Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
1 december 2019, 12:53 | #1 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
|
ICE verbruiken tot dubbel zoveel in de winter, bij korte stukken...
Korte stukken die men meestal rijdt (zie onderaan)
De zuipbakken zuipen dan tot dubbel zoveel. Voorwaarde: als je de ICE wagen gestart krijgt in de winter.... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 1 december 2019 om 13:05. |
|||
1 december 2019, 18:09 | #2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
|
Autobild testte eens 33 modellen over 3 km na koudstart, tripje door de stad naar de bakker ofzo. Op basis van de boordcomputer. Niets wetenschappelijk ofzo. Maar toch voldoende om alle Mercedessen uit te sluiten van de test wegens te optimistisch rekenen van hun boordcomputer als de motor koud is, pas nadien werd het geleidelijk meegerekend daarmee de bestuurder op zijn gemak blijft.
https://www.autobild.de/artikel/spri...ke-528326.html (2008) Doch wie viel genau? AUTO BILD hat den Kurzstrecken-Verbrauch von 33 Autos ermittelt. Nicht wissenschaftlich, sondern auf einer typischen Drei-Kilometer-Tour durch die Stadt. Als Messinstrument diente der Bordcomputer des jeweiligen Modells. Dass diese Methode realistische Werte liefert, bestätigen Experten. Nur bei Mercedes ticken die Uhren anders, weil die Stuttgarter im Bordcomputer zunächst die optimale Werksangabe zeigen und den tatsächlichen Verbrauch erst langsam hinzurechnen. https://rp-online.de/leben/auto/news...n_iid-23662767 voor te bladeren Autos verbrauchen auf Kurzstrecken in Wahrheit zum Teil viel mehr als von den Herstellern angegeben. Sehen Sie nachfolgend die Testergebnisse der Zeitschrift Auto-Bild. BMW 335i Coupé Kurzstrecke Werksangabe: 9,1 l / 218 g CO2 Kurzstrecke tatsächlicher Verbrauch: 20,8 l / 498 g CO2 Abweichung: 128 Prozent Spritkosten für drei Kilometer: 0,89 Euro Opel Antara 2.4 Kurzstrecke Werksangabe: 9,6 l / 229 g CO2 Kurzstrecke tats. Verbrauch: 18,7 l / 446 g CO2 Abweichung: 95 Prozent Spritkosten für drei Kilometer: 0,75 Euro VW Touareg R5 TDI Kurzstrecke Werksangabe: 10,6 l / 278 g CO2 Kurzstrecke tats. Verbrauch: 18,6 l / 487 g CO2 Abweichung: 75 Prozent Spritkosten für drei Kilometer: 0,67 Euro BMW X3 2.0i Kurzstrecke Werksangabe: 9,3 l / 223 g CO2 Kurzstrecke tats. Verbrauch: 17,4 l / 417 CO2 Abweichung: 87 Prozent Spritkosten für drei Kilometer: 0,70 Euro Nissan Qashqai 2.0 4WD Kurzstrecke Werksangabe: 8,4 l / 204 g CO2 Kurzstrecke tats. Verbrauch: 14,2 l / 345 CO2 Abweichung: 69 Prozent Spritkosten für drei Kilometer: 0,57 Euro VW Tiguan 1.4 TSI Kurzstrecke Werksangabe: 8,2 l / 199 g CO2 Kurzstrecke tats. Verbrauch: 14,2 l / 336 CO2 Abweichung: 69 Prozent Spritkosten für drei Kilometer: 0,57 Euro Kia Carnival 2.9 CRDi Kurzstrecke Werksangabe: 7,8 l / 217 g CO2 Kurzstrecke tats. Verbrauch: 13,8 l / 384 CO2 Abweichung: 77 Prozent Spritkosten für drei Kilometer: 0,50 Euro Kia Cee'd 1.6 CRDi Kurzstrecke Werksangabe: 4,7 l / 126 g CO2 Kurzstrecke tats. Verbrauch: 9,1 l / 244 CO2 Abweichung: 94 Prozent Spritkosten für drei Kilometer: 0,33 Euro (............) Beste in test: Toyota Prius Hybrid Kurzstrecke Werksangabe: 5,1 l / 120 g CO2 Kurzstrecke tats. Verbrauch: 6,6 l / 155 CO2 Abweichung: 29 Prozent Spritkosten für drei Kilometer: 0,26 Euro Komt er een batterij meehelpen is het verschil al heelwat zuiniger Zeer verhelderend. Laatst gewijzigd door Micele : 1 december 2019 om 18:18. |
2 december 2019, 09:15 | #3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
|
en met welke electriciteit verwarmen Teslarijders hun auto die zo buiten staat aan een laadpaal op te laden gestuurd via hun GSM tot hun ruiten ontdooien
en he stel u voor, dat is op dat moment geproduceerd door Gascentrales dus die elektrische auto's gebruiken niet de WKK warmte maar echt wel fossiele electriciteit
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://twitter.com/ragnarbjartur https://ground.news/ https://antidisinfo.net/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 2 december 2019 om 09:22. |
2 december 2019, 09:56 | #4 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
|
Citaat:
Dit topic gaat enkel over ICE. Citaat:
Bij een recenter onderzoek is die ~50% 1,1 tot 3 km gedaald naar 41%: Dat zal een beetje aan de electrische fiets liggen. Laatst gewijzigd door Micele : 2 december 2019 om 10:26. |
||
4 december 2019, 10:42 | #5 |
Burger
Geregistreerd: 26 mei 2014
Berichten: 150
|
Liever een ICE dan een elektrische wagen in de winter ! Die laatste krijg je niet gestart bij extreme koude en het bereik is om te huilen.
