![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat niet goed met John Crombez. Hij werd door de PS in Brussel als een beginneling in de politiek zomaar aan de kant geschoven met als uitkomst dat Sp.a alweer buitengebonjourd werd in een grote stad. Crombez beweert wel van alles en nog wat maar iedereen die erbij was beweert het tegenovergestelde. Dit heeft Crombez zijn zelfbeheersing volledig doen verliezen:
http://www.hln.be/hln/nl/39944/Yvan-...e-boeren.dhtml Het ziet er niet goed uit voor John Crombez. Toen hij voorzitter werd na Bruno Tobback werd hij naar voor geschoven als de man die Sp.a terug naar de hoogste electorale regionen ging brengen maar Sp.a dreigt nu onder de 10% te zakken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eens zo goede relatie met de PS staat ondertussen op springen:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170609_02919407 Daar waar Sp.a en de PS vroeger hand in hand graaiden dat het een lieve lust was staan ze nu klaar om een oorlog met elkaar te beginnen. Wat enkele jaartjes oppositie al niet doet met de sossen hee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Crombez weet hij niet wat hij wil...
Maar ik begrijp dat met zo'n peilingen alle manieren goed om in het nieuws te blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat er ook van zij,het eindresultaat is hetzelfde en ja,het siert de SpA een beetje.
De partij heeft vanaf heden zeer duidelijk niks meer te maken met de PS-koterij........Als andere Vlaamse partijen zich verder in de omgeving van dergelijke sujetten willen ophouden als "Flamands de service",dan is dat op hun eigen risico. Bemerk,voor diegenen die het nog niet opgemerkt hadden,de PS is beetje bij beetje in een soort "Cordon Sanitaire" aan het raken.... ![]() Ik wil even opmerken dat in Vlaanderen het koppelen van politieke functies en mandaten in organisaties en bedrijven met overheidsinbreng bezig is herregeld te worden...Ten gronde kan het niet in alle gevallen afgekeurd worden,maar het moet openbaar gemaakt worden en de vergoedingen moeten redelijk en moreel verantwoord zijn(bvb met voorlegging van rapportering van beheerraden en gedane werken).... Trouwens,de PS zal,onvermijdelijk,haar gevecht op leven en dood moeten voeren met de PTB.Dat gaat vonken en scherven geven waar SpA beter niks mee te maken zal hebben. In Vlaanderen zal het vermoedelijk nog niet zo een vaart lopen op de linkerkant.Echter is het "opkuiswerk" in Vlaanderen in zekere "baronietjes" nog niet gedaan.... ![]()
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 10 juni 2017 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laffe boeren???
![]() Dat noem ik een zeer ondoordachte uitspraak. De weinige overgebleven Vlaamse landbouwers zullen er niet mee kunnen lachen. Wat hebben de boeren met gans die francofone rotzooi te maken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is echt wel de pot die de ketel verwijt, dat ie zwart ziet.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet erg lang geleden heeft een bekende voetballer zich eens publiekelijk mogen verontschuldigen tegenover Brugge-supporters en tegenover landbouwers ...
Ok, aan de toog van het volkshuis of tijdens een tak-betoging kan je al eens schampschoten lossen die niet zo proper overkomen, maar als nationaal politieker en voorzitter .... foei foei ... Leunt ABS niet ietwat naar de sossen aan ? Ze zullen het graag gehoord hebben. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Hypochonder : 10 juni 2017 om 15:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie niet in waarom de Vlaamse landbouwers zich aangesproken zouden voelen door 'laffe boeren'. Onze landbouwers zijn al lang ondernemers. In Frankrijk vind je nog boeren en in Azië en Afrika maar bij ons zijn die al een tijd verdwenen.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() open VLD'ers zijn mestkevers !
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de Brusselse Regering betreft...wie weet wat daar nog zal gebeuren nu.Maar kom,een ferme ruzie in team 1 (stadsbestuur)hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat team2 (de Brusselse regering)ook uit elkaar moet gespeeld worden. Er is ruimte voor verbetering,en je zult kelt ,zelfs in een milde bui,niet betrappen met rode vlagjes.... ![]()
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 10 juni 2017 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind het wel goed dat John Crombez die walgelijke VLD partij hard aanpakt.
Het moge wel duidelijk zijn dat de as VLD-PS nog steeds bestaat, als de politieke samenstelling van het parlement het zou toelaten zouden ze zeker met de PS opnieuw in zee gaan federaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De SP.A is eruit gezet, en niet zelf opgestapt.
Overigens zijn die schandalen niet nieuw en moet Crombez niet opeens gaan heilig doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlamingen hadden kunnen samenspannen om de Brusselse gemeenteraad onder druk te zetten, maar het toont weer eens aan dat samenspannen iets is waar Vlaamse partijen niet toe in staat zijn.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Crombez kunt u onmogelijk van fout gedrag beschuldigen. Zijn naam is tot nu toe in geen enkel schandaal opgedoken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel dat hij niet moet gaan heilig doen, zijn partij is er niet zelf uitgestapt en zit nog steeds met de PS in de Brusselse regering.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Rutten pikt dit gescheld van Crombez niet:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-waarden.dhtml Rutten en Crombez op ramkoers: "Weglopen, schelden en tieren is in strijd met onze waarden" |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We moeten wel zeggen dat Crombez met zijn maximaal aantal cumuls toch een goede aanzet gegeven heeft in zijn partij. Ik vind hem een stuk beter dan zijn voorganger alleszins. Hij heeft hiermee wel tegen vele schenen geschopt in zijn partij, ik ben benieuwd of hij dat kan volhouden. Het voorbeeld voor hem om te volgen is Labour-voorzitter Jeremy Corbyn. Meer volksgericht, weg van het establishment.
Voor de duidelijkheid, inhoudelijk is Sp.a helemaal niet mijn ding, maar ook niet mijn politieke tegenpool, die eer is voorbehouden voor de Open VLD ! Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 10 juni 2017 om 21:42. |
![]() |
![]() |