Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2003, 11:03   #1
Educated Fool
Vreemdeling

Standaard

enkele acties:

Organiseer een faxbombardement op de Amerikaanse ambassade van de Verenigde Staten. Het faxnummer is 02/508.21.60. En via mail: [email protected]

Plak affiches die je hebt besteld of zelf hebt gemaakt op de reclameborden van Amerikaanse producten.

voor meer informatie over acties in de regio Leuven en Brusse: http://users.skynet.be/geenoorlog/
Educated Fool is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 11:24   #2
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Zelfde faxnummer en e-mail adres voor steun- en dankboodschappen.

Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 11:41   #3
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

So what? Amnestie stuurt toch ook gewoon brieven naar het gewone adres van het desbetreffende staatshoofd. Of denk je dat elk land een brievenbus heeft voor dank betuigenissen & een andere voor protest / aanklacht brieven.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 12:30   #4
vivanter007
Burgemeester

vivanter007's schermafbeelding

Standaard

Op www.geenoorlog.be of www.stopusa.be kan je uitzoeken waar je dicht bij huis terecht kan voor een actie tegen de oorlog. O.a. vanavond.
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 14:53   #5
vivanter007
Burgemeester

Standaard

http://www.motherearth.org/USboycott/
Oud 20 maart 2003, 16:24   #6
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinkytoy

recht op bestaan ????? vraag dit maar es aan de koerden die sadam vermoordt heeft met chemische wapens

sadam en z'n partij moet weg uit irak en diplomatie heeft gefaald ( ze hebben reeds meer dan 10 jaar tijd gehad om het diplomatisch te doen ) dus is een oorlog spijtig genoeg de enige uitweg
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 16:27   #7
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
Citaat:

recht op bestaan ????? vraag dit maar es aan de koerden die sadam vermoordt heeft met chemische wapens

sadam en z'n partij moet weg uit irak en diplomatie heeft gefaald ( ze hebben reeds meer dan 10 jaar tijd gehad om het diplomatisch te doen ) dus is een oorlog spijtig genoeg de enige uitweg
De diplomatiek was volop aan de gang en had zeker kans op slagen. Waarom denk je dat Blix vroeg om nog enkele maanden extra tijd? Om verder te niksen? Hij was wel degelijk bezig met het ontwapenen van Irak. De VS is helemaal niet geinteresseerd in diplomatieke ontwapening, daar heeft de VS helemaal geen baat bij.

Er zijn trouwens betere manieren om Saddam uit Irak weg te krijgen. Je hebt echt geen 300.000 manschappen nodig om iemand uit te schakelen. Een man op de juiste plaats kan al genoeg zijn...
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 17:21   #8
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Overal waar ik ga, overal waar ik naar de mening van de mensen over de oorlog pols hoor ik hetzelfde:
Ze zijn absoluut tegen Saddam Hoessein, maar ze zijn even hard tegen de oorlog. De haat tegen de VS dominantie groeit (is al groot), ook bij ons. En dan heb ik het niet over de islam-gemeenschap in België maar over de autochtonen.
Oud 20 maart 2003, 17:24   #9
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Overal waar ik ga, overal waar ik naar de mening van de mensen over de oorlog pols hoor ik hetzelfde:
Ze zijn absoluut tegen Saddam Hoessein, maar ze zijn even hard tegen de oorlog. De haat tegen de VS dominantie groeit (is al groot), ook bij ons. En dan heb ik het niet over de islam-gemeenschap in België maar over de autochtonen.
Maar als ik moet kiezen tussen Saddam Hoessein en den Amerikaan... dan weet ik het wel!
Oud 20 maart 2003, 17:27   #10
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

U moet helemaal niet kiezen. Gooi ze allebei buiten!
Oud 20 maart 2003, 17:34   #11
vivanter007
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:
Sorry, ik zie dat je al flink gebrainwashed bent, maar met de terreur van Bush zijn we niet beter af.
Oud 20 maart 2003, 17:37   #12
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sorry, ik zie dat je al flink gebrainwashed bent maar
Haja, de Koerdische genocide was maar een grapje van de Amerikanen zeker?
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 17:42   #13
Frolic
Burgemeester

Frolic's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sorry, ik zie dat je al flink gebrainwashed bent maar
Haja, de Koerdische genocide was maar een grapje van de Amerikanen zeker?
Denk jij dat het een Iraqi veel kan schelen door wat een door wie hij gedood wordt? Een MOAB op zijn hoofd of een scud met Zenuwgas? Dood is hij toch. Of is die MOAB geen WMD? Een scudje dat met zenugas is geladen? Hoeveel km² is dat effectief? En zo een MOAB? De zwaarste conventionele bom allertijden!
Oud 20 maart 2003, 17:48   #14
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Allez tof...

