Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2003, 13:35   #1
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

In vele moskees over de hele al dan niet arabische wereld predikten gisteren de imams, sommigen met een wapen in de hand, om hun gelovigen op te roepen gewapend verzet te leveren tegen de westerse duivel, een jihad dus. Saddam Hoessein zélf heeft als één van de eersten deze oproep gedaan. De "frères musulmans" en andere Al Quaeda's grepen gretig hun kans en zetten in vele Arabische landen hun geloofsgenoten aan tot haat en aanval....
In Jordanië zag men een moslim manifestant het portret van Saddam kussen en verklaren dat Saddam voor hem en zijn geloofsgenoten is als Allah...hun held en leider...
De imams baseerden zich bij hun oorlogszuchtige preek op verzen uit de Koran en drukten de gelovigen op het hart dat zij dienden te vechten omdat God het hen als verplichte taak had gegeven...

Wie kan nu nog zeggen dat islam een religie van vrede is ?
Wie nu nog begrepen heeft waar islam werkelijk voor staat, is wel degelijk ziende blind!

De geschiedenis heeft aangetoond dat in vele oorlogen godsdiensten als dekmantel dienden voor oorlog, maar ISLAM IS DE ENIGE GODSDIENST DIE TOT OORLOG OPROEPT EN DE GELOVIGE HET VECHTEN VERPLICHT ZELFS AL HEEFT HIJ ER GEEN ZIN IN.
Oorlogvoerende partijen beroepen zich vaak op een goedgunstige god (zie maar Bush en "may God bless America...") maar geen enkele andere godsdienst maakt van oorlog één van zijn prioriteiten, integendeel.

Dutch

http://dutch.faithfreedom.org/forum
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2003, 13:56   #2
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
In vele moskees over de hele al dan niet arabische wereld predikten gisteren de imams, sommigen met een wapen in de hand, om hun gelovigen op te roepen gewapend verzet te leveren tegen de westerse duivel, een jihad dus. Saddam Hoessein zélf heeft als één van de eersten deze oproep gedaan. De "frères musulmans" en andere Al Quaeda's grepen gretig hun kans en zetten in vele Arabische landen hun geloofsgenoten aan tot haat en aanval....
In Jordanië zag men een moslim manifestant het portret van Saddam kussen en verklaren dat Saddam voor hem en zijn geloofsgenoten is als Allah...hun held en leider...
De imams baseerden zich bij hun oorlogszuchtige preek op verzen uit de Koran en drukten de gelovigen op het hart dat zij dienden te vechten omdat God het hen als verplichte taak had gegeven...

Wie nu nog begrepen heeft waar islam werkelijk voor staat, is wel degelijk ziende blind!

De geschiedenis heeft aangetoond dat in vele oorlogen godsdiensten als dekmantel dienden voor oorlog, maar ISLAM IS DE ENIGE GODSDIENST DIE TOT OORLOG OPROEPT EN DE GELOVIGE HET VECHTEN VERPLICHT ZELFS AL HEEFT HIJ ER GEEN ZIN IN.
Oorlogvoerende partijen beroepen zich vaak op een goedgunstige god (zie maar Bush en "may God bless America...") maar geen enkele andere godsdienst maakt van oorlog één van zijn prioriteiten, integendeel.

Dutch

U kan de lijn niet trekken tussen de Godsdienst zelf en de mensen die die verkrachten en gebruiken om een massa te manipuleren en in oorlog te storten?

Wat stelt u voor als oplossing? Dan passen we dat ineens ook toe op het christendom, die mannen zijn een beetje past due omwille van de kruistochten.
Oud 29 maart 2003, 14:57   #3
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Het is geenszins mijn bedoeling om één of andere godsdienst te promoten, ikzelf ben agnosticus.
Maar : vanuit mijn eigen persoonlijke ervaring (leven in een moslimland), westerse opvoeding (katholiek onderwijs incluis), huidig leven (moslimmilieu), kennis van Koran en Hadiths (zie http://faithfreedom.org), kan ik met de hand op het hart zeggen dat elke westerling die denkt (of hij het nu wil of niet, op een door joods-christelijke wijze beïnvloede manier) dat islam een religie is als een ander en als dusdanig respect verdient, zich 100 % vergist en op die manier enkel de verspreiding van islam in de hand werkt.

