Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2004, 21:06   #1
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard Van werklozen hulpcontroleurs maken

De enigzins geschoolde werklozen zouden in ruil voor hun uitkering kunnen worden belast met een aantal eenvoudige controle-opdrachten. Zo zouden werklozen de ganse dag systhematisch de inkomsten in cashgeld kunnen noteren in allerlei kleinhandelszaken, beenhouwerijen, cafes, restaurants, hotels, kapperszaken, bakkerszaken, garages, bordelen, frituren, grootwarenhuizen, bij notarissen, dokters, advocaten, groothandelaars, tandartsen, boekhouders, marktkramers enz. Dergelijke verzamelde gegevens kunnen dan aan de fiscus worden doorgegeven. Het is immers algemeen geweten dat zowat alle zelfstandigen zwaar frauderen. Ook zouden de werklozen bij de bedrijven regelmatig eens de identiteit kunnen gaan vaststellen van wie er op dat moment werkzaam is, ten einde zwartwerkers op te sporen. Verder kunnen werklozen ingeschakeld worden bij de controle op allerhande rookverbodsbepalingen. Eenvoudige inbreuken op allerhande handelspraktijken zouden eveneens door werklozen kunnen worden vastgesteld. Enz. Enz. Hoe meer werklozen er zijn, des te hoger de pakkans voor bedrijven en zelfstandigen zou zijn. De bedrijven zouden er dan alle belang bij hebben om meer werklozen in dienst te nemen zodat er dan minder werklozen zouden overblijven die hen zouden kunnen controleren. Daar werklozen vaak reeds heel wat ontgoochelingen achter de rug hebben en daar zij soms een eerder negatief beeld hebben over het bedrijfsleven, zouden zij de aangewezen personen bij uitstek zijn om ingeschakeld te worden bij eenvoudige hulpcontrolewerkzaamheden. Werklozen die hun hulpcontrolegemeenschapsdienst met volle verbetenheid zouden uitvoeren, zouden die ervarig dan kunnen aanhalen indien ze zouden solliciteren naar openstaande vacatures voor echte controleurs.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 27 november 2004 om 21:18.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2004, 21:14   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Gestapo.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2004, 22:04   #3
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

de werklozen die de bedrijven een beetje gaan kloten?
schitterend.
geef ze een uniform en een matrak.

er schuilt een communist in jou, cynicus.
dat klinkt wat sneu hé.
niets van aantrekken.

totalitair is totalitair, moet je maar denken.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2004, 08:30   #4
Bhairav

Standaard

Debiel; uw reacties klinken als songteksten.
Hou daar eens me op en verberg uw referenties beter... mss vind ik u ooit wel origineel.
Oud 28 november 2004, 08:35   #5
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
De enigzins geschoolde werklozen zouden in ruil voor hun uitkering kunnen worden belast met een aantal eenvoudige controle-opdrachten. Zo zouden werklozen de ganse dag systhematisch de inkomsten in cashgeld kunnen noteren in allerlei kleinhandelszaken, beenhouwerijen, cafes, restaurants, hotels, kapperszaken, bakkerszaken, garages, bordelen, frituren, grootwarenhuizen, bij notarissen, dokters, advocaten, groothandelaars, tandartsen, boekhouders, marktkramers enz. Dergelijke verzamelde gegevens kunnen dan aan de fiscus worden doorgegeven. Het is immers algemeen geweten dat zowat alle zelfstandigen zwaar frauderen. Ook zouden de werklozen bij de bedrijven regelmatig eens de identiteit kunnen gaan vaststellen van wie er op dat moment werkzaam is, ten einde zwartwerkers op te sporen. Verder kunnen werklozen ingeschakeld worden bij de controle op allerhande rookverbodsbepalingen. Eenvoudige inbreuken op allerhande handelspraktijken zouden eveneens door werklozen kunnen worden vastgesteld. Enz. Enz. Hoe meer werklozen er zijn, des te hoger de pakkans voor bedrijven en zelfstandigen zou zijn. De bedrijven zouden er dan alle belang bij hebben om meer werklozen in dienst te nemen zodat er dan minder werklozen zouden overblijven die hen zouden kunnen controleren. Daar werklozen vaak reeds heel wat ontgoochelingen achter de rug hebben en daar zij soms een eerder negatief beeld hebben over het bedrijfsleven, zouden zij de aangewezen personen bij uitstek zijn om ingeschakeld te worden bij eenvoudige hulpcontrolewerkzaamheden. Werklozen die hun hulpcontrolegemeenschapsdienst met volle verbetenheid zouden uitvoeren, zouden die ervarig dan kunnen aanhalen indien ze zouden solliciteren naar openstaande vacatures voor echte controleurs.
En misschien kunnen we de gepensionneerden de werklozen laten controleren
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2004, 09:14   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het probleem met dit idee is wel dat er binnen de korste keren geen kleine zelfstandigen meer zullen zijn.
De meesten van hun moeten wel frauderen ,anders houden ze geen drol over van hun werk.

