![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De Duitse Groene communisten willen in Duitsland een islamitische feestdag invoeren. Wie nog een bewijs nodig had dat linksen tegen het eigen volk zijn en mee de ondergang van de Westerse beschaving wensen, heeft er weer één bij.
[font=Courier New]http://de.news.yahoo.com/041115/336/4ao1e.html[/font][font=Courier New] Grüne regen gesetzlichen Islam-Feiertag an Berlin (ddp). Nach dem Streit um die Streichung des Tags der Deutschen Einheit wollen die Grünen einen islamischen Feiertag in Deutschland einführen. «Ich befürworte einen gesetzlichen Feiertag etwa zum Ende des Fastenmonats Ramadan», sagte Fraktionsvize Hans-Christian Ströbele der in Berlin erscheinenden Tageszeitung «Die Welt» (Dienstagausgabe). Dafür könne man einen der vielen christlichen Feiertage streichen. Ein islamischer Feiertag bedeute eine gesellschaftliche Aufwertung für die mehr als drei Millionen Islamgläubigen in Deutschland. «Genau solche Zeichen sind angesichts der Anschläge von Holland nötig», begründete Ströbele den Vorschlag. Bundesumweltminister Jürgen Trittin (Grüne) zeigte sich offen für einen islamischen Feiertag in Deutschland. Aber darauf müssten sich erst einmal die Muslime und die muslimische Gemeinschaft verständigen, fügte er hinzu. Beim Regierungspartner SPD stoßen die Grünen auf Unverständnis. Innenexperte Dieter Wiefelspütz sagte der Zeitung: «Das ist zwar gut gemeint, passt aber nicht in die gegenwärtige wirtschaftliche Lage.» Auch in der Union gibt es heftige Kritik. «Der Vorschlag zeigt, dass die Grünen ganz offensichtlich an ihrer blauäugigen Multi-Kulti-Politik festhalten wollen», sagte Bayerns Innenminister Günther Beckstein (CSU). [/font] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is goed: extra verlof.
Ik kan wel geen mofs... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Ik stel voor om 11 september tot feestdag uit te roepen
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Idioten zijn het.Ik stel voor dat die geiten eens naar ginder gaan.Daar zullen ze leren dat ze hun bakkes moeten houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Vind het een ridicuul idee. Maatschappijproblemen los je niet op door feestdagen uit te delen. Simplisme is de Groenen dan ook niet vreemd. Ik herinner me nog goed dat er ook eens zo'n ideetje was van Groen! om auto's door tunnels te laten rijden en daarboven dan speeltuinen te bouwen. Man man wat heb ik toen gelachen.
Laatst gewijzigd door Groot Bakkes : 18 november 2004 om 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() al die dwaze islamieten weten niet waar ze mee bezig zijn, komaan wees eens redelijk, wie blaast nu zichzelf op en dood daarbij paar andere onschuldige burgers, thaalt ten eerste niets uit en je bent je eigen leven dan ook nog eens kwijt. de belgische regering moet veel strenger optreden tegen illegalen, direct buiten die handel.
telkens er iets gebeurt in het nieuws is het 9 op de tien keer een bruintje. en ik ben totaal geen rasist. er wonen duizenden italianen in limburg van de mijnen van vroeger, en hoor je daar iets van ?? NEE! er is maar één soort waar je van hoort en tzijn islamieten. en wat bezielt die linkse mannen eigenlijk met hun vreemdelingen stemrecht, als ik geen lid ben van de vogelpiekclub moet ik ook nie komen zeggen op welke dag en hoe laat er gespeeld wordt é!! maak je eerst lid en dan mag je mee beslissen. en als je niet wil doen zoals hier! dan moet je maar terugkeren. dit is en dit moet belgie blijven , geen kolonie van één of ander islamitisch land. en links is zodanig zwak , dat ze de vreemdelingen er moeten bij halen om stemmen te halen. wie is er nu zo dom om links te geloven, ze beloven gewoon dat alles gratis zal zijn, mo iedereen weet toch dat er niets voor niets kan zijn. iedereen moet trots zijn op zijn vaderland, in andere landen is dat zeeeeer normaal, maar bij ons wordt je als racist aanzien als je ergens een vlaamse leeuw hangt WEG HOOFDDOEKEN STOP SUBSIDIES AAN ISLAM EN MOSKEEN OP EEN VLIEGTUIG EN TERUG MET AL DIE TROEP |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Ik hoop dat uw kinderen holebi's worden/zijn.
