Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2020, 22:41   #1
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Hoe kan deze zomer het toerisme aan zee het best worden geregeld ?

Een enquête is zinloos. De opties zijn legio.
De zomer staat voor de deur. Vakantie in eigen land blijkt tot het normaal van 2020 te behoren. Onze Noordzeekust is van iedereen, enz.
Burgemeesters zijn aan het brainstormen. De belangen in de badsteden zijn divers: dagjestoeristen, tweede verblijven, ....
Graag voorstellen hoe het toerisme aan onze kust deze zomer in corana-tijden het best zal worden geregeld.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2020, 22:45   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De zomer staat voor de deur. Vakantie in eigen land blijkt tot het normaal van 2020 te behoren. Onze Noordzeekust is van iedereen, enz.
Burgemeesters zijn aan het brainstormen. De belangen in de badsteden zijn divers: dagjestoeristen, tweede verblijven, ....
Graag voorstellen hoe het toerisme aan onze kust deze zomer in corana-tijden het best zal worden geregeld.
Zeg jij het eens. Tommelein heeft iets voorgesteld, niet goed lees ik. Whatever.

Ik blijf gewoon thuis nu.
Oud 4 mei 2020, 22:46   #3
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Onlangs gelezen:

We zijn met een 10 miljoen en we hebben in ons landje plaats voor 400.000 toeristen.
Oud 4 mei 2020, 22:48   #4
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zeg jij het eens. Tommelein heeft iets voorgesteld, niet goed lees ik. Whatever.

Ik ook.
Ze mogen me zelfs nog een verblijf all-in gratis ende voorniks geven aan onze kust, dan nog ga ik niet.
Oud 4 mei 2020, 22:49   #5
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Onlangs gelezen:

We zijn met een 10 miljoen en we hebben in ons landje plaats voor 400.000 toeristen.
Ondertussen al 2 mensen die thuis blijven. We gaan de goede weg op.
Oud 4 mei 2020, 23:01   #6
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Tommelein heeft corona en zou in zijn kot moeten blijven
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2020, 23:05   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik ook.
Ze mogen me zelfs nog een verblijf all-in gratis ende voorniks geven aan onze kust, dan nog ga ik niet.
Ik heb die kust al een paar keer gezien. Weet niet wat ik daar nog zou moeten gaan doen ? Er is ook helemaal niks te zien aan die muur van beton.
Begrijp eigenlijk niet wat mensen vinden aan daar steeds die oersaaie betonnen dijk te gaan op en af slenteren.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2020, 23:57   #8
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb die kust al een paar keer gezien. Weet niet wat ik daar nog zou moeten gaan doen ? Er is ook helemaal niks te zien aan die muur van beton.
Begrijp eigenlijk niet wat mensen vinden aan daar steeds die oersaaie betonnen dijk te gaan op en af slenteren.
Tja nu heel de kust staat niet vol met dat lelijk beton hé.
Doe anders maar eens te voet, langs het strand, of door de duinen de trip Nieuwpoort-Bad --- Frankrijk (Bray-Dunes).
Je zal dan mss nog blij zijn als je af en toe wat 'beton' ziet om even iets fris te kunnen gaan drinken.

Of anders van Oostende naar Den Haan. Ook best de moeite waard !
(vooral in de zomer ter hoogte van Bredene. )

Ik ga nu wel graag naar de zee, maar liefst buiten het seizoen.
Maart-april-mei of anders september-oktober-november.
Met uitzondering van de paasvakantie natuurlijk want dan kan het er ook behoorlijk druk zijn.
Oud 5 mei 2020, 05:53   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Laat de zee leeglopen, probleem opgelost.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 06:04   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
2

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 06:07   #11
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zomer staat voor de deur. Vakantie in eigen land blijkt tot het normaal van 2020 te behoren.
Als iedereen zich vakantie kan veroorloven, zijn de uitkeringen veel te gul geweest.
Oud 5 mei 2020, 06:22   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als de economie in een "V" herstart,wat eigenlijk mag GEHOOPT worden,dan zal er weinig tijd zijn voor "vakantie".....

WERKEN verdomme,lang genoeg thuis op ons gat gezeten...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 06:24   #13
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ga je er veel in Zeebrugge blij mee maken.
Kunnen ze naar het Verenigd Koninkrijk wandelen.

Ik blijf in mijn kot.
Ik doe dat sowieso al niet graag, tussen de toeristen aan de kust gaan lopen.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 5 mei 2020 om 06:25.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 06:29   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Als de economie in een "V" herstart,wat eigenlijk mag GEHOOPT worden,dan zal er weinig tijd zijn voor "vakantie".....

Ik denk dat als er iets zal ontbreken, het "werk" zal zijn. Gezien iedereen op zijn gat zit, is er (behalve eten en zo) weinig vraag. Aangezien er weinig vraag is, kan er niet veel verkocht worden. Als er niet veel verkocht kan worden, is er niet veel te werken. En als er niet veel te werken valt, is er niet veel te verdienen. Dus kunnen de mensen die graag hadden gewerkt, en verdiend, maar niet kunnen, ook niet veel kopen. En de cirkel van de (georganiseerde depressie) is rond.