Trouwens, ik ga me werkloos laten zetten dan( [size=1]gewoon slabakken op het werk en wat onbeleefd wezen tegen de bazen-zonder dingen te doen waarmee ze je kunnen buiten gooien[/size]), en ik ga gewoon dealtjes maken met de door mij te kontroleren handelszaken. 5% van de zwarte inkomsten voor mij, ander noteer ik teveel.
Oud 28 november 2004, 13:30   #7
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Het probleem met dit idee is wel dat er binnen de korste keren geen kleine zelfstandigen meer zullen zijn.
De meesten van hun moeten wel frauderen ,anders houden ze geen drol over van hun werk.

Trouwens, ik ga me werkloos laten zetten dan( [size=1]gewoon slabakken op het werk en wat onbeleefd wezen tegen de bazen-zonder dingen te doen waarmee ze je kunnen buiten gooien[/size]), en ik ga gewoon dealtjes maken met de door mij te kontroleren handelszaken. 5% van de zwarte inkomsten voor mij, ander noteer ik teveel.
Uiteraard komen niet zomaar alle werklozen in aanmerking voor een hulpcontrolegemeenschapsdienst. De werklozen die een hulpcontrolegemeenschapsdienst zouden mogen verrichten, moeten op hun beurt uiteraard ook nauwlettend worden gecontroleerd op de kwaliteit van hun uitgevoerde hulpcontrolewerkzaamheden en op hun integriteit. Zij die betrapt zouden worden op het afsluiten van ongeoorloofde akkoordjes, zouden dan niet langer hulpcontolegemeenschapsdiensten mogen verrichten en zouden dan bij wijze van sanctie bv. de straten moeten schoonvegen en/of hun uitkering verliezen, los van de mogelijke strafrechterlijke sancties die ze daarbovenop ook nog eens zouden riskeren.
Oud 28 november 2004, 13:33   #8
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Uiteraard komen niet zomaar alle werklozen in aanmerking voor een hulpcontrolegemeenschapsdienst. De werklozen die een hulpcontrolegemeenschapsdienst zouden mogen verrichten, moeten op hun beurt uiteraard ook nauwlettend worden gecontroleerd op de kwaliteit van hun uitgevoerde hulpcontrolewerkzaamheden en op hun integriteit. Zij die betrapt zouden worden op het afsluiten van ongeoorloofde akkoordjes, zouden dan niet langer hulpcontolegemeenschapsdiensten mogen verrichten en zouden dan bij wijze van sanctie bv. de straten moeten schoonvegen en/of hun uitkering verliezen, los van de mogelijke strafrechterlijke sancties die ze daarbovenop ook nog eens zouden riskeren.
Dat is hier toch wel de wereld op zijn kop hé. Niet de werklozen moeten controleren. Werklozen moeten zelf gecontroleerd worden.
Oud 28 november 2004, 19:46   #9
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Dat is hier toch wel de wereld op zijn kop hé. Niet de werklozen moeten controleren. Werklozen moeten zelf gecontroleerd worden.
Toch niet. Dat is gewoon controle op de controle. Controle op de controle is de normaalste zaak ter wereld, en gebeurt zowat overal. Blijkbaar weet u niet al te veel af van controle, wat ik u uiteraard niet kwalijk neem.
Oud 28 november 2004, 19:50   #10
Gargamel
Banneling

