![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Spot on
SPOT ON!! Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Die cijfers en statistiekmanipulatie komen al lang mijn strot uit. De menselijkheid wordt al een half jaar opzijgeschoven voor onze dagelijke portie percentjes. Mogen we nog leven ook?
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu liggen de ziekenhuizen weer vol.
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vrijheid ben je kwijt. Daar kan je nog enkel van dromen, hoewel dat eigenlijk ook al verboden is door de experten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is ook wat ik zei.
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
116 patiënten in reanimatie 572 patiënten in het ziekenhuis Op het hoogtepunt lagen er in Marseille 440 op reanimatie (nu dus een kwart daarvan), maar vooral, de sterkste stijgingen waren 40 per dag. Dat is nu 17 per dag. Er lagen op het hoogtepunt bijna 2000 patiënten in het ziekenhuis, en de sterkste stijgingen waren toen 220 per dag. Nu is dat ongeveer 60 per dag. Men kan zeggen dat men ongeveer op een kwart zit van het hoogtepunt, zowel qua helling als qua totaal. De huidige stijging is ongeveer begonnen midden augustus. Dus een kleine maand geleden. Nu hebben we overlijdens in Marseille: ongeveer 5 per dag, op het hoogtepunt was dat rond de 30 per dag. Het zal dus nog een tijdje duren eer men in de buurt komt van maart/april, maar dat was in Marseille vrij mild toen. Ik zou zeggen, een maand of zo. Hangt af of het harder gaat stijgen, of aan dit tempo voort gaat of wat afvlakt. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 september 2020 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men heeft lange tijd de versprijding van het virus afgevlakt, zelfs bijna onmogelijk gemaakt. Juist om de ziekenhuizen te ontlasten, men moet dus niet verwonderd zijn dat er bij het opheffen van vrijheidsbeperkingen een stijging aan besmettingen is. En die vrijheidsberovingen hebben ook hun invloed op de weerstand van mensen. Minder daglicht, minder lichaamsbeweging, meer stress, meer angst, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan juridische gevolgen hebben ,het veroorzaken van economische gevolgen aan de hand van cijfers die in vraag kunnen gesteld worden....
Zelfs maar de geringste twijfel kan een ganse cijferset als "nul en ongeldig" doen verklaren en bijgevolg de ganse trein beslissingen die aan zoiets hangt..... Manueel cijfertjes editeren in excell...bij zo een project? ![]() We hadden het in de coronarubriek al eens over "tracing apps" ,maar het verzamelen van cijfers op basis waarvan "de staat" beleid moet voeren lijken me nogal een beetje belangrijker dan speelgoedsoftware op smartphoontjes. Ook voor mij,burger,is sciensano een zeer belangrijk gegevenskanaal geworden.Onafhankelijk van het geblaas en gelul van het journaille en ander mediavullend gepeupel kan burger kelt daar cijfers en grafieken bestuderen......... juist? ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 14 september 2020 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan invullen naar wens.
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ontkennen dat er een toename aan infecties is nu, is zich een beetje belachelijk maken he.
De vraag is niet of er een toename aan infecties is. De vraag is in welke mate dat zo een dramatische gevolgen zou hebben, dat de maatregelen die daartegen genomen worden: 1) enig effect hebben 2) een positieve kosten-baten analyse hebben Als die maatregelen er gewoon maar voor zorgen dat de infecties die nu niet plaats vinden, binnen 2 maanden zullen plaats vinden, dan moet in het bilan als enige winst opgenomen worden dat infecties wat later plaats vinden. Als die maatregelen gewoon NIKS doen zoals maskers op straat doen dragen, dan zijn ze puur enkel en alleen nadeel-genererend. Ik kan eventueel maatregelen begrijpen als men met een kleine factor OVER de ziekenhuiscapaciteit zou geraken. DAN heeft het misschien zin om wat infecties met een paar weken uit te stellen. Maar dat is het dan ook. Deze bobbel gaat platter zijn dan de eerste piek. Dus kan men normaal gezien vanzelf al beter zo een bobbel aan. Tenzij die zo gigantisch is, dat we toch verzuipen, en dan is het tegen de bierkaai vechten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
127 bedden bezet van de 155 corona bedden, niet eens IC maar gewone plaatsen. Dat is niets, ze doen wel hun best het erger te laten lijken dan het is door te zeggen dat 80%. volzet is. ![]() https://www.google.com/amp/s/www.bbc...urope-54151281 Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 14 september 2020 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
------ Ik denk dat we er mogen vanuit gaan dat die testen overdag in de werkuren plaatsvinden over het algemeen? Dat geeft ons toch iets minder dan 6 seconden per test. Pak nu nog dat je 10 centers hebt. Dan is dat nog steeds iets minder dan 1 minuut. Zou het?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 14 september 2020 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op 25 augustus bijvoorbeeld was het weekgemiddelde 450 positieve testen per dag, terwijl er 19500 testen per dag werden afgenomen. Een ratio van 2,31 procent. 2 weken later, op 8 september, was het weekgemiddelde gestegen tot 555. Oei, 23% meer! Maar ondertussen werden er wel 24000 testen per dag afgenomen, een ratio van 2,47 procent. Van die 105 extra besmettingen per dag, kun je dus 66 verklaren door de extra testen, en 39 omdat meer mensen besmet waren. Merk op dat de WHO 5% positieve testen als een alarmdrempel hanteert. Wij zijn sinds 27 april nooit meer in de buurt van die 5% geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Partijlid
|
![]() Ik gebruik zelf ourworldindata als gegevensbron, sinds begin augustus schommelt het percentage positieve testen rond 2,5%. Geen noemenswaardige stijging te zien.
https://ourworldindata.org/coronavir...pickerSort=asc Laatst gewijzigd door groteAntwerpseGust : 14 september 2020 om 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat ik sciensano opgericht in 2018 pas in vraag wil stellen. Maar wie van hun heeft voor of mede met de grote B. G. gewerkt? Gewoon nieuwsgierig.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 14 september 2020 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |