Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2017, 20:43   #1
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard België het land waar ...

politieke correctheid, preutsheid, conservatisme en hypocrisie hoogtij vieren.

Dit in het licht van "Blind getrouwd" en recentelijk "Sugar daddy's".

Bestaan al jaren in andere landen, maar wanneer ze in België hun intrede maken, meteen allerhande processen aan hun been.

Ondertussen laten ze wel echte criminelen lopen.
Oud 28 september 2017, 20:50   #2
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 10:52   #3
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wie zijn "ze"?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 11:22   #4
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Wie zijn "ze"?
Wat bezielt "ze"?Waarom doen"ze" het?Deze avond in Jambers het antwoord.
Oud 30 september 2017, 11:22   #5
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Wie zijn "ze"?
Wat bezielt "ze"?Waarom doen"ze" het?Deze avond in Jambers het antwoord.
Oud 30 september 2017, 12:13   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bestaan al jaren in andere landen, maar wanneer ze in België hun intrede maken, meteen allerhande processen aan hun been.

Ja, het land der onnozelaars.

Herinner u het derde stoplicht in de wagens, terwijl Europa bezig was het te verplichten was Belgie het aan het verbieden.
Oud 30 september 2017, 12:33   #7
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het huwelijk raakt nu ee nmaal de openbare orde. Het verbaast me dat er telkens een ambtenaar van de burgerlijke stand bereid was aan die poppenkast mee Te werken.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 13:37   #8
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, het land der onnozelaars.

Herinner u het derde stoplicht in de wagens, terwijl Europa bezig was het te verplichten was Belgie het aan het verbieden.
Idem dito het achtermistlicht begin jaren '70 en in de jaren '60 van vorige eeuw de autogordel.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 19:40   #9
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Idem dito het achtermistlicht begin jaren '70 en in de jaren '60 van vorige eeuw de autogordel.

Om achterover te vallen. Gisteren op de enige verbindingswegen gereden tussen Hauwaart en Testelt. Op bepaalde stukken mag je 70 km per uur rijden.
En de schrik van mijn leven beleefd. Gelukkig bijtijds kunnen stoppen. Komt daar een boerke met open koffer waarin een stroobaal uit een zijstraat gevlogen van achter een huis. En die vent begon van zijn neus te maken want hij had voorrang van rechts. Als die weggetjes op het afgelegde traject hadden die voorrang. Er moet zelfs geen weggetje naar een huis zijn.
Heb het traject van zo'n 14 km verder afgelegd met de schrik in het hart want er bleek na optelling dat er meer dan dertig weggetjes op de baan aansloten met allemaal voorrang van rechts. Alleen in Testelt dorp kwam er een weg uit op de afgelegde verbindingsweg; en op die weg staan wel twintig huizen; en daar was er geen voorrang van rechts!
Begrijpe wie kan! Op dergelijk traject rijden is dus levensgevaarlijk.
Zelfs de boer zijn koeien hebben voorrang als ze van rechts komen.
Plaatselijke kennis en voorzichtigheid van aboriginals tellen dus niet mee.
Gelijktijdig vraag ik mij dan af waarom ik geen voorrang van rechts geniet als ik van mijn erf kom? Eigen volk eerst. Het blok zegt het wel maar de plaatselijke besturen passen dat principe toe. Ze zeggen het niet maar doen het! De plaatselijke kiezers en koeien moeten beschermd worden tegen die vreemde luizen die om een of andere reden in hun dorp moeten zijn.
Hoeveel verkeersdoden kent België? Waarschijnlijk nog niet genoeg denk ik.
Ze doen er hier alles aan om hun eigen records te breken.
En dan ga ik het nog niet hebben over de zwakke weggebruikers zoals de fietsers. Vlieg maar de baan op mannekes; je hebt toch voorrang.
Mogelijk de laatste maal dat je er kunt van genieten. En de verzekering betaalt toch. Is me dat hier een kloterij op sommige plaatsen!
Als ik ooit nog datzelfde traject moet afleggen dan zal het te voet zijn.
Zeker weten!
Wel spijtig dat ik de autostrade niet kan gebruiken. Daar is het gedaan met die ellende. Toch al een voordeel van de snelwegen. Ze kunnen niet misbruikt worden door plaatselijke domme kloten voor stemmenwinst.

Laatst gewijzigd door werkman : 30 september 2017 om 19:42.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 19:49   #10
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Om achterover te vallen. Gisteren op de enige verbindingswegen gereden tussen Hauwaart en Testelt. Op bepaalde stukken mag je 70 km per uur rijden.
En de schrik van mijn leven beleefd. Gelukkig bijtijds kunnen stoppen. Komt daar een boerke met open koffer waarin een stroobaal uit een zijstraat gevlogen van achter een huis. En die vent begon van zijn neus te maken want hij had voorrang van rechts. Als die weggetjes op het afgelegde traject hadden die voorrang. Er moet zelfs geen weggetje naar een huis zijn.
Heb het traject van zo'n 14 km verder afgelegd met de schrik in het hart want er bleek na optelling dat er meer dan dertig weggetjes op de baan aansloten met allemaal voorrang van rechts. Alleen in Testelt dorp kwam er een weg uit op de afgelegde verbindingsweg; en op die weg staan wel twintig huizen; en daar was er geen voorrang van rechts!
Gelijktijdig vraag ik mij dan af waarom ik geen voorrang van rechts geniet als ik van mijn erf kom? Eigen volk eerst. Het blok zegt het wel maar de plaatselijke besturen passen dat principe toe. Ze zeggen het niet maar doen het! De plaatselijke kiezers en koeien moeten beschermd worden tegen die vreemde luizen die om een of andere reden in hun dorp moeten zijn.
En dan ga ik het nog niet hebben over de zwakke weggebruikers zoals de fietsers. Vlieg maar de baan op mannekes; je hebt toch voorrang.
Mogelijk de laatste maal dat je er kunt van genieten. En de verzekering betaalt toch. Is me dat hier een kloterij op sommige plaatsen!
Zeker weten!
Wel spijtig dat ik de autostrade niet kan gebruiken. Daar is het gedaan met die ellende. Toch al een voordeel van de snelwegen. Ze kunnen niet misbruikt worden door plaatselijke domme kloten voor stemmenwinst.
Ik erger me aan de snelheidsbeperking die op vele plaatsen op een afstand van soms slechts enkele honderden meter een paar keer kan variëren. Volgens mij puur gedaan om chauffeurs in de val te lokken en de kas te spijzen. In je eigen stad/dorp ken je die valstrikken, maar op minder bekend terrein is dat een ander verhaal.
Oud 30 september 2017, 20:06   #11
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Huh ? Heb jij ooit een rijbewijs kunnen halen als je zulke stupiditeit zit te verkondigen met een air van groot gelijk ?
Of behoor je nog tot de categorie van voor '62 die zijn rijbewijs zomaar kon gaan afhalen op het stadhuis ?
Citaat:
Je begrijpt dus echt geen kloten van de wegcode hee ?

Citaat:
Hilarisch ! dit is er eentje voor de show van Alex Agnew, als hij een dommekloot wil portretteren.

Citaat:
Gelijktijdig vraag ik mij dan af waarom ik geen voorrang van rechts geniet als ik van mijn erf kom?
Boer charel wil zijn eigen wegcode, op maat van zijn traktor !

Citaat:
Eigen volk eerst. Het blok zegt het wel maar de plaatselijke besturen passen dat principe toe. Ze zeggen het niet maar doen het! De plaatselijke kiezers en koeien moeten beschermd worden tegen die vreemde luizen die om een of andere reden in hun dorp moeten zijn.
Een goede zaak dat het verkeersreglement ons beschermt tegen oelewappers die niet kunnen rijden en iedereen in gevaar brengen.

Citaat:
Ja, nu nog de fietsers even door de mangel halen, die zijn blijkbaar ook een gevaar voor oelewappers die te stom zijn om het verkeersreglement te begrijpen ?