Ze zouden beter meer wagens op CNG uitbrengen, het enige verantwoorde milieuvriendelijke alternatief. |
4 december 2019, 10:44 | #6 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
|
Steventje een electrische wagen hoef je niet te starten.
|
4 december 2019, 10:47 | #7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
|
We weten toch allemaal dat Micele ne grote pleitbezorger is voor den elentrice oto.
Hij gaat vlot langs het feit door dat we hier te weinig elentric hebben, dat we elentric moeten opwekken met gas en bruinkool.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024 |
4 december 2019, 11:26 | #8 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
|
Vampire drain op een Tesla tegenwoordig in de praktijk in de winter
Er is wel minimaal capaciteitsverlies van de grote tractiebatterij indien men de wagen wekenlang niet gebruikt. Vampire drain genoemd
Hier de proef op de som in Noorwegen, 22 dagen in november of 0 graden: https://www.youtube.com/watch?v=EFQQFS3XEKM 4 november model 3 LR laten staan bij 0°C (luchthavenparking), predicted range was toen 400 km of 82,6% capaciteit afgelezen op smartphone. video 3 min 18: 26 november terug gekeken en gecheckt, alles OK, deur open, instappen: Check display. Proef: - De wagen had nog 331 km predicted range en de batterij nog 72% capaciteit. (batterij : groen gedeelte - blauw smal streepje is niet beschikbaar wegens koude, na een tijdje verdwijnt dat) - Na 22 dagen bij wintertemperaturen heeft de wagen dus amper 10,6%-punten verloren. - Bij 74 kW bruikbare capaciteit is 10%: 7,4 kWh verloren gedeeld door 22 dagen is dat 337 Wh/dag - gedeeld door 24h dan heb je 14 Watt per dag verlies (berekening vanaf 4 min 50) Dat is fantastisch goed of vergelijkbaar met 1 sterk led-lampje dat je de ganse dag laat branden. Of zeker minder als standbyverliezen van bepaalde apparaten thuis (zoals een TV-decoder) (voor de grapjassen of onwetenden: natuurlijk bolt een EV altijd zonder te starten als de tractiebatterij niet leeg is ttz op bricking protection#) # vb: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...1c3141e3e2.jpg Citaat:
Citaat:
# https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09...-overschreden/ Reservespeler panikeert al. In Noorwegen laden quasi 7 op 10 hun EV 's nachts op, meestal zeer traag aan 3,7 kW of minder. (onderzoek Noorwegen) Laatst gewijzigd door Micele : 4 december 2019 om 11:50. |
||
4 december 2019, 19:48 | #9 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
|
BEV gaan ook behoorlijk meer gaan verbruiken in de winter. Hier een vrij recente studie (+/- 200 voertuigen, 4.4 miljoen kilometer gemeten).
En die Canadese studie die tot -80% bereik van BEV's aangaf bij -20°C zal ik maar niet linken... |
4 december 2019, 20:41 | #10 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
|
Quasi verdubbeling van het verbruik bij diesel gemeten, zelfs bij eco-driving.
Proefondervindelijk bewijs van VAB/VITO van 2011. Einde 2011 werd ook die domme ecopremie afgeschaft. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 4 december 2019 om 20:50. |
|
4 december 2019, 20:53 | #11 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
|
Je bent nu aan het zeggen dat diesels vier liter verbruiken ?
|
4 december 2019, 20:55 | #12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
|
Citaat:
het gemiddelde van de 2 waardes is? testwagen Toyota Auris diesel. liter/100 km diesel koude motor in druk stadsverkeer: 8,74 warme motor in vlot stadsverkeer: 4,52 Welke stoot het meeste CO2 uit in het totaal? g/km uitstoot CO2 : benzine / diesel / hybride koude motor in druk stadsverkeer: 205 / 231 / 181 warme motor in vlot stadsverkeer: 137 / 119 / 74 Dan weet je ook een extra-reden waarom de regering die sjoemel CO2-ecopremie de 1 januari 2012 afgeschaft heeft. Laatst gewijzigd door Micele : 4 december 2019 om 21:03. |
|
4 december 2019, 21:15 | #13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Citaat:
100 km met een koude motor rijden dat bestaat niet. Andermaal fake en sjoemelcijfers om bewust te beïnvloeden en te manipuleren.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 4 december 2019 om 21:16. |
|
10 december 2019, 13:13 | #14 | ||
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
Citaat:
Citaat:
|
||