Mijn uitgangspunt hierboven was duidelijk : ISLAM IS OOK POLITIEK, deze godsdienst werd in het leven geroepen door een krijgsheer , handelaar en notoir aggressor (de profeet Mohammed). De basis ervan ligt vervat in de Koran, volgens Mohammed het woord van god... Of u het wil zien of niet, de Koran is NIET VREDELIEVEND en proneert ook GEEN RESPECT VOOR ANDERSDENKENDEN (zij worden nl. ter dood veroordeeld). Nu, in islam is Jihad een door god (via Mohammed natuurlijk, hoe kan het anders) opgelegde oorlogsvoering tegen al wat niet-moslim is, en dit door de ganse UMMA (moslim-broederschap). Dit laatste verklaart meteen ook waarom de Shi'ieten in Iran (bij bosjes door Saddam vroeger vermoord) nu aan Saddam hun steun betuigen...
De extremistische moslims zijn blijkbaar heel wat snuggerder dan u, want zelfs zij zien in dat uit deze Koran-verzen voor hen heel wat voordeel te halen valt!
Tot slot : noem mij één andere religie (op wereldschaal) die oorlogvoering tot plicht maakt voor zijn gelovigen...

Trouwens, heb jij nooit enig beeld gezien van "Allahoe Akbar"-roepende menigten wanneer het om puur seculaire problemen ging? Dan ben jij wel de enige... zelfs Abou Jahjah geeft toe dat een moslim voor alles moslim is en daarna pas mens...of hij democraat is komt zelfs niet ter sprake!

Met struisvogel-manieren zal het deze keer niet lukken vrees ik!

Dutch

Oud 29 maart 2003, 15:08   #4
Kotsmos
Minister-President

Standaard

is dit een discussie over de interpretatie van "jihad", een interpretatie van de Koran of gewoon weer wat aggressief gewauwel?
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2003, 15:29   #5
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit laatste verklaart meteen ook waarom de Shi'ieten in Iran (bij bosjes door Saddam vroeger vermoord) nu aan Saddam hun steun betuigen...
Ja, gisteren las ik tot mijn verbazing op teletekst dat er in Teheran een pro-Irak betoging was. Nochtans zijn die Iraniërs Shi'iten en dus had ik verwacht dat zij een Shi'itische president uit het zuiden van Irak als opvolger van Saddam zouden willen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2003, 15:57   #6
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit laatste verklaart meteen ook waarom de Shi'ieten in Iran (bij bosjes door Saddam vroeger vermoord) nu aan Saddam hun steun betuigen...
Het ligt wel iets ingewikkelder dan dat zen. Religie speelt een rol, maar het is niet het enige.
Oud 29 maart 2003, 18:27   #7
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Citaat:
Het ligt wel iets ingewikkelder dan dat zen. Religie speelt een rol, maar het is niet het enige.
Let op: Dutch spreekt hier over de bevolking, de gewone man in de straat dus. Die gewone man mag dan in het dagelijks leven meer bezig zijn met te overleven (werken voor z'n boterham) dan met religie, toch blijft de Islam de voornaamste leidraad in zijn leven. Welke zijn dan die andere elementen die meespelen voor de modale Moslim? Feiten graag.
Oud 29 maart 2003, 18:49   #8
Celebfin
Provinciaal Statenlid

Celebfin's schermafbeelding

Standaard

Even de waarheid zeggen. De jihad van de KOran gaat over bekering met woorden. De Islamieten waren in de middeleeuwen en ook er na veel verdraagzamer dan de fundamentalistische christenen, enz...Maar dat lees je niet in de boekjes van het Vlaamsch Blok
the time has come to peace the fuck out
Celebfin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2003, 19:50   #9
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Celebfin
Even de waarheid zeggen. De jihad van de KOran gaat over bekering met woorden. De Islamieten waren in de middeleeuwen en ook er na veel verdraagzamer dan de fundamentalistische christenen, enz...Maar dat lees je niet in de boekjes van het Vlaamsch Blok
Vertel mij dan, wat is de kleine Jihad en wat is de grote Jihad?

Wat u over de middeleeuwen schrijft, is gedeeltelijk juist. Er was meer openheid in wat we gemakshalve de Arabische wereld noemen maar dit heeft te maken met een tijdelijke terugdringing van de Islamitische invloedssfeer waardoor geleerden en wetenschappers meer ademruimte kregen. Met andere woorden deze openheid kwam er niet dankzij, maar ondanks de Islam. Vanaf het moment dat men in de Arabische wereld teruggreep naar de orginele Islam werd de vooruitgang die geboekt werd teniet gedaan. Terug naar af dus.

Politiek correct is niet altijd correct. Onthou dit voor eens en altijd!
Oud 29 maart 2003, 19:51   #10
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

edit
Oud 30 maart 2003, 00:57   #11
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:
Vertel mij dan, wat is de kleine Jihad en wat is de grote Jihad?