Citaat:
Zeker weten!
Ik hoop het oprecht. En wel voor de veiligheid van al de bewoners zowel als de weggebruikers in de regio waar jij op dat moment rond waart in totale chaos en wars van elke basiskennis van het verkeersreglement...

Citaat:
Gelukkig voor onze veiligheid mag men met een scootmobiel niet op de autostrade.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 20:38   #12
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is duidelijk dat de Belgicisten seksueel genot een ondraaglijke gedachte vinden. "Spoatieg!..."
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 20:47   #13
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Huh ? Heb jij ooit een rijbewijs kunnen halen als je zulke stupiditeit zit te verkondigen met een air van groot gelijk ?
Of behoor je nog tot de categorie van voor '62 die zijn rijbewijs zomaar kon gaan afhalen op het stadhuis ?

Je begrijpt dus echt geen kloten van de wegcode hee ?

Hilarisch ! dit is er eentje voor de show van Alex Agnew, als hij een dommekloot wil portretteren.

Boer charel wil zijn eigen wegcode, op maat van zijn traktor !

Een goede zaak dat het verkeersreglement ons beschermt tegen oelewappers die niet kunnen rijden en iedereen in gevaar brengen.

Ja, nu nog de fietsers even door de mangel halen, die zijn blijkbaar ook een gevaar voor oelewappers die te stom zijn om het verkeersreglement te begrijpen ?

Ik hoop het oprecht. En wel voor de veiligheid van al de bewoners zowel als de weggebruikers in de regio waar jij op dat moment rond waart in totale chaos en wars van elke basiskennis van het verkeersreglement...

Gelukkig voor onze veiligheid mag men met een scootmobiel niet op de autostrade.

Nog iets zinnigs te vertellen? Nee zeker? Alleen maar blaffen dus.
Tussen haakjes. Ik rijd al meer dan vijftig jaar zonder een ongeval in fout.
Heb je daar ook nog commentaar van een zieke vent aan toe te voegen soms? En die scootmobiel droom je er ook bij zeker?
Ik laat het forum oordelen over mijn inbreng en uw reactie.
En u vindt dus van uzelf dat u deelneemt aan een debat op een forum?
Vooruit dan maar. Nee vent; met mijn trottinetteke mocht ik niet op de autostrade. Hopelijk rijdt je er nooit tegen want is een jeep.
Ik had toen ik hem kocht een voertuig nodig met hogere instapmogelijkheid.
En het is bovendien een vervuilende volautomaat-diesel.
Maar bij leven en welzijn ga ik mij kortelings wel een andere aanschaffen.
Anders mag ik Antwerpen niet meer binnen.
Nog bemerkingen vent? Vervuil ik niet teveel? Mogelijk !
Maar houdt uw bek dan zeker maar toe want er komt vervuilde smeerolie uit.
Oud 2 oktober 2017, 13:37   #14
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de schrik van mijn leven beleefd. Gelukkig bijtijds kunnen stoppen. Komt daar een boerke met open koffer waarin een stroobaal uit een zijstraat gevlogen van achter een huis. En die vent begon van zijn neus te maken want hij had voorrang van rechtsfietsers. Vlieg maar de baan op mannekes; je hebt toch voorrang.
Als die weggetjes op het afgelegde traject hadden die voorrang. Er moet zelfs geen weggetje naar een huis zijn.
En dan ga ik het nog niet hebben over de zwakke weggebruikers zoals de Mogelijk de laatste maal dat je er kunt van genieten. En de verzekering betaalt toch. Is me dat hier een kloterij op sommige plaatsen!
Zeker weten!
Dergelijke situatie heb ik ook al een paar keer meegemaakt met de auto. Een kerel die aan hoge snelheid met één grote zwier vanuit een zijstraat rechts een drukke weg komt opgevlogen. Waarbij je duidelijk merkt dat hij niet eens de moeite doet om eventjes eerst naar links te kijken. Zo van "Ik heb voorrang en ik pak het!". Dat heb je natuurlijk wanneer een gemeente voor de gemakkelijkste oplossing kiest, ook al is ze totaal onverantwoord. Het betekent voor hen een verkeersteken minder dat ze moeten aanbrengen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:15   #15
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vooral dat laatste zinnetje vind ik erg! Heel erg!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:28   #16
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En kijk eens aan, in mijn buurt is het weer eventjes anders maar eigenlijk ook gevaarlijk!
Ik rij vanuit een "doodlopende wijk" een drukkere rechte baan op en ik heb normaal voorrang van rechts ten opzichte van diegenen op die drukkere rechte baan.
Ik weet zeker dat ik geen vijf keren mijn voorrang zou kunnen pakken zonder dat er ene op me vliegt! En dan heb je correcte burgers die afremmen en stoppen om mij mijn voorrang te gunnen en sta je daar een beetje voor onnozelaar die niet weet dat hij voorrang heeft!
En... ik ben de mening toegedaan dat het beter omgekeerd zou zijn en dat ik vanuit mijn rustige baan geen voorrang zou moeten hebben!
En ik heb ook last van bepaalde trajecten waar je op zo goed als dezelfde baan met dezelfde omstandigheden om de haverklap moet overschakelen van 50 naar 70 en weer naar 50... Echt leuk! Iets om een videospelletje van te maken...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:31   #17
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Er kunnen ook onnozele foto's gepost worden van de clowns die u aanbid.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 16:28   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Er kunnen ook onnozele foto's gepost worden van de clowns die u aanbid.
Pikkepik Henri?
Oud 2 oktober 2017, 17:51   #19
werkman
Europees Commissaris

