Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2017, 09:42   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Wie the fuck is Ebru Umar ?

Wel, dat is iemand die ons nog lol gaat bezorgen.
Treitercolumniste van beroep.

Een stoute muil die de Vlaamse politiek even in 't oog gaat houden, en daar haar doorgaans ongezouten mening over geven.

Iemand die trouwens al in een Turkse cel gezeten heeft.

http://www.standaard.be/plus/20170510/ochtend/optimized
Ttiel: ‘Treitercolumniste’ trekt naar Vlaanderen

Ondertitle: Het weekblad voor ‘mensen met een goed hart en een slecht karakter’ verbreedt, met een columniste die van politieke incorrectheid haar handelsfonds maakt.

Citaat:
Van onze redacteur Bart Brinckman

Brussel
‘Lieve Mark, doe me een lol: neem het Nederlandse paspoort in van elke Nederturk die deze zomer nog op een vlucht naar Turkije stapt. Geef ze wat ze willen: leven in het land van hun grote voorbeeld.’ Haar columns munten uit door het gestrekte been waarmee ze de tegenstander te lijf gaat. Vanaf juni kan ook de lezer van ’t Pallieterke genieten van Ebru ‘ik ben een fucking Nederlander’ Umar.

Vorige week kreeg ze nog de Pim Fortuynprijs voor haar stem in het Nederlandse multiculturele debat, uit de handen van gewezen minister Rita Verdonck. Al meer dan tien jaar neemt de Haagse, die momenteel in Rotterdam woont, rücksichtslos positie tegen de migratie en de islam. Haar wekelijke column in de Nederlandse krant Metro – die ze trouwens overnam van haar in 2004 vermoorde vriend Theo van Gogh – excelleert door de manier waarop ze van politiek incorrecte stellingen een handelsfonds maakt.

Tegenstanders omschrijven haar als een ‘treitercolumniste’. De Volkskrant somde haar thema’s op in een ‘notendop’: ‘Geloof is achterlijk, allochtonen zwelgen in slachtofferschap en de Nederlandse waarden moeten verdedigd worden’. Vorig jaar werd ze plots voorpaginanieuws. Na enkele ongezouten tweets over de Turkse president Erdogan en de positie van de islam stond plots de Turkse politie voor de deur van haar vakantieverblijf in Kusadasi. Een nacht in de cel en 17 dagen landarrest later werd ze op een vliegtuig gezet. Als afscheidsgeschenk leidde de Turkse overheid drie rechtszaken in.

Haar profiel refereert aan dat van Zuhal Demir, al klinkt het koosnaampje ‘pittige tante’ voor haar als een eufemisme

Haar profiel refereert aan dat van N-VA-staatssecretaris Zuhal Demir, al klinkt het koosnaampje ‘pittige tante’ voor haar als een eufemisme. Haar (hoog opgeleide) ouders kwamen uit Turkije. Ze vindt zich als migrantenkind ‘enorm bevoorrecht’ dat ze in Nederland kon opgroeien. Het land gaf haar alle kansen die ze vervolgens ook nam. Ze haalt haar neus op voor allochtonen die zich tweederangsburger voelen. ‘Ze zouden hier hun plek moeten opeisen zoals ik heb gedaan.’

‘Mocro-tuig’

’t Pallieterke-hoofdredacteur Karl Van Camp vond haar een uitstekende keuze om de jaarlijkse sponsoravond extra pit te geven. ‘We zochten een apolitieke spreker die nog niet in het Vlaamse circuit zat.’ En van het een kwam het ander. Of hij dan een oorlogskas heeft, wil Van Camp niet kwijt. Nederlandse columnisten komen niet goedkoop.

Van Camp wil zich niet met de inhoud van de columns bemoeien. Maar hij hoopt dat Umar de Vlaamse situatie in ogenschouw neemt. Toch maakt hij zich niet al te veel zorgen. De door Umar aangesneden thema’s zijn tegenwoordig universeel. Ideologisch zit ’t Pallieterke volledig op de lijn die ze aanhoudt: de multiculturele samenleving zet de deur open naar islamisering en verarming. Het hoeft ook niet altijd over het Vlaams-nationalisme of over de verloederende zeden te gaan.

Blijft haar taalgebruik. Dat is direct, met talloze uitroeptekens. Mocro-tuig, kuttuig, ze kijkt niet op een scheldwoord. Dat wordt misschien wennen voor het wat oudere leespubliek. Of is Van Camp uit op verbreding? ‘Ach, journalisten zoeken altijd naar allerlei verklaringen. Maar inderdaad, misschien zijn we wel op zoek naar verbreding. Op het vlak van columns zoeken we het steeds internationaler. Daarom publiceren we occasioneel ook stukjes van Theodore Dalrymple. Enfin, afwachten of onze lezer hier klaar voor is.’

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 11:26   #2
Guinevere
Banneling

Standaard

Ken ik ook niet.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 12:43   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik ken ze ook niet en prijs mij daar ook gelukkig voor.

Dat zou ze zijn: Ebru Umar

En dat laat men allemaal zomaar toe dat zo van die figuren de 'boel op stelten' komen zetten in de EU, onder de noemer 'columniste', want dat is geen alleenstaand geval dacht ik die Umar.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 mei 2017 om 12:45.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 15:03   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ken ik ook niet.
Wedden dat er tussen dit en een jaar twaalf draden gestart zullen worden met de onderwerpen en analyses die zij zal maken ?

Ik volg een klein beetje wat er in Nederland gebeurt, en dan kent ge ze wel.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 15:14   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

In Holland staat een huis?
Oud 10 mei 2017, 16:14   #6
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Sommige allochtonen zijn dan toch aanwinsten
Ebru

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be