Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2016, 18:13   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Brussel zal integraal kosten dragen van de slacht tijdens het offerfeest in september

Dit maakt me boos.

Het Offerfeest in Brussel: de belastingbetaler financiert het dierenleed
http://www.gaia.be/nl/nieuws/offerfe...ert-dierenleed

Citaat:
Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest zal integraal de kosten dragen van de slacht tijdens het religieuze offerfeest in september. De bevoegde overheid van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest heeft de modaliteiten vastgelegd voor de organisatie van het nakende offerfeest in september. Naast het feit dat er twijfel bestaat over het wettelijke karakter van de mobiele slachtplaatsen die worden geïnstalleerd om het onverdoofd slachten te faciliteren, vindt GAIA het schandalig dat de kosten volledig voor rekening van de belastingbetaler zijn. Onverdoofd slachten van dieren gaat immers gepaard met ernstig en langdurig dierenleed.

Ook geschokt door deze maatregel? GAIA nodigt de inwoners van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest uit om een duidelijke boodschap te richten aan de Minister-President van het Gewest, Rudi Vervoort, om hun ongenoegen te uiten over deze beslising.

Voorbeld bericht:

Geachte mijnheer de Minister-President,

Als burger en belastingplichtige van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest wens ik mijn diepgaand ongenoegen te uiten over de beslissing om de kosten voor de slachtingen tijdens het religieuze offerfeest van september 2016 volledig door het Gewest te laten dragen

Dit jaar opnieuw zullen op uw grondgebied duizenden schapen zonder verdoving gekeeld worden. Nochtans wordt deze praktijk door alle Vlaamse en Franstalige dierenartsenverenigingen en de Federatie van Europese Dierenartsen (FVE) in alle omstandigheden als onaanvaardbaar beschouwd. Voor deze organisaties zou ieder dier verdoofd moeten worden voor de slacht. Dit komt overeen met de wettelijke verplichting om ‘ieder vermijdbaar lijden’ tijdens het slachten ook effectief te voorkomen ritueel.

Volgens een peiling die GAIA vorig jaar liet uitvoeren, zijn 83% van de Brusselaars voorstander van een wet die verdoving van dieren zonder enige uitzondering verplicht voor alle slachtingen. Net zoals een overweldigende meerderheid van de bevolking, vind ook ik dat als een dier geslacht wordt, dit dier ten minste verdoofd moet worden, ook in de erkende slachthuizen.

Daarom vraag ik u, in het belang van dierenwelzijn, om geen publieke fondsen meer te gebruiken om dierenleed te financieren.

Ik kijk alvast uit naar uw mening over deze kwestie.

Met vriendelijke groeten,

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2016, 18:18   #2
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Daarom nog een reden temeer onafhankelijk Vlaanderen ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2016, 18:22   #3
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Ik heb lang in het BHG gewoond, en het verwondert mij allerminst. Brusselse gemeentebesturen zijn als de dood voor eventuele relletjes (die er in het verleden geweest zijn) , en dus geven ze toe aan al de islamitische grillen.
Om van de kotsen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2016, 21:50   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik heb lang in het BHG gewoond, en het verwondert mij allerminst. Brusselse gemeentebesturen zijn als de dood voor eventuele relletjes (die er in het verleden geweest zijn) , en dus geven ze toe aan al de islamitische grillen.
Om van de kotsen.
2 !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2016, 21:55   #5
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Om van de kotsen.
Platbroeken en die zouden onze Westerse vrijheden moeten waarborgen... en verdomme, nadat ze Bruxelles practisch volledig ontVlaams hebben, kunnen ze zelfs hun domheden niet meer op de Vlamingen steken, waar ze anders zo goed in waren...

Ze staan nu open en bloot in hun naakte, franstalige, billen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 28 augustus 2016 om 21:56.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2016, 22:06   #6
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

België is rijp voor de psychiatrie !

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be