten in Bopsnië en Kroatië was het Miloseviç-regime niet verantwoordelijk.
In Kosovo zijn geen massagraven of iets dergelijks gevonden, tot grote spijt van de VS en hun Navo -collaborateurs.

Op last van Dzindziç werd Miloseviç naar Den haag ontvoerd in ruil voor Amerikaans geld, naar een tribunaal dat NB door de Amerikanen zelf niet erkend wordt. Een ware schande.
Ik kan me best voorstellen dat in de ogen van heel wat Serviërs Dzindziç het lot heeft ondergaan van een Daladier of een Mussert.
Oud 13 maart 2003, 21:55   #6
ToffeKnol
Burger

ToffeKnol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Djindjic was ook één van de drijvende krachten achter de toetreding van Servië tot de EU. Ook heeft de maffia na de verbrokkeling van Yougoslavia veel macht verworven alwaar Djindjic hard tegen optradt. :
Als ik mij niet vergis was het juist Miloseviç die Joegoslavië bijeen wilde houden. Heel de Westerse bemoeienis daar heeft juist alle ellende gebracht, o.m. georganiseerde misdaad, iets wat in communistische staten onbekend was: zie ook Rusland.

De zegeningen van de vrije markt in Servië? Criminaliteit, infrastructuur in puin, armoede. Ze kunnen wel naar de Mac Donalds. Daar hebben Dzindzic c.s. voor gezorgd.
Ha, Microcircuit ouwe gabber, ik dacht met een rechtgeaarde blokker te doen te hebben, maar zoals een rups ontstaat uit een vlinder openbaart zich hier de zoveelste cryptocommunist...
Oud 13 maart 2003, 23:55   #7
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ToffeKnol
[
Ha, Microcircuit ouwe gabber, ik dacht met een rechtgeaarde blokker te doen te hebben, maar zoals een rups ontstaat uit een vlinder openbaart zich hier de zoveelste cryptocommunist...
Jij hebt zeker een schriftelijke cursus"hoe schrijf ik een artikel voor de Humo of De Morgen gevolgd"? Dat helpt je inhoudelijk niet veel verder hoor want je schijnt nog altijd niet te begrijpen dat die ouwe onderverdelingen links-rechts en progressief-reactionair totaal afgedaan hebben.
Als het Blok iets poneert dat juist is hebben ze gelijk. Als Miloseviç in zijn eigen achtertuin het terrorisme probeerde te bestrijden had hij ook gelijk.
Een judas als Dzindziç heeft hem verkocht aan de Navo en dat is dus een held voor de Democratie! mooi niet. Maar ik heb dat allemaal al omstandig uitgelegd op mijn topic "Miloseviç onmiddellijk vrij".
Oud 14 maart 2003, 00:07   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

ToffeKnol schreef:
Citaat:
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 09:46   #9
ToffeKnol
Burger

Standaard

Citaat:
Dat helpt je inhoudelijk niet veel verder hoor want je schijnt nog altijd niet te begrijpen dat die ouwe onderverdelingen links-rechts en progressief-reactionair totaal afgedaan hebben.
Inhoudelijk? De Lijst Vlaams Blok?

De LVB is een verzameling ontspoorde misanthropen die uit alle hoeken en kanten populistische thema's opdiepen om maar aan de macht te komen. Terwijl ze eigenlijk maar één ding voorstaan: primaire en nietsontziende haat voor de mensheid.

Het heeft geen zin om te dicussiëren over zogenaamde "inhoudelijke" thema's. Dat is vechten tegen uiterlijkheden. Als zo'n thema wordt ontkracht, laat de Lijst Vlaams Blok het vallen als een vuile onderbroek.
Oud 14 maart 2003, 09:47   #10
ToffeKnol
Burger

Standaard

Citaat:
Jij hebt zeker een schriftelijke cursus"hoe schrijf ik een artikel voor de Humo of De Morgen gevolgd"? Dat helpt je inhoudelijk niet veel verder hoor want je schijnt nog altijd niet te begrijpen dat die ouwe onderverdelingen links-rechts en progressief-reactionair totaal afgedaan hebben.
Ergo Lijst Vlaams Blok = het einde van de politiek ?

Daarom dus.
Oud 14 maart 2003, 17:40   #11
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ToffeKnol
[De LVB is een verzameling ontspoorde misanthropen die uit alle hoeken en kanten populistische thema's opdiepen om maar aan de macht te komen. Terwijl ze eigenlijk maar één ding voorstaan: primaire en nietsontziende haat voor de mensheid..
Amai. Jij kent de Blokkers nogal filosofische inzichten toe zeg!
Jij bent idd een kloon van de piano. Als er een Blokker vertelde dat 2 + 2 4 is ontkende die dat ook.
Oud 15 maart 2003, 03:41   #12
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Soms heeft politiek iets van een Griekse tragedie. Dzindziç was diegene die Miloseviç tegen alle rechtsregels en politiek fatsoen in, verkocht aan de Amerikanen.

Het heeft nog lang geduurd. Niet moeilijk dat er in Belgrado mensen waren-en zijn- die de bombardementen van Dzindziç' Navo-vrienden niet vergeten zijn.
Bah, ik denk niet dat de maffia zo zwaar tilt aan hun eergevoel, als ze maar winst maken. Blijkbaar stond ie DAT in de weg.
Oud 15 maart 2003, 10:22   #13
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
[
Bah, ik denk niet dat de maffia zo zwaar tilt aan hun eergevoel, als ze maar winst maken. Blijkbaar stond ie DAT in de weg.
Als een pion van de Amerikanen wordt geëlimineerd is dat door de onderwereld, als een tegenstander van de VS verdwijnt is dat door"verzetshelden".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be