Volledig in de geest van de jeugdbeweging en de grabbelpas organiseert men bezigheidstherapie om de frustraties omwille van de oorlog weg te werken.

Versta me niet verkeerd: ik ben tegen de oorlog. Helaas zal betogen allemaal niet veel uithalen, omdat Bush maar met 1 publiek rekening houdt: het Amerikaanse. Wat echt zou helpen is de voorbije uren uitgeput: diplomatie. Al wat overblijft zijn straatacties die door sommige groupuscules zullen misbruikt worden voor een aanwezigheidspolitiek en ledenwerving. Ik denk hierbij met name aan PVDA en LSP.

Veel zal het allemaal niet meer uithalen. Met alle respect...
Oud 20 maart 2003, 17:54   #15
Kotsmos
Minister-President

Standaard

depends....
vietnam
Ik zeg niet dat de VS daar enkel weggegaan is omwille van de publieke opinie, maar het had er zeker veel mee te maken.

Frolic: yadayada. Das helemaal mijn punt niet. De reactie van dinkytoy deed mij vermoeden dat hij niks geloofd van de Koerdische genocide, ook al is dat dan gewoon een feit. Hoessein heeft enorm veel meer keer Koerden uitgemoord dan er tijdens deze oorlog burgerdoden zullen vallen. Feit. Daarmee praat ik de oorlog niet goed, maar hou aub wel wat voeling met de realiteit. Altijd handig als je die wil aanklagen.
Oud 20 maart 2003, 18:03   #16
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
depends....
vietnam
Ik zeg niet dat de VS daar enkel weggegaan is omwille van de publieke opinie, maar het had er zeker veel mee te maken.
Daarbij mag je wel niet vergeten dat een groot deel van de eigen bevolking(van de VS dus) in opstand kwam tegen de oorlog. De VS trekt zich weinig aan van de opkomst in Europa en de rest van de wereld, Blair blijkbaar ook niet...
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 18:07   #17
Tantist

Standaard

Citaat:
depends....
vietnam
Ik zeg niet dat de VS daar enkel weggegaan is omwille van de publieke opinie, maar het had er zeker veel mee te maken
Correct, de AMERIKAANSE publieke opinie... Maar die is nu voor oorlog. Het is de rest van de wereld die tegen is (maar die hebben geen stemrecht in Amerika).
Oud 20 maart 2003, 18:19   #18
Frolic
Burgemeester

Frolic's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
depends....
vietnam
Daarbij mag je wel niet vergeten dat een groot deel van de eigen bevolking(van de VS dus) in opstand kwam tegen de oorlog. De VS trekt zich weinig aan van de opkomst in Europa en de rest van de wereld, Blair blijkbaar ook niet...
En tijdens Vietnam was dat vooral uit eigenbelang. De draft zou worden uitgebreid waardoor er nog meer jongeren naar de oorlog moesten trekken. Ze kwamen niet zozeer op voor de VC's dan wel om hun eigen vege lijf te redden!
Oud 20 maart 2003, 18:30   #19
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Ze kwamen sowieso niet op voor de VC, maar goed.

Inderdaad zal de VS enkel naar haar eigen publieke opinie luisteren, maar die zit ook niet stil hoor. Als het beleg van Bagdad wat te lang duurt zullen ze nog wel wel van zich laten horen.

Nu ja, betogingen om de oorlog te stoppen zijn idd zinloos nu, en worden met de dag zinlozer. Maar door te blijven protesteren (meer zelfs) zet je wel de autoriteiten onder druk voor de volgende Amerikaanse militaire campagne, die waarschijnlijk toch niet meer dan 2 of 3 jaar op zich zal laten wachten. Je moet niet zozeer protesteren tegen deze oorlog specifiek, maar tegen de hele politiek van de VS om de globale alleenheerser te worden.
Oud 20 maart 2003, 18:44   #20
Tantist

Standaard

Citaat:
Ze kwamen sowieso niet op voor de VC, maar goed.

Inderdaad zal de VS enkel naar haar eigen publieke opinie luisteren, maar die zit ook niet stil hoor. Als het beleg van Bagdad wat te lang duurt zullen ze nog wel wel van zich laten horen.
Dat zien we dan wel weer als het zo ver is...

Citaat:
Nu ja, betogingen om de oorlog te stoppen zijn idd zinloos nu, en worden met de dag zinlozer. Maar door te blijven protesteren (meer zelfs) zet je wel de autoriteiten onder druk voor de volgende Amerikaanse militaire campagne, die waarschijnlijk toch niet meer dan 2 of 3 jaar op zich zal laten wachten. Je moet niet zozeer protesteren tegen deze oorlog specifiek, maar tegen de hele politiek van de VS om de globale alleenheerser te worden.
En dat zal iets uithalen? Wat dat was mijn originele kritiek...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be