Wat u over de middeleeuwen schrijft, is gedeeltelijk juist. Er was meer openheid in wat we gemakshalve de Arabische wereld noemen maar dit heeft te maken met een tijdelijke terugdringing van de Islamitische invloedssfeer waardoor geleerden en wetenschappers meer ademruimte kregen. Met andere woorden deze openheid kwam er niet dankzij, maar ondanks de Islam. Vanaf het moment dat men in de Arabische wereld teruggreep naar de orginele Islam werd de vooruitgang die geboekt werd teniet gedaan. Terug naar af dus.

Politiek correct is niet altijd correct. Onthou dit voor eens en altijd!
Met uw stelling ben ik volledig akkoord. Maar toch nog dit: u zegt het correct," Vanaf het moment dat men in de Arabische wereld teruggreep naar ........"
WIE heeft ervoor gezorgd dat die ommekeer er is gekomen? Waren het niet de kruistochten die, net als de recente oorlogen, ervoor zorgden dat de fundamentelisten terug op de voorgrond konden komen?
Uiteraard, dat zijn vijgen na pasen. Het lost de problemen van vandaag niet op, dat weet ik ook wel. Maar dit wou ik toch even kwijt.
Ik heb een hekel aan consevatieve nitwits, welke godsdienst ze ook vertegenwoordigen. Dus zeker de moslimfundamentelisten. Aan de andere kant ken ik persoonlijk zoveel moslims met wie ik beste vrienden ben. De meesten onder hen zijn progressieve mensen. Zij hekelen, net als wij, hun conservatieve geloofsgenoten. Ik bedoel, ze niet zo "free-minded" als ik, over vele dingen hebben ze zelfs zeer conservatieve opvattingen, maar ze vinden het niet erg dat IK er anders over denk.En let op, ik ken hun kleine kantjes òòk hoor. Ik doe al jaren zaken met Turken. Dus ik ben zeker niet één van die blinde Groenen die denken dat een moslim géén slechte kanten heeft. Maar gezien mijn persoonlijke ervaringen kan ik ook niet akkoord gaan met al die anti-moslimheisa van tegenwoordig. Daarvoor ken ik teveel positieve eigenschappen die typisch moslim zijn. Een aantal van die eigenschappen had het Westen vroeger ook. Nu niet meer.
Oud 30 maart 2003, 09:12   #12
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch nog iemand die het beseft...
8)
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2003, 10:34   #13
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk heeft ieder het recht om met een bord voor zijn kop te lopen, om zijn kop in het zand te steken, zoals u wil.

Maar overweeg toch even om er iets meer van te weten te komen.
Lees de Koran!

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
Oud 30 maart 2003, 10:48   #14
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is geenszins mijn bedoeling om één of andere godsdienst te promoten, ikzelf ben agnosticus.
Maar : vanuit mijn eigen persoonlijke ervaring (leven in een moslimland), westerse opvoeding (katholiek onderwijs incluis), huidig leven (moslimmilieu), kennis van Koran en Hadiths (zie http://faithfreedom.org), kan ik met de hand op het hart zeggen dat elke westerling die denkt (of hij het nu wil of niet, op een door joods-christelijke wijze beïnvloede manier) dat islam een religie is als een ander en als dusdanig respect verdient, zich 100 % vergist en op die manier enkel de verspreiding van islam in de hand werkt.
Zonder al te zeer in detail te treden, ik wens immers noch uw privacy, noch uw veiligheid in gevaar te brengen, kunt u "vanuit mijn eigen persoonlijke ervaring ... huidig leven (moslimmilieu)" even voor ons toelichten?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2003, 21:46   #15
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Darwin schreef :

Citaat:
Zonder al te zeer in detail te treden, ik wens immers noch uw privacy, noch uw veiligheid in gevaar te brengen, kunt u "vanuit mijn eigen persoonlijke ervaring ... huidig leven (moslimmilieu)" even voor ons toelichten?
Inderdaad Darwin, ik zou mijn eigen leven op het spel kunnen zetten, maar aangezien ik kinderen heb lijkt mij dat geen goed idee.

Het feit dat ik de grootste anonimiteit dien na te streven om gewoon verder te kunnen blijven leven, wil al heel wat zeggen. Ik ben niet de enige, anderen nemen zeker nog véél grotere risico's en dan denk ik vooral aan ex-moslims en niet-moslims in moslimlanden, aan schrijvers en journalisten die de waarheid durven zeggen, aan Alisina de geestelijke vader van FFI, aan mijn vriend Kamel, een Egyptische Kopt, wiens leven constant gevaar loopt, aan mijn vriendin Latife, die door haar eigen familie vermoord zou worden als ze in haar hoofd zouden kunnen kijken,.... Er zijn er zo duizenden, hoeveel weten we niet precies en dit om de duidelijke reden dat in islam een afvallige de doodstraf krijgt. Gelukkig kunnen we ons groeperen dankzij Internet, wat iedereen een hart onder de riem steekt! Nochtans blijven ook daar voor sommigen onder ons doodsbedreigingen en fat'was niet uit!

