![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kep via via gehoord dat je gratis aan Linspire (aka Lindows) kan komen, het gebruiksvriendelijke Linux pakket van de maker van mp3.com. En het rare is: het werkt nog ook.
Het gaat als volgt: Op de website van Linspire http://www.linspire.com kun je Linspire bestellen. Je kiest daar de versie 4.5 zonder de CNR Warehouse, van 49.95$. Bij je winkelwagentje voer je een coupon in, met als tekst "Lindows". Opeens kost je product 0$ en kan je het gratis downloaden. Nu is mijn vraag (en ik kijk vooral niet in de richting van freaks als boer_bavo en Jeroen ![]()
![]() |
#2 |
|
![]() Nog niet gebruikt, maar ik heb nog maar weinig lovende commentaar gelezen (weliswaar al even geleden en toen het nog gewoon Lindows heette)
![]() Als je een Linux-versie zoekt die erg op Windows gelijkt (uiterlijk en qua gebruik) doe je volgens mij een betere zaak met Xandros (al is die betalend). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Linspire eigenlijk ook
![]()
![]() |
#4 |
|
![]() Ja inderdaad
![]() Overigens wel goed dat je die toch gratis kan bemachtigen, eens downloaden en testen ... merci ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ik heb de indruk dat men Linux aan het klaarstomen is om los te laten op een breed publiek. Begrijpelijk, want je moest al een kei zijn om versies als Debian en Suse aan de praat te krijgen.
Face it, Linux lovers, maar wij zijn gewoon stom. Wij willen een CD in de drive steken en dat moet werken. Kernels compilen is niet aan ons besteed. Ik ben blij dat men dat begint in te zien. Ik hoop dat Linux er in zal slagen een valabel alternatief te vormen voor Windows. Kwestie van de competitie wat op te drijven die noodzakelijk is in een kapitalistisch systeem om goede producten te produceren.
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() Bij mij is een nieuw OS instaleren een grote operatie, die gepaard gaat met ingrijpende hervormingen en de daar aan voorafgaande mentale voorbereiding. Dat brengt stress met zich mee, veel stress, en ik heb de indruk dat jij dat voor je plezier doet ![]() Afin, ik ben een koe op PC gebied...
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() SuSE was/is toch nooit echt moeilijk geweest om te installeren?
Ik heb SuSE met YaST altijd één van de meest gebruiksvriendelijke versies gevonden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dus weinig mentale voorbereiding maar heel veel plezier ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ik vond Redhat en Mandrake altijd wel heel makkelijk. Alleen vond ik Linux toen niet toereikend. Ik ben die switch nu wel aan het maken.
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je linux gewoon eens wil testen vind ik Knoppix eigenlijk nog het beste. Maar om dat op jouw pc snel te doen werken zal je het best op je harde schijf zetten. En veel ruimte heb je daar waarschijnlijk niet meer over.
(moest je nog een harde schijf zoeken om wat op te experimenteren, er liggen er hier nog twee)
![]() |
#12 |
|
![]() Ja kut, Linspire is maar voor vanaf 800 MHz CPU. En ik heb hier met mijne 333 al 150 MB binnen gehaald. Toch effe doordoen, want binnen 2 weken heb ik nieuwe PC.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Redhat is trouwens ook zeer simpel in istallatie en gebruik. Mijn broertje van 17 installeert dat in een handomdraai. Voorall op gebied van drivers is linux nog altijd een m*rde. En ik versta nog altijd niet waarom je bij zoveel applicaties zoveel werk hebt om die te installeren. 1. tarball downloaden en untarren -> ok 2. make en make install runnen. -> Allee, ok. 3. Lezen foutmeldingen en fixen -> 2. Tot vervelens toe. En bij RPM's komt het berichtje "failed dependencies" ook al mijn oren uit. Voor de rest is Linux natuurlijk wel beestig goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Goh, ik weet niet meer of het Suse precies was hoor, maar van Debian ben ik wel zeker. Noem es een paar moeilijke distributies?
Linspire is echt wel kut trouwens, dat draait blijkbaar altijd in root ![]() 't Spul draait nu op Fedora ![]()
![]() |
#16 |
|
![]() Nah "moeilijk"
![]() LFS, Gentoo, Slackware, ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mandrake 10 wil mijn Realtek Ethernet Adaptor niet herkennen
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Met Fedora echt geen problemen gehad. Alles werkte meteen.