![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Ik ben zelf covid19 patient geweest, of ken iemand die het had | |||
Ikzelf dus, ja ja. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
Uit mijn gezin of dichte familie |
![]() ![]() ![]() |
4 | 25,00% |
Uit mijn verdere of heel verre familie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
Uit mijn vriendenkring |
![]() ![]() ![]() |
6 | 37,50% |
Uit mijn werkkring |
![]() ![]() ![]() |
6 | 37,50% |
Uit mijn buurt |
![]() ![]() ![]() |
5 | 31,25% |
Deze poll hangt mijn kloten uit. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 18,75% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is simpel. Het antwoord ook.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Alleen is er geen vraag...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben niet van een haas gepoept hé gast. Ik was nog bezig aan de laatste optie van de poll.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit mijn verdere familie: het gaat over vier mensen uit één gezin.
Maar verder niemand.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omhels ze van mij, met een dikke pakkerd.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou graag een serologische antilichamen test ondergaan om te weten of ik het nu gehad heb of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn nicht, verpleegster op de afdeling geriatrie, positief getest.
2 Weken in quarantaine (samen met haar man & zoontje, ook zware symptomen, maar niet getest), redelijk zware symptomen. Genezen. 'n Vriendin, 3 weken ziekenhuis, geen IC. Terug thuis, maar nog steeds zeer zwak. In de schoonfamilie van mijn broer. 63-Jarige man (ik ken hem enkel maar van ver, ken wel z'n dochter), 17 dagen in kunstmatig coma, nog steeds in 't (Jessa)ziekenhuis, lange revalidatie voor de boeg (hij was *deze week & vorige week in 't programma "Helden van hier"). *Ik bedoel vorige week en de week daarvoor. Deze week is net begonnen. ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 11 mei 2020 om 13:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() uiteraard kan men alleen maar bevestigde gevallen vernoemen, mensen die niet getest werden of geen symptomen hebben gehad...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terwijl ieder bloedstaal al wordt geanalyseerd op basis van covid-19 antilichamen. Anoniem. Maar ge moogt de resultaten niet weten. De verklaring van mijn arts: foutmarge te groot voor individuele resultaten, enkel relevant indien in grote groep geanalyseerd. Dik klote. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn moeder heeft verleden week een volledig bloedonderzoek moeten ondergaan en ik had de test ook gevraagd. Resultaat was nu wel dat ze negatief was maar ik mocht daar niet op voortgaan van onze huisarts. Maw, ze zitten met een probleem op dat gebied. Ook met het extra aantal testen die ze nu doen hebben ze er een probleem bijgekregen. Ons aantal bevestigde besmettingen stijgt hierdoor met als gevolg dat we nu geen overzicht meer hebben over de verdere evolutie in ons landje. Groot probleem om de gevolgen van de versoepeling van onze maatregelen te kunnen opvolgen op een deftige manier. Bovendien hebben die testen niet zo veel nut. Om goed te zijn zou je iedereen elke week moeten kunnen testen. Vandaag test je negatief. Wat gaat het binnen een week zijn ? Voor mensen die naar het buitenland moeten, daar ligt dat natuurlijk wel wat anders. Mensen die het gehad hebben, die kan je ook niet als veilig gaan bestempelen. Ze kunnen nog steeds ( of opnieuw) drager zijn van het virus en erger zelfs, ze kunnen het een tweede keer krijgen ook.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook een clusterbesmetting. Verleden week gelezen dat er in een streek plotseling 30 besmettingen waren. 15 ervan waren met grote zekerheid terug te leiden tot 1 persoon.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() enkele collega's en de ma van de overbuur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200504_04944093 Ze kregen hun info van de overheid ![]() ![]() Later hoorde ik van iemand anders dat je daarvoor best verschillende labo's begint te bellen en eenmaal je zo'n labo hebt gevonden je een voorschrift gaat halen bij je dokter om zo'n test te ondergaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Er ontbreekt één optie:
"Ik ken niemand". Wat niet wil zeggen, dat ik al er veel heb "van horen zeggen". Want ge kent dat...Jef van twee straten verder heeft ook corona... en uiteindelijk heeft heel de straat het. Laatst gewijzigd door De Prof : 11 mei 2020 om 16:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou blijkbaar een probleem zijn. Idem met die Belg die als eerste in ons land het virus gehad heeft.
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan ook gewoon zijn dat hij ondertussen zijn immuniteit kwijt is he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De onderste optie.
|
![]() |
![]() |