Laat ik mezelf nu proberen te situeren zonder mijn identiteit prijs te geven : van puur Belgische origine, moslim gehuwd, vaste stek hebbend in moslimland, ook in België, in België ook deel uitmakend van een moslimgemeenschap en -vriendenkring (heb ook andere vrienden), Arabisch sprekend en schrijvend, zeker geen racist zijnde, noch uiterst rechts noch uiterst links zijnde... Ik ben dus een gewone mens op de planeet aarde die het geluk had door een veelzijdige opvoeding en ervaring genoeg bagage te verwerven om inzicht te hebben in vele dingen, waaronder ook islam.
'k Geef toe, het blijft vaag, maar omdat ik geen herhaling wens van wat me al eerder overkwam (politiebescherming tegen islamisten) zal het daarbij moeten blijven vrees ik.
Het feit dat islamisten mensen zoals ik (ben tenslotte toch een modaal mens) als "uit de weg te ruimen" beschouwen, wil heel wat zeggen over de verdraagzaamheid van de islam...

Dutch
Oud 30 maart 2003, 22:00   #16
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
wilt ge daarmee zeggen dat elke Westerling die zich in dezelfde situatie als u bevindt en er anders over denkt dom is?
Oud 30 maart 2003, 22:18   #17
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Jah geloven we direct ..politiebescherming hahaha..wordt liever scenarioschrijver voor een film ofzo.
Veel belangrijke mensen krijgen geen politiebescherming laat staan een rukker die een "site'tje" heeft opgezet.

Enfin, ik blijf het herhalen, ondanks jullie gezever, gelul en geklaag, is de islam de snelstgroeiende religie die er bestaat.
Dankzij, hoe ironisch het mag klinken...jawel de VS. Alstublieft.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2003, 22:39   #18
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wilt ge daarmee zeggen dat elke Westerling die zich in dezelfde situatie als u bevindt en er anders over denkt dom is?

--------------------------------------------------------------------------------

Jah geloven we direct ..politiebescherming hahaha..wordt liever scenarioschrijver voor een film ofzo.
Veel belangrijke mensen krijgen geen politiebescherming laat staan een rukker die een "site'tje" heeft opgezet.
Nu moet je mij geen woorden in de mond leggen die ik niet gebruikt heb. Herlees mijn stukje nog eens en je zal zien dat ik zei "zich vergissen".
Ieder zijn mening dus, maar je moet wèl eerlijk blijven hé. Gelukkig maar leven we in een democratie, waar iedereen zijn zeg kan doen. Trouwens wij zien hier in het Westen echt niet meer in welk geluk we hebben met al onze democratische vrijheden : vrijheid van pers, meningsuiting, godsdienst... allemaal dingen waar je in een moslimland enkel kan van dromen... Enfin, 't is zoals met zovele dingen : je kan ze maar naar waarde schatten als je ze moet missen, zo ook democratie!

Geloof voor mijn part maar wat je wil.
Ik ga hier de omstandigheden niet uit de doeken doen, dat zou te gevaarlijk zijn. Toch raad ik je aan om van je naïeve wolk af te dalen, zulke situaties bestaan wel degelijk en ik kan je verzekeren, het is geen pretje! Of is het geen naïeve wolk, maar doordachte misleiding?
Whatever, maakt mij niets uit.

En toch zal ik nooit zwijgen!

Wat Faith Freedom International betreft (waar Dutch FFI deel van uitmaakt), dat is helemaal niet obscuur noch onbetekenend. Dat zou je wel weten als je eens een kijkje was gaan nemen! Wat het Dutch forum ervan betreft, groot gelijk daar niets te posten, het zou je wel eens warm onder de moslimvoeten kunnen worden...wij zijn immers in staat je met gelijke munt te betalen en met voorbeelden uit Koran en Hadiths te staven wat we zeggen! Lastig hé!

Dutch
Oud 30 maart 2003, 23:32   #19
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....

Dutch

Niets nieuws onder de zon, Dutchke.

Noch het feit dat de Islam in feite een gewelddadige en haatpredikende godsdienst is.

Noch het feit dat er nog altijd Westerlingen zijn die naief denken dat het allemaal wel meevalt. Maar die zijn hopeloos, niet meer goed te krijgen.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2003, 23:57   #20
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Wel grappig om te horen dat de Islam een haatdragende religie is terwijl het de enigste religie is waarvan m'n aan de hand van het woord "Islam" direct de essentie van kan afleiden.
Islam komt van het woord Salaam, wat "vrede" betekent.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be