Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2016, 18:07   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Een interessant Nederlands weetje omtrent berekening pensioen

Ik kwam dit tegen op een Nederlands forum:

Citaat:
volledige AOW krijg je als je vanaf je 16e jaar in Nederland woont en bent blijven wonen.
mensen die voor voor hun 65ste emigreren krijgen per jaar 2% minder aow tot hun pensioenleeftijd.
Ik vind dit een interessante piste voor eventuele toepassing bij ons.
En dan bedoel ik niet in eerste instantie de Vlamingen die na een aantal jaren emigreren, maar eer het omgekeerde ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 18:29   #2
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

En dan bedoel ik niet in eerste instantie de Vlamingen die na een aantal jaren emigreren, maar eer het omgekeerde ...

.
Klopt, enige tijd in de US gewoond. Vandaar met het bereiken 67 jaar minder AOW.

Naast de AOW beschikken de meeste Nederlanders tevens over hun aanvullende pensioengeld
(De pot die we niet graag naar de EU willen zien gaan. Als andere landen onvoldoende voor
zichzelf gezorgd hebben is dat "hun eigen pakkie" aan)
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 18:49   #3
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Dit is het basispensioen van 1.000 Euro/maand dat ELKE Nederlander krijgt op zijn pensioenleeftijd. Daarnaast bestaan in Nederland verplichte bedrijfspensioenen.
Dit maakt dat een gemiddeld arbeidersgezin in Nederland rond de 5.000 Euro/maand bedraagt.
Hoeveel is dat in België?
Wist U dat Nederland een pak minder ambtenaren telt dan België?
Wist U dat Nederland geen ambtenarenstatuut kent maar dat deze mensen een werknemersstatuut hebben?
Wist U dat de Nederlandse pensioenkapitalen meer dan 1.300.000.000.000 Euro bedragen?
In Nederland kunt U onmogelijk op 50 ste met pensioen gaan. U bent een misdadiger! Overheidsfinancien worden integraal gefinancierd door productieve uren en zoals de geschiedenis uitwijst door 'misdadige' leningen getrokken op de toekomstige generatie .

Laatst gewijzigd door demonen : 29 augustus 2016 om 19:06.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 21:22   #4
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Klopt, enige tijd in de US gewoond. Vandaar met het bereiken 67 jaar minder AOW.

Naast de AOW beschikken de meeste Nederlanders tevens over hun aanvullende pensioengeld
(De pot die we niet graag naar de EU willen zien gaan. Als andere landen onvoldoende voor
zichzelf gezorgd hebben is dat "hun eigen pakkie" aan)
Sommige firma's hebben ook wel een eigen pensioenfonds. Zo is Agfa meer een beheerder van een pensioenfonds dan wat anders. Maar er zijn er nog wel een aanzienlijk aantal die het niet hebben.
Om het simpel te houden. Zij die het hardst gewerkt hebben in Belgie zullen zich moeten tevreden stellen met het laagste pensioen. Maar dat is in Nederland waarschijnlijk ook zo. Alleen is dit laagste pensioen hier amper meer dan jullie AOW.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be