Standaard

[quote=quercus;8539215]Dergelijke situatie heb ik ook al een paar keer meegemaakt met de auto. Een kerel die aan hoge snelheid met één grote zwier vanuit een zijstraat rechts een drukke weg komt opgevlogen. Waarbij je duidelijk merkt dat hij niet eens de moeite doet om eventjes eerst naar links te kijken. Zo van "Ik heb voorrang en ik pak het!". Dat heb je natuurlijk wanneer een gemeente voor de gemakkelijkste oplossing kiest, ook al is ze totaal onverantwoord. Het betekent voor hen een verkeersteken minder dat ze moeten aanbrengen.[/QUOTE]

Was het dat maar! Dan kon ik het nog begrijpen omwille van de besparing.
Maar voor al die zijbaantjes, met of zonder huis en koeien; staan verkeerstekens met gelijke kruisen die evenwaardige benen hebben in de dikte.
Wat mij doet besluiten dat niet de besparing de optie zou zijn maar wel de plaatselijke stemmenwinst.
Maar overwegende dat ik toch niks ken van de verkeerswetgeving volgens Panda stel ik er geen verdere vragen over.

Alleen vraag ik mij af of die wetgeving ook telt voor "trotinet-gebruikers"die toch niet op de autostrade mogen rijden. Zelfs Panda kent mijn nummerplaat en wist dit te vertellen. Op vrijdagavond gaat hij naar zijn volkscafé en kan je van alles verwachten. Hij zuipt zich bij voorbaat zo zat als een orgel. Stoom oppeppen om de clown te kunnen uithangen.

Ik ga die vorige vraag eens voorleggen aan "Cara" mocht ik nog een volgend bezoek afleggen. Maar kom; we zwijgen er best over. Ik heb al honderd maal moeten uitleggen aan oudere leeftijdgenoten wie of wat "Cara" is.
Momenteel beweer ik steeds dat het een Russische taxi is die uitsluitend rijdt tussen de grootste steden van Mongolië.
De kortste uitleg is steeds de beste. Anders wordt er toch niet geluisterd.

Maar goed hoor. Ik heb weer iets bijgeleerd. Ik weet nu de reden waarom er geen autostrade ligt tussen Lubbeek en Averbode. Gebruikers van alternatief vervoer zoals "trotinetten" mogen er toch niet op rijden.
Wist ik nog niet.

Laatst gewijzigd door werkman : 2 oktober 2017 om 17:56.
Oud 2 oktober 2017, 18:39   #20
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

/

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 oktober 2017 om 18:55.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be