Wel spijtig voor die kinderen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Ik verafgod de "tour de France". Vanaf nu eis ik een 3 weken betaald verlof de eerste drie weken van juli. En als het WK-voetbal is ook 4 weken in juni.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Gedurende de maand september beleef ik altijd, net zoals zoveel gevoelige, licht-depressieve mensen, een bijna mystieke gemoedstoestand. Mijn zintuigen zijn dan a.h.w. 'getemperd' en zeer gevoelig voor allerlei spirituele vibraties, waarschijnlijk afkomstig van het Opperwezen.
Ik vraag dan ook met klem om de maand september uit te roepen tot 'Maand van de Hogere Sferen' en iedereen, met uitzondering van de politiekers(want die verblijven meestal in laag bij de grondse sferen), dertig dagen verlof te geven. Ik dank u voor uw aandacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat een pijnlijke aandoening of zo ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() we zitten in ons Vlaanderen, hier gelden onze feestdagen. wie naar hier komt, krijgt verlof op onze en niet de hunne. als je begint met islamitische feestdagen officieel te erkennen, zullen binnen de kortste keren ook de joden eisen dat hun feestdagen erkend worden, en dan kunnen de hindoes en de boeddhisten ook beginnen, zodat we met zijn allen nog welgeteld 1 dag per jaar moeten gaan werken (tenzij de atheïsten die dag voor zich opeisen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() bhairav is een man naar mijn hart!
we moeten de kerk in het midden houden en niet te extreem worden, maar zo slecht is dit toch ook niet? een extra dag verlof is toch welkom? www.deadfuture.tk |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() Bijkomende informatie:
Sommige schoolreglementen geven ook extra vakantiedagen aan studenten met een andere geloofsovertuiging. Islamietische feestdagen: Suikerfeest (1 dag) en het Offerfeest (1 dag) Joodse feestdagen: Joods nieuwjaar (2 dagen), de Grote Verzoendag (1 dag), het Loofhuttenfeest (4 dagen), het Slotfeest (2 laatste dagen), de Kleine Verzoendag (1 dag), het feest van Esther (1 dag), het Paasfeest (4 dagen) en het Wekenfeest (2 dagen) In een schoolomgeving zullen die paar dagen extra vakantie niet veel uitmaken in het totale educatieproces, maar extra vakantiedagen in de bedrijfswereld lijken mij toch niet goed voor de economie. Als men dus andere godsdiensten ook een officiële feestdag wil geven, zal men ergens Katholieke of andere feestdagen moeten afschaffen. Maar wat is eigenlijk het doel van wettelijke feestdagen? Kan men die niet gewoon afschaffen, en iedereen zelf zijn vakantiedagen laten kiezen? Minder vaste feestdagen dus, maar wel met een meer duidelijke betekenis. Volgende 4 dagen vind ik nuttig voor persoon en samenleving: * Een dag om te 'verbroederen' met de andere mensen uit dezelfde 'samenleving', een nationale feestdag dus. Met (multi)kulturele festiviteiten? (Belgische of Vlaamse feestdag) * Een dag om tijd te maken voor familie. (rond Kerstmis?) * Een dag om de doden te herdenken (Allerzielen of Halloween of ...) * Een dag om opnieuw te beginnen, en te denken aan de toekomst (Nieuwjaar) De andere dagen zijn dan vrij in te vullen. Tot daar mijn voorstel, nu alleen nog een politieke partij zoeken die dit wil verwezenlijken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Daar zit de ZOG achter!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() oh nee weer een feestdag bij, wie gaat al dat eco. verlies betalen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
[/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ik zie daar geen graten in:
zo lang ieder evenveel dagen heeft kan men er ook niets op tegen hebben. Het is dan aan de moslim-en joodse gemeenschap om te bepalen welke dagen heilig 'genoeg' zijn om als feestdag te declareren. Economisch biedt dat zelfs perspectieven: minder dubbele lonen betalen op katholieke feestdagen en vice versa.