Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 maart 2019, 09:25   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard ellende op de huurmarkt

Ben me al een tijdje aan het verdiepen in vastgoed. Huren, kopen, bouwen.. In BE en ver daarbuiten.

Ik zag net een video van een topinvesteerder die met 15 essentiële voorwaarden kwam die hij checkte voor hij ergens investeerde. Bvb, in landen waar er een voorgeschiedenis met inflatie is willen de locals hun geld in vastgoed steken, wat de prijs omhoog stuwt voor kopers.

Een ander punt dat hij vermeldde, is dat je goed moet uitzoeken wie er nog woont in het appartementencomplex waar jij een aankoop wil doen.
De realiteit is gewoonweg dat mensen waar dan ook ter wereld niet willen wonen langs een moslimfamilie met 7 kinderen. Het is een wereldwijd fenomeen dat kopers dan weg blijven en dat de waarde van je appartement dan keldert.

In die zin is het dus onaanvaardbaar dat onze overheid zich begint te moeien met "discriminatie op de woningmarkt". Als ze zich gaan moeien met wie waar mag wonen, bemoeien ze zich rechtstreeks met de waarde van de woning en berokkenen ze financiële schade aan de verkoper.

Ik ken trouwens heel wat verhuurders die zich zorgen maken over de financiële stabiliteit van de huurder. Mijn ervaring (op het werk) is dat vooral moslims de neiging hebben om zich van betalingen af te maken met een smoesje, terwijl het geld er wel degelijk is.

Kan er bij het aangaan van een huurakkoord geen automatische maandelijkse betaling via de bank worden verwezenlijkt? Op die manier is de verhuurder deels beschermd en is hij niet afhankelijk van de vrijwillige keuze van de huurder om tijdig te betalen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 09:41   #2
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

ja
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 09:42   #3
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Nee
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 09:46   #4
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

't hangt er vanaf
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 09:49   #5
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Koop eerst eens iets waar ge zelf in kunt wonen man
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 10:04   #6
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Koop eerst eens iets waar ge zelf in kunt wonen man
Niets is zo goedkoop als hotel mama. Ik ben daar enkel om te slapen en spaar ondertussen fatsoenlijk om iets te kopen.

Ik ken iemand die in BE betaalbaar huurt (split met zijn vriendin) en met het gespaarde geld vastgoed in Spanje koopt. Spanje heeft niet direct mijn voorkeur maar als ik via een huwelijk de nationaliteit van mijn vriendin verwerf kan ik het in Zuid Amerika in vastgoed steken. Daar zal de prijs in de toekomst toenemen of stabiel blijven, terwijl de huizenmarkt in BE een minder rooskleurige toekomst heeft.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 10:10   #7
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Niets is zo goedkoop als hotel mama. Ik ben daar enkel om te slapen en spaar ondertussen fatsoenlijk om iets te kopen.

Ik ken iemand die in BE betaalbaar huurt (split met zijn vriendin) en met het gespaarde geld vastgoed in Spanje koopt. Spanje heeft niet direct mijn voorkeur maar als ik via een huwelijk de nationaliteit van mijn vriendin verwerf kan ik het in Zuid Amerika in vastgoed steken. Daar zal de prijs in de toekomst toenemen of stabiel blijven, terwijl de huizenmarkt in BE een minder rooskleurige toekomst heeft.
Woont ge nog niet samen ?

En ge gaat al trouwen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 10:21   #8
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Woont ge nog niet samen ?

En ge gaat al trouwen ?
Om samen te wonen moet eerst het visum in orde zijn. België is vandaag de dag bijna zo moeilijk als Noord Korea om een langdurige verblijfsvergunning te krijgen.

Trouwen betekent voor mij helemaal niks maar het lijkt me een voorwaarde om dingen gemakkelijker te maken. Uiteindelijk ga ik dat doen, maar in volledige scheiding van goederen en pas nadat ik met een notaris heb gesproken.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be