![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is wat hij zei, en daarmee maakt hij mij bang.
Zo lichtzinnig omspringen met de toekomst van onze (klein)kinderen, dat boezemt mij grote angsten in. Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/br...12%2F02%2F2017 .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gij hebt geen schrik dat je geen pensioen gaat krijgen maar dat het verlaagd wordt tot het niveau vd werknemerspensioenen of erger, tot hetgeen U afdroeg en presteerde (U stopte vrijwillig op 50 jaar ondanks een statutaire benoeming voor het leven). Uw angst is terecht : 2 jaar geleden was de pensioenkost 40 miljard. Over 2 jaar is dat reeds 50 miljard en over 10 jaar reeds 90 miljard Euro. Indien de volgende federale regering onmogelijk gevormd zal kunnen worden is het niet vanwege communautaire eisen maar de onwil om politieke zelfmoord te plegen. Laatst gewijzigd door demonen : 12 februari 2017 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() En tot hoever zullen de lagere pensioenen verlaagd worden of zit ik veilig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die aktieven die (goed) bijdragen nemen steeds meer af door de delokalisatie, digitalisatie, automatisatie, globalisatie, economische crisissen, etc. De instroom van gepensioneerden is nu volop gestart nl 10.000 per maand en oplopend. Die pensioenkosten die lopen van 40 naar 90 miljard Euro op in minder dan 12 jaar tijd! Met stellige zekerheid durf ik beweren dat binnen 10 jaar IEDEREEN een basispensioen krijgt en dat de hoogte van dat pensioen afhankelijk zal zijn vd financiële toestand van ons land (wij moeten onze schulden afbouwen dus begrotingsoverschotten creëren). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Tobback merkt terecht op dat tot kort automerken honderdduizenden mensen in dienst hadden om een paar honderd miljoen Euro winst te maken. Nu maken internetbedrijfjes met tientallen mensen honderden miljarden Euro winst. Maar die honderdduizenden mensen droegen enorm veel af aan de schatkist waaruit dan oa de pensioenen mee betaald konden worden!
Die automakers dat is een uitstervend ras in België net als de welvaart scheppende industrie die lager is dan 10%BBP. Dat zijn cijfers van ontwikkelingslanden! En de industriële revolutie 4.0 is pas begonnen. Jaren geleden schreef ik hier meermaals dat we dra voor de keuze gaan staan : "Behouden wij de statutaire pensioenen die volgens de ambtenaren verworven zijn voor het leven ("uitgestelde lonen") dan moeten alle andere pensioenen afgetopt worden op max 500 Euro/maand). Oa Schoof lachtte mij vierkant uit. Nu zegt hij dat hij schrik heeft voor ZIJN pensioen. Laatst gewijzigd door demonen : 13 februari 2017 om 00:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Tja je moet wel oppassen daarmee dat het klopt, niet iedereen krijgt carte blanche voor P.A. zoals sommigen wel, en niet iedereen drukt nooit meer R.D. zoals ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Banneling
|
![]() [quote]weet ik
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben voor minder ongelijkheid in de pensioenen. Aan de lagekant zittend doet me dat geen pijn natuurlijk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat ik gezegd heb van schrik te hebben voor mijn pensioen, is uit jouw duim gezogen. Ik heb wel gezegd dat ik schrik heb, voor mijn kinderen en kleinkinderen, als er onverantwoordelijke mensen en partijen (terug) aan de macht zouden komen. Jij hebt nogal veel fantasie als het gaat om het private leven van mensen met een ander gedacht dan jezelf. En als er dan eens iemand een grap maakt (vb. een liederlijke overdrijving: ik mag niks van mijn heksie perfeksie, maar ik moet wel alles van haar ...) dan heb je dat niet eens door. Dan trap je er in lijk een boerenmeid in een koeienvlaai. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel nog uitbetaalbaar in België, aan het loket. Op vertoon van identiteitspapieren en na controle van het opgegeven domicilie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb Tobback (toen nog minister vd pensioenen) ooit horen zeggen dat, moest hij zeggen wat er zou moeten veranderen aan de pensioenen, hij nooit meer verkozen zou worden ! Laatst gewijzigd door orfeus5412 : 13 februari 2017 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen die de ambtenarij niet meer kan of wil onderhouden moet van uw partij zwaar boeten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bent U statutair? Hoge funktie, eigen stempelke? Laatst gewijzigd door demonen : 13 februari 2017 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen enkele partij in Vlaanderen die zou aan werklozen opleggen hun huis te verkopen; zelfs niet aan leefloners. Het wordt triestig. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch heeft hij de bonen gefret.... ![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 februari 2017 om 00:18. |
|
![]() |
![]() |