Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Bekijk resultaten enquête: Is deze vorm van verkiezingspropaganda aanvaardbaar?
Natuurlijk wel 17 60,71%
Natuurlijk niet 7 25,00%
als het VB voor de zendtijd betaalt 4 14,29%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 10 november 2004, 10:50   #1
Joris_Meys
Vreemdeling

Standaard Verdoken propaganda

Verdorie toch, dat moet nu eens afgelopen zijn met dat geweeklaag in de trant van :

"niet alleen wij, maar ook de democratie is vandaag geslachtofferd op het altaar van de multikul"

Neenee, Vlaming modaal wordt hier weer eens deftig in zijn hemd gezet. Iedereen maar zagen en klagen dat de media gekleurd is, maar ondertussen krijgt het Vlaams Blok toch maar weer een volle week zendtijd om zijn standpunten nog eens uit de doeken te doen, en hun nieuwe naam (wanneer die er is) onmiddellijk door heel Vlaanderen te doen gonzen.

De grote winnaars in dit arrest zijn de heren van het Vlaams Blok.

met vriendelijke groeten

Nota : het was niet de bedoeling dat de titel "Verdoken propaganda moet worden belast" werd gebruikt. Ik vreesde namelijk dat mensen die teveel met politiek bezig zijn, te weinig gevoel hebben voor ironie. Door onkunde langs mijn kant was dat verzenden gebeurd voor ik de titel kon aanpassen.

Laatst gewijzigd door Joris_Meys : 10 november 2004 om 11:14. Reden: Titel was niet juist
Joris_Meys is offline  
Oud 10 november 2004, 10:51   #2
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

En dat is niet de schuld van het Blok. Je zal je frustratie dus op iets anders moeten afreageren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 10 november 2004, 10:56   #3
Joris_Meys
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
En dat is niet de schuld van het Blok. Je zal je frustratie dus op iets anders moeten afreageren.
Frustratie? welke frustratie?
Oud 10 november 2004, 11:00   #4
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Straffe poll.

Vanaf nu, iedereen mond dicht over politiek. Commentaar op politiek is in Joris Meys' "democratie" onaanvaardbaar wegens verdoken propaganda.

Politics.be kan best de website opdoeken.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 10 november 2004, 11:01   #5
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris_Meys
Verdorie toch, dat moet nu eens afgelopen zijn met dat geweeklaag in de trant van :

"niet alleen wij, maar ook de democratie is vandaag geslachtofferd op het altaar van de multikul"

Neenee, Vlaming modaal wordt hier weer eens deftig in zijn hemd gezet. Iedereen maar zagen en klagen dat de media gekleurd is, maar ondertussen krijgt het Vlaams Blok toch maar weer een volle week zendtijd om zijn standpunten nog eens uit de doeken te doen, en hun nieuwe naam (wanneer die er is) onmiddellijk door heel Vlaanderen te doen gonzen.

met vriendelijke groeten
Jij vindt dus dat we het Vlaams Blok moeten doodzwijgen? Goe bezig...
Oud 10 november 2004, 11:08   #6
Joris_Meys
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Commentaar op politiek is in Joris Meys' "democratie" onaanvaardbaar wegens verdoken propaganda.
Da's nieuw voor mij. Waar heeft U dat gelezen?
Oud 10 november 2004, 11:10   #7
Joris_Meys
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acid
Hmm... alweer een opinie van mij die ik nergens terugvindt.

Neen, ik zeg dat die van het Vlaams Blok niet moeten zagen, ze krijgen verdorie gratis propaganda en dan nog hangen ze het slachtoffer uit.
Oud 10 november 2004, 11:13   #8
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Da's nieuw voor mij. Waar heeft U dat gelezen?
Oeps, mijn fout, u vindt dat ze ervoor moeten betalen.

Moet SSteve dan ook betalen voor de presentatie van zijn kookboekje?
Oud 10 november 2004, 11:17   #9
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Frustratie? welke frustratie?
Tuurlijk datte.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 10 november 2004, 11:28   #10
Joris_Meys
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oeps, mijn fout, u vindt dat ze ervoor moeten betalen.

Moet SSteve dan ook betalen voor de presentatie van zijn kookboekje?
Graag. En liefst ook voor verschijningen in andere programma's. Idem voor Landuyt als hij op de Volvo komt kafferen, enz...

't zou wel een mooi alternatief zijn om de VRT te bekostigen, aangezien ze dat blijkbaar niet meer via reclame mogen doen []

met vriendelijke groeten
Oud 10 november 2004, 11:38   #11
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Graag. En liefst ook voor verschijningen in andere programma's. Idem voor Landuyt als hij op de Volvo komt kafferen, enz...

't zou wel een mooi alternatief zijn om de VRT te bekostigen, aangezien ze dat blijkbaar niet meer via reclame mogen doen []

met vriendelijke groeten
Mjaaa... als je ze laat betalen naargelang ze aan het woord zijn (en niet naargelang de tegenstanders over hen jammeren), en dat consequent op alle partijen zou toepassen, dan zou ik er nog wel iets in zien.