Men heeft een overdosis dictatoriaal communisme toegepast: de staat heeft het economische initiatief brutaal afgeblokt. De economische cirkel die onze maatschappij liet draaien, is door gewelddadige staatsinterventie, alle elementaire vrijheden van meer dan 200 jaar aan zijn laars lappende, aan stukken geklopt. Het duurt gemakkelijk een decennium of meer om een nieuwe cirkel uit te vinden, op voorwaarde dat men daar zin voor heeft, dat er hoop en zicht op de toekomst is. Een generatie gaat de vuilbak in. Een ganse generatie. Wie nu pas afgestudeerd is, of wie nu zijn eerste tijdelijke job had, is eraan. Die ganse generatie heeft de staat de economische toekomst ontzegd, maar niet alleen: ook vele oudere werknemers gaan hun bedrijf, en hiermee hun kennis en ervaring, vernietigd zien, en dat, totaal onafhankelijk van hun eigen inzet en dergelijke. Omdat de staat de basis waarop dat allemaal draaide, namelijk vrijheid en mogelijkheid tot initiatief, brutaal, onverwacht en globaal, fundamenteel kapot heeft gemaakt.

Ik zeg "fundamenteel" want eens zo iets kon, kan het altijd in de toekomst. Tot een paar maanden geleden dacht men dat het niet kon. Dat er eerst zoiets als "een communistische revolutie" of een "extreem-rechtse push" moest komen voor men die basis van vrijheden kon vernietigen. Het was waar al die weldenkende burgers voor waarschuwden: "alt-right" en "extreem links" zijn gevaarlijk, want die zouden wel eens, in een dystopisch beeld, de basis vrijheden kunnen opschorten.

Wel, men heeft het gedaan. Zonder extreem-rechts, zonder extreem links. De "weldenkende mediocratische heersers" hebben gedaan wat het schrikbeeld was dat men aanhield dat zou kunnen gebeuren mocht de burger verkeerd stemmen op "extremen".

De basis vrijheden zijn voorgoed kapot, want onzeker gemaakt. Men weet nu dat op elk moment, voor elke gelegenheid, zonder de minste volksraadpleging, op een paar dagen tijd, dingen kunnen opgelegd worden die men onmogelijk achtte in "westerse vrije democratieen": gans de bevolking in huisarrest stoppen, economische activiteit doen stoppen, uw elementaire rechten van uw familie gaan te bezoeken ontzeggen.

Volgende keer zal het zijn als er eens een zot een aanslag pleegt, of als er wat betogingen uit de hand lopen, of als er een verkeerde verkiezingsuitslag riskeert van te gebeuren. Want eens het kan, kan het op elk moment. Onze welvaart kwam voort van de illusie dat zo een dingen onmogelijk waren (tenzij extreme partijen meerderheden haalden en de "democratie zichzelf opblaast"). Het cordon sanitaire was dus nergens nodig voor, de mediocraten hebben gedaan wat men vreesde dat die extremen eventueel zouden kunnen doen.

Hoe repareer je zoiets ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 mei 2020 om 06:40.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 06:32   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jij misschien, ik heb nog geen dag gemist.
Oud 5 mei 2020, 06:33   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Daar ga je er veel in Zeebrugge blij mee maken.
Kunnen ze naar het Verenigd Koninkrijk wandelen.

Ik blijf in mijn kot.
Ik doe dat sowieso al niet graag, tussen de toeristen aan de kust gaan lopen.
En zijn wij er vanaf. Dat ik daar niet meteen aan gedacht heb.
Oud 5 mei 2020, 06:37   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij misschien, ik heb nog geen dag gemist.
tsja...

Die paar dagen per week dat ondergetekende nog moet afkomen ziet hij gewoon het werk zich opstapelen.....de achterstand in reparaties en evaluaties is nu "fantastisch",er liggen daar dingen van ondertussen al 3 maand oud en het "periodiek" onderhoud van feitelijk bederfbare stock is al meer dan een maand ....fwiet.......

Ik WEET wat er binnen niet al te lange tijd zal gebeuren,....zottenkot...

Laatst gewijzigd door kelt : 5 mei 2020 om 06:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 06:50   #18
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tsja...

Die paar dagen per week dat ondergetekende nog moet afkomen ziet hij gewoon het werk zich opstapelen.....de achterstand in reparaties en evaluaties is nu "fantastisch",er liggen daar dingen van ondertussen al 3 maand oud en het "periodiek" onderhoud van feitelijk bederfbare stock is al meer dan een maand ....fwiet.......

Ik WEET wat er binnen niet al te lange tijd zal gebeuren,....zottenkot...
Ik stel me serieus vragen bij al dat "thuiswerk".
Collega, die elke week een dag of drie thuis "werkt", vroeg me vorige week "heb jij me wat werk om thuis te doen? Wat rapporten om af te werken? Ik moet noteren waar ik aan bezig geweest ben en ik heb eigenlijk niets meer te doen"
Tja...
Langs de andere kant, die van ons ging ook drie dagen per week op. In een boekhouding waar ze vroeger met drie zaten ging zij alleen drie dagen werken. De stapels rekeningen en dergelijke liggen daar nu ook te wachten.
Oud 5 mei 2020, 08:48   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen vakantie deze zomer.
Niet aan de kust en niet in het buitenland.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 08:50   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je kinkt als een voetballiefhebber die mij verwijt geen voetballiefhebber te zijn.

Persoonlijk hou ik niet van het strand. Meer specifiek het zand op het strand. Maar hé, ieder zijn ding, denk ik maar zo.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be