Standaard

Je doet je nique alle eer aan,maar ik moet zeggen van akkoord te zijn,dat ze maar terstond beginnen in het linkekwinkie ocmw van antwerpen en zo,werk voor een eeuw
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 08:26   #11
Bhairav

Standaard

Zolang er geen werk genoeg is, is het zinloos om achter de werklozen te zitten. Zo simpel is dat.
Oud 29 november 2004, 10:37   #12
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

De werklozen staan zo al in een slecht daglicht, hierdoor zullen ze nog meer gestigmatiseerd worden. En stel je voor dat je gaat solliciteren bij een bedrijf waar je de dag ervoor nog gaan controleren bent.
Oud 29 november 2004, 11:48   #13
Bhairav

Standaard

Of solliciteren om toch maar te solliciteren, gewoon voor de schijn tegenover den RVA.
Bv: voor garagist solliciteren om toch maar te solliciteren. Zelfs al kunde die job niet...
Jawatte, de overheid gaat serieus op zijn bek gaan als er meer en meer mensen gewoon geen toekomst meer hebben.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 29 november 2004 om 11:51.
Oud 29 november 2004, 13:34   #14
Mitgard
Banneling

Standaard

dan toch maar beter doppen hé.
de staat uitzuigen tot de laatste druppel.
de regering een fulltime-job bezorgen aan het bedenken van besparingsplannen, hihi.
ze moesten dat achterlijke systeem van SZ maar nooit verzonnen hebben.

ik kijk geamuseerd toe hoe de welvaartsstaat spartelt alvorens te verzuipen.
en hoe het werkschuw tuig straks op straat ligt te bedelen.
opgejaagd door de gestapo van het radicaal rechts establishement.
die strasse frei, weet je wel.

verzin er eens een fijne melodie bij, iemand.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 29 november 2004 om 13:34.
Oud 29 november 2004, 15:13   #15
eno2
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Cynicus]

Uitstekend idee.
En wie zal er de hulpcontroleurs controleren dat ze zich niet laten omkopen?
Dat risico zit er namelijk ivm. het vermelde te controleren milieu dik in.
Werklozen zijn ook niet allemaal onomkoopbaar.

Voorstel: Eno2

Voorlopig volg ik geheel gratis de louche activiteiten van de multinationals en van de WTO en consoorten.

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2004 om 15:14.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 15:29   #16
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Toch niet. Dat is gewoon controle op de controle. Controle op de controle is de normaalste zaak ter wereld, en gebeurt zowat overal. Blijkbaar weet u niet al te veel af van controle, wat ik u uiteraard niet kwalijk neem.
Geen probleem, van mij mag de controlerende controleur gecontroleerd worden. Zolang de doppende dopper de gecontroleerde controleur maar niet moet controleren. Trouwens, een dopper heeft geen tijd, die moet werk zoeken.
Oud 29 november 2004, 15:31   #17
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
dan toch maar beter doppen hé.
de staat uitzuigen tot de laatste druppel.
de regering een fulltime-job bezorgen aan het bedenken van besparingsplannen, hihi.
ze moesten dat achterlijke systeem van SZ maar nooit verzonnen hebben.

ik kijk geamuseerd toe hoe de welvaartsstaat spartelt alvorens te verzuipen.
en hoe het werkschuw tuig straks op straat ligt te bedelen.
opgejaagd door de gestapo van het radicaal rechts establishement.
die strass...e frei, weet je wel.

verzin er eens een fijne melodie bij, iemand.
Héla, héla,nikske staat uitzuigen. Het gaat hier over mijn portemonnee.
Oud 29 november 2004, 15:37   #18
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Héla, héla,nikske staat uitzuigen. Het gaat hier over mijn portemonnee.
ga zagen tegen de staat hé.
ik verplicht u niet om belastingen en sociale zekerheidsbijdragen te betalen.
Oud 29 november 2004, 15:39   #19
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ga zagen tegen de staat hé.
ik verplicht u niet om belastingen en sociale zekerheidsbijdragen te betalen.
Ik betaal dat met plezier, ik krijg daar veel voor in de plaats. Maar mensen die niet meebetalen moeten ook niet meeprofiteren.
Oud 29 november 2004, 16:00   #20
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Maffiatoestanden !!!
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be