Het is dan wel niet het Blok dat opeens een serieuze rekening gepresenteerd gaat krijgen...
Oud 10 november 2004, 11:40   #12
Joris_Meys
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Mjaaa... als je ze laat betalen naargelang ze aan het woord zijn (en niet naargelang de tegenstanders over hen jammeren), en dat consequent op alle partijen zou toepassen, dan zou ik er nog wel iets in zien.

Het is dan wel niet het Blok dat opeens een serieuze rekening gepresenteerd gaat krijgen...
Interesseert me niet wie hoeveel betaalt, zolang ze maar betalen. En nu we toch bezig zijn, graag had ik dan ook met dat geld een fonds opgericht ter bevordering van rotte tomaten in politieke debatten. Actie willen we zien !

met licht ironische groeten
Oud 10 november 2004, 12:30   #13
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Verdoken propaganda belasten : overschot van gelijk!
Uiteraard geldt dit ook voor diegene die met deze posting zich ook daaraan bezondigd.
Hij moge de eerste betaling overmaken.
Ik ben bereid daarvoor mijn persoonlijke bankrekening ter beschikking te stellen.
Anselmo is offline  
Oud 10 november 2004, 12:32   #14
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acid
Of misschien het Vlaams Blok verbieden.................
Everytime is offline  
Oud 10 november 2004, 12:33   #15
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad. Het is toch logisch dat wie zijn mening wil uiten, daar geld voor moet neertellen. Dat spreekt voor zich.

N.J.S.V. Antwerpen is offline  
Oud 10 november 2004, 12:36   #16
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

blijkbaar zijn er mensen die zelfs ironie nog niet snappen nadat je het hebt uitgelegd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 10 november 2004, 13:07   #17
Horace
Vreemdeling

Standaard

Dan moet je je steeds afvragen of je goed hebt uitgelegd
Horace is offline  
Oud 10 november 2004, 13:18   #18
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Of je kan jezelf afvragen, heeft die kerel wel de moeite gedaan de draad te doorlezen. Eigenlijk niet, dit forum is ietsjes te druk om alles grondig te lezen, dus regelmatig reageer ik gewoon op de 1ste post...

Mijn excuses

N.J.S.V. Antwerpen is offline  
Oud 10 november 2004, 13:40   #19
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Het is normaal dat bij een veroordeling van de grootste politieke partij van Vlaanderen, er wel wat zendtijd aan wordt besteed, of niet soms?

2. Na het Agusta-proces, kreeg de SP ook ongemeen veel aandacht (met petitiecampagnes van BV's erbovenop), wat culmineerde in een bijzonder gevleide verkiezingsuitslag. Nil novi sub sole.

Citaat:
3. Dan bent u er dus ook van overtuigd dat hun veroordeling onterecht was? Want enkel degenen die dat geloven, bezien het Blok als winnaars. Anders gezegd: Jos Geysels zal zeker niet malcontent zijn dat de "nazi's in maatpak" (niet mijn woorden) door een rechter veroordeeld zijn, of wel soms?
Oud 10 november 2004, 14:04   #20
Joris_Meys
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
2. Na het Agusta-proces, kreeg de SP ook ongemeen veel aandacht (met petitiecampagnes van BV's erbovenop), wat culmineerde in een bijzonder gevleide verkiezingsuitslag. Nil novi sub sole.
Voil�*, ze halen er voordeel uit, dus SP had daar ook voor moeten betalen.

Citaat:
3. Dan bent u er dus ook van overtuigd dat hun veroordeling onterecht was? Want enkel degenen die dat geloven, bezien het Blok als winnaars. Anders gezegd: Jos Geysels zal zeker niet malcontent zijn dat de "nazi's in maatpak" (niet mijn woorden) door een rechter veroordeeld zijn, of wel soms?
Wie dat arrest goed gelezen heeft, weet dat drie VZW's zijn veroordeeld voor samenwerking met het toenmalige Vlaams Blok, een partij met andere statuten, andere beginselverklaring en een ander programma dan het hedendaagse Vlaams Blok. Zelfs indien ze niet van naam zouden veranderen, kan het Vlaams Blok op basis van dit arrest helemaal niet veroordeeld worden, aangezien de gewraakte passages helemaal niet meer in hun beginselverklaring, noch in hun programma voorkomen.

Wat Jos Geysels daar allemaal van vindt, interesseert me niet. Dit proces is gewoon gebakken lucht, waar het Vlaams Blok een electoraal voordeel uit haalt.

Wat mijn verwrongen geest bracht tot een nieuwe manier om onze openbare omroep te financieren : een niet-racistische belasting op verdoken partijpropaganda voor alle partijen, zonder onderscheid in (huids)kleur

met vriendelijke doch licht ironische groeten

PS : ik wens mij zelfs niet uit te spreken over of deze veroordeling terecht of onterecht was, gezien noch ik, noch iemand anders in deze discussie de racismewet kent, en zelfs dan nog geen uitspraak kan doen over de "morele terechtheid" zonder de racismewet zelf te beoordelen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be