![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Persbericht
Comité “Verdediging van de democratie en het recht op vrije meningsuiting” richt wake in voor het Nederlands consulaat Geachte mevrouw, geachte heer, Via deze weg wenst het Comité Comité “Verdediging van de democratie en het recht op vrije meningsuiting” hun deelneming te betonen aan de familieleden en vrienden van de heer Theo Van Gogh. Na de moord op Pim Fortuyn leefde er de hoop dat in Nederland en in de andere landen van de EU voldoende maatregelen zouden getroffen worden om andersdenkenden te garanderen hun grondwettelijk recht op vrije meningsuiting uit te oefenen. Zonder echter te willen vooruit lopen op de feiten en omstandigheden waarbinnen de moord op Theo Van Gogh zich situeert, kunnen we toch niet anders dan vaststellen dat het met het politieke klimaat bij onze noorderburen van zeer kwaad naar nog erger gaat. Alhoewel politiek geweld tegen andersdenkenden in Nederland een traditie van vele jaren kent (krakersrellen, brandstichting door RARA bij Shell en Makro, geweld tegen nationalistische militanten en partijen, ...) heeft men blijkbaar de laatste jaren gekozen voor het ultieme middel om mensen het zwijgen op te leggen, met name moord. We denken hierbij natuurlijk aan de moord op Pim Fortuyn. Dit blijkt dus spijtig niet om een alleenstaand geval te gaan. Zo is er ook sprake van doodsbedreigingen aan het adres van Dirk-Jan Spruyt (voorzitter Edmund Burkestichting) en aan de Nederlandse Tweede Kamerleden Aya Hirschi Ali en Geert Wilders (veel betekenend is de recent verspreide oproep tot moord via Indymedia op Geert Wilders). En nu dus ook nog de moord op Theo Van Gogh. Onder het mom van verdraagzaamheid hebben de bewindslieden in Europa veel te lang de ogen en oren gesloten voor de gewelddadige ondergraving van onze Europese samenleving. Niet alleen Nederland wordt hierdoor getroffen maar de feiten in Nederland zijn, de bomaanslag in Spanje niet te na gesproken, nog schokkender dan elders. Alhoewel Pieter-Jan Balkenende zijn positie als Nederlandse minister-president uitsluitend te danken heeft aan de moord op Pim Fortuyn, heeft hij tot nu toe blijkbaar weinig ondernomen om aan deze wijze van 'oppositievoering' paal en perk te stellen. Uit protest tegen het lakse beleid in Nederland, zal het Comité op zaterdag 6 november een symbolische actie voeren te Antwerpen. Net zoals op 11 mei 2002 naar aanleiding van de moord op Pim Fortuyn zal het Comité een wake houden aan het Nederlandse consulaat. Net zoals op 11 mei 2002 spreekt het Comité de wens uit dat de Nederlandse overheid deze spiraal van geweld eindelijk zal stoppen. Net zoals op 11 mei 2002 hoopt het Comité dat deze vorm van geweld niet overslaat naar Vlaanderen en de rest van Europa. Zaterdag 6 november Symbolische protestactie Samenkomst is voorzien om 14 uur aan het consulaat van Nederland, Uitbreidingsstraat 86 te Berchem (deze straat loopt parallel met de Singel). Einde is om 15 uur Hoogachtend, Namens het Comité Verdediging van de democratie en het recht op vrije meningsuiting D. Jansegers Luc Vermeulen
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() aanwezig
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal daar weer een chique boel worden, met al die schuimbekkende Blokkers op een kluitje... Een serene wake...
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Raf Dat zal daar weer een chique boel worden, met al die schuimbekkende Blokkers op een kluitje... Een serene wake... ![]() Jij zou natuurlijk liever hebben dat Van Gogh als een hond in een put wordt gestopt zonder dat er haan naar zou kraaien. Rafke zou veel liever een poepchique moslimwake bijwonen. Al die Allah-kwijlende ventjes met hun kont de lucht in.... Een waar feest voor Rafke ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De samenkomst zal waarschijnlijk weinig aandacht krijgen op onze vrt. Het gaat namelijk om een moslim die een Nederlander heeft vermoord vanwege diens kritiek op de Islam.
Weinig belangrijk nieuws voor de (groen)linkse moslim-lovers van de vrt. De moord op die moslimleraar in Antwerpen door een gek (wat niets met godsdienst te maken had) werd natuurlijk uitgebreid , dagenlang als eerste punt behandeld, en wel als een racistische daad. Want de vrt'ers voelden zich persoonlijk aangevallen. Ze leven immers zo mee met die allochtonen. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
blijf jij maar weg... of neen, ga aan de kant van de (arabische) tegenbetogers staan. Ik geloof dat er deze keer wel 's stenen (terug-)gegooid zouden kunnen worden.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
tja, thuis zitten we (voorlopig) nog effe veilig... da's een punt... Maar heu, sorry, maar van mij mag het eens verhitten... Als ik vaststel dat er mensen worden vermoord omdat ze hun (en vooral westerse) visie op de Islam geven... 'tja dan moet 'r maar 's iets gebeuren vind ik.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 2 november 2004 om 17:31. |
||
![]() |
![]() |
#20 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |