Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 april 2017, 18:11   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard Duitse Post bouwt zelf zijn electrische wagens...

Ondertussen zouden er al meer dan 2000 rondrijden.
Duitse Post hoopt 10.000 auto's per jaar te bouwen tot pakweg 70.000.

Geen enkele Duitse constructeur wou daaraan voldoen, is toch een oorveeg waard hoorde ik net op ZDF...

http://www.pcwelt.de/news/StreetScoo...-10030097.html




Ze gaan een tweede fabriek bouwen, hun jaarproductie verdubbelen, en ook aan andere leveren:
Citaat:
https://www.heise.de/newsticker/meld..._mc=rss.ho.bei

Elektroautos: Post baut zweites Werk für Streetscooter, Verkauf an Dritte beginnt
heise online 11.04.2017


Streetscooter-Produktion in Aachen.

Der Logistiker baut ein zweites Werk für seinen Elektrolieferwagen – und will damit die Produktion nicht nur für den Eigenbedarf deutlich ausweiten. So will die Post "Marktführer in der grünen Logistik" werden.

Die Deutsche Post will die Produktionskapazität ihres Elektrolieferwagens Streetscooter noch in diesem Jahr verdoppeln. Bis Ende des Jahres soll die Produktion von 10.000 auf bis zu 20.000 gesteigert werden. Dazu will das Unternehmen einen weiteren Produktionsstandort in Nordrhein-Westfalen in Betrieb nehmen, geht aus einer Mitteilung des Unternehmens hervor. Es wolle Marktführer in der "grünen Logistik" werden.

Darüber hinaus will die Post ihre E-Fahrzeuge ab sofort auch an Dritte verkaufen. Mindestens die Hälfte der diesjährigen Jahresproduktion sei dafür vorgesehen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 18:14   #2
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Zonder die speelgoed wagens zou het aandeel electrische wagens nog kleiner geweest zijn in Duitsland.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 18:30   #3
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zonder die speelgoed wagens zou het aandeel electrische wagens nog kleiner geweest zijn in Duitsland.
Meer als honderd jaar geleden zeiden mensen hetzelfde over de automobiel. En ze zeiden dat paard en kar nooit vervangen zou worden.

Hoeveel paarden met karren zie je nog rondrijden dpg ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 18:51   #4
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Meer als honderd jaar geleden zeiden mensen hetzelfde over de automobiel. En ze zeiden dat paard en kar nooit vervangen zou worden.

Hoeveel paarden met karren zie je nog rondrijden dpg ?
Electrische golf karretjes bestaan al lang hoor daarom zijn het geen electrische wagens, net zoals die speelgoed dingen van de post er geen zijn.


En zonder de inschrijvingen van die speelgoedwagens door vele openbare diensten zou het aandeel electrische wagens in Duitsland nog veel kleiner geweest zijn.


En hoe je het ook draait of keert met uw moderne techniek, mijn wagen met een oeroude techniek haalt zonder problemen 1000 km met een volle tank.
Ondanks het slechte rendement, zijn slechte cd, en alle andere achterhaalde technieken voor een fractie van de prijs van een wagen met uw geliefkoosde techniek.

De dag dat iemand e-wagens voor dezelfde prijs op de markt brengt die met één laadbeurt het zelfde bereik aanbied, dan zal ik er eens naar kijken niet eerder.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 19:05   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Ik heb mijn postduiven ook nog niet weg gedaan, want telefoon en gsm, als de elektriciteit uitvalt door het afschakelplan, dan staat ge daar met uw molekens.

Allez kom, natuurlijk moet ge nieuwe technieken alleen maar aanwenden voor dingen die ze gelijk of beter kunnen doen dan de oude technieken; en niet nieuwe technieken trachten aan te wenden voor dingen die ze duidelijk niet aankunnen of nog niet aankunnen.

Voor tien jaar was de elektrische fiets waardeloos.
Kijk nu eens.
Maar is hij geschikt om als mountainbike te gebruiken ? Neen. De wendbaarheid lijdt er teveel onder.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 19:08   #6
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Electrische golf karretjes bestaan al lang hoor daarom zijn het geen electrische wagens, net zoals die speelgoed dingen van de post er geen zijn.


En zonder de inschrijvingen van die speelgoedwagens door vele openbare diensten zou het aandeel electrische wagens in Duitsland nog veel kleiner geweest zijn.


En hoe je het ook draait of keert met uw moderne techniek, mijn wagen met een oeroude techniek haalt zonder problemen 1000 km met een volle tank.
Ondanks het slechte rendement, zijn slechte cd, en alle andere achterhaalde technieken voor een fractie van de prijs van een wagen met uw geliefkoosde techniek.

De dag dat iemand e-wagens voor dezelfde prijs op de markt brengt die met één laadbeurt het zelfde bereik aanbied, dan zal ik er eens naar kijken niet eerder.
Maar uw ICE wagen heeft een slecht energetisch rendement, stoot broeikasgassen uit, stoot roet en andere nest uit. Er zijn bindende internationale akkoorden die die uitstoot van broeikasgassen moeten verlagen.

Electrische wagens kunnen daar bijzonder stevig in helpen, dankzij hun hoge energetische efficientie (68 % ipv 30 %) en de mogelijkheid om energie te gebruiken uit duurzame bronnen of kernenergie.

Er zijn nu eenmaal maatschappelijke stappen gezet die de ICE personenwagen verdoemd hebben op termijn. En de technologie is klaarblijkelijk in staat om dat aan te pakken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 19:44   #7
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar uw ICE wagen heeft een slecht energetisch rendement.
En ondanks die slechte rendement zijn 1000 km geen probleem.


Die e-wagens met hun rendement om van te dromen kunnen dat niet, zelfs de duurste die drie tot vier keer zoveel kosten niet.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 19:44   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Het is toch verbazingwekkend dat "de Duitse dienst der posterijen" nu haar eigen postkoetsen moet bouwen...

Laatst gewijzigd door kelt : 11 april 2017 om 19:45.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 19:53   #9
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En ondanks die slechte rendement zijn 1000 km geen probleem.


Die e-wagens met hun rendement om van te dromen kunnen dat niet, zelfs de duurste die drie tot vier keer zoveel kosten niet.
En daarom bestaat er zoiets als een snellader en een kop koffie.

Of vertel jij mij dat je 1000 km aan een stuk doorrijdt ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 20:00   #10
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En daarom bestaat er zoiets als een snellader en een kop koffie.

Of vertel jij mij dat je 1000 km aan een stuk doorrijdt ?


Gezien men gemiddeld maar 30 km per dag rijd met een auto in Belgie kon men zich de kosten ook sparen om er zo grote batterijen in te steken.

Het zal wel een reden hebben zeker
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 20:02   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En zonder de inschrijvingen van die speelgoedwagens door vele openbare diensten zou het aandeel electrische wagens in Duitsland nog veel kleiner geweest zijn.
Bron?
Kun je me de merknaam eens geven, dan ga ik EV Sales voor Duitsland daarvan op de hoogte brengen om hun lijst aan te passen.
http://ev-sales.blogspot.be/search/label/Germany ik vind die Postwagen niet... LOL

Interessant met de nieuwe grotere accus, en niet te vergeten de ingevoerde premie sinds mei 2016, dat de BEV veel sterker groeien dan de PHEV, de Duitser zal het nu wel begrepen hebben, daarbij moeten de grote kanonnen nog komen, zoals de nieuwe Golf e, en zeker de Ampera e en Tesla 3.

Uit dezelfde bron:
Citaat:
An interesting bit of trivia is that BEV's are growing faster (102% vs 16%) than PHEV's, which is a good indication for the remainder of the year, especially considering the e-Golf and Ampera-e are still to make its mark in the market.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 april 2017 om 20:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 20:03   #12
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Gezien men gemiddeld maar 30 km per dag rijd met een auto in Belgie kon men zich de kosten ook sparen om er zo grote batterijen in te steken.

Het zal wel een reden hebben zeker
Je geeft het inderdaad zelf aan: het zit tussen de oren.

Voor mij kan ik met de range van een moderne e-wagen al mijn verplaatsingen doen. Behalve de jaarlijkse gezinsvakanties.

En aangezien ik mijn twee kinderen om de twee a drie uur toch moet "uitlaten" heb ik er geen probleem mee om een half uurtje tot drie kwartier rustpauze te nemen.

Voor mij zou de nissan leaf al voldoende zijn voor woon-werk en prive verplaatsingen na het werk. Echter is het een gatlelijke wagen.

Laatst gewijzigd door Tavek : 11 april 2017 om 20:04.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 20:09   #13
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je geeft het inderdaad zelf aan: het zit tussen de oren. .
Dus al die moeite die de fabrikanten doen om het bereik te vergroten hoeft niet volgens u.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 20:15   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dus al die moeite die de fabrikanten doen om het bereik te vergroten hoeft niet volgens u.
Voor bepaalde mensen idd niet, Nissan Leaf biedt zelfs een fossiele wagen aan als vervangwagen moest men met de wagen op reis gaan.

Citaat:
https://leaseautovandaag.nl/posts/42...e-nissan-leaf/

Gratis laden, vakantieauto en onderhoud bij nieuwe Nissan LEAF
We wisten al dat de nieuwe Nissan LEAF een grotere actieradius zou krijgen. Nu heeft Nissan nog meer in petto: twee jaar Fastned snelladen en een gratis onderhoudsabonnement.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 april 2017 om 20:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 20:17   #15
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dus al die moeite die de fabrikanten doen om het bereik te vergroten hoeft niet volgens u.
1000 km range zou de wagen te duur maken en het heeft geen zin want zo lang kan je als chauffeur toch niet veilig rijden. Mijn trips naar Z-Frankrijk doe ik ook steeds in een drietal stops van ongeveer 45 min tot een uur.

Er zal ook geen constructeur daar naartoe neigen. De range van een P100D (600 km) is een goede richtwaarde. Te vergelijken met een benzinewagen en voldoende voor bijna alle verplaatsingen (op de gezinsvakantie na). Eigenlijk merk je met zulke range niks van het feit dat je met een electrische wagen zit.

Ik vermoed dat doorbraken in batterijtechnologie ook vooral de ewagens goedkoper zullen maken, ipv nog meer range te geven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 20:20   #16
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Stel dat een doorbraak in batterijtechnologie een cel nog eens verdubbelt in capaciteit. Op labo schaal is er hoop dat klaar zit om door te breken overigens.

Dan kan de batterij halveren in afmetingen, gewicht en prijs.

Waardoor impliciet de range ook alweer stijgt (minder gewicht).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 20:31   #17
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
1000 km range zou de wagen te duur maken en het heeft geen zin want zo lang kan je als chauffeur toch niet veilig rijden. Mijn trips naar Z-Frankrijk doe ik ook steeds in een drietal stops van ongeveer 45 min tot een uur.

Er zal ook geen constructeur daar naartoe neigen. De range van een P100D (600 km) is een goede richtwaarde. Te vergelijken met een benzinewagen en voldoende voor bijna alle verplaatsingen (op de gezinsvakantie na). Eigenlijk merk je met zulke range niks van het feit dat je met een electrische wagen zit.

Ik vermoed dat doorbraken in batterijtechnologie ook vooral de ewagens goedkoper zullen maken, ipv nog meer range te geven.
Schrik in de wagen als iemand anders aan het rijden is, de tijd van éénzitters ligt al heel ver achter ons hoor.

Het gaat niet om die 1000 km maar om het feit waarom fabrikanten meer onderzoek steken naar meer bereik als het toch maar tussen de oren van de klanten zit.

Een bereik die met antieke, verouderde technologie met een oerslechte rendement gehaald kan worden, maar met uw geliefkoosde techniek niet.

Het bereik van een wagen met die veroudere technologie is ook eenvoudig te verdubbelen met een meer gewicht van 60-70 kilo , hoeveel meer gewicht heeft uw geliefkoosde technologie daar voor nodig en tegen welke prijs ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 20:37   #18
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Stel dat een doorbraak in batterijtechnologie een cel nog eens verdubbelt in capaciteit. Op labo schaal is er hoop dat klaar zit om door te breken overigens.

Dan kan de batterij halveren in afmetingen, gewicht en prijs.

Waardoor impliciet de range ook alweer stijgt (minder gewicht).
De dag dat dit betaalbaar op de markt komt dan zullen we er eens naar kijken en beslissen of het wel of niet bruikbaar is, waarschijnlijk binnen 10 jaar ofzo.

Laatst gewijzigd door dpg : 11 april 2017 om 20:38.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 20:40   #19
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De dag dat dit betaalbaar op de markt komt dan zullen we er eens naar kijken en beslissen of het wel of niet bruikbaar is, waarschijnlijk binnen 10 jaar ofzo.
Ik denk dat je dat goed inschat.

Er zijn wel wat types batterij in het labo. Productietechnologie en opschalen, is op dit moment de grootste uitdaging.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 20:42   #20
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Schrik in de wagen als iemand anders aan het rijden is, de tijd van éénzitters ligt al heel ver achter ons hoor.

Het gaat niet om die 1000 km maar om het feit waarom fabrikanten meer onderzoek steken naar meer bereik als het toch maar tussen de oren van de klanten zit.

Een bereik die met antieke, verouderde technologie met een oerslechte rendement gehaald kan worden, maar met uw geliefkoosde techniek niet.

Het bereik van een wagen met die veroudere technologie is ook eenvoudig te verdubbelen met een meer gewicht van 60-70 kilo , hoeveel meer gewicht heeft uw geliefkoosde technologie daar voor nodig en tegen welke prijs ?
Er is geen nood in de markt naar wagens met zulke grote ranges.

Het feit dat het gros van de nieuwe wagens met tanks van slechts 45 l worden uitgerust zegt al voldoende.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be