Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2020, 15:55   #1
edwinp
Banneling

Standaard ziekenhuispersoneel krijgt megabonus

zoals onze 'onverkozen' minister aangekondigd heeft krijgt het federaal zorgpersoneel een bonus en één verhoogde eindejaarpremie...

In de PRAKTIJK , mijn madam 80% VP in een ziekenhuis krijgt de fabuleuze som van ACHTHONDERDEENENDERTIG EURO NETTO
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:58   #2
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
zoals onze 'onverkozen' minister aangekondigd heeft krijgt het federaal zorgpersoneel een bonus en één verhoogde eindejaarpremie...

In de PRAKTIJK , mijn madam 80% VP in een ziekenhuis krijgt de fabuleuze som van ACHTHONDERDEENENDERTIG EURO NETTO
het is hier al meermaals gezegd: "Bijzondere" vergoedingen worden ook BIJZONDER belast; de fiscus doet dat al jaaaaaren.
De politiekers zwijgen daarover.
Schijnheiligaards.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 16:26   #3
denkimi
Banneling

Standaard

Gisteren op de radio, een verpleegster die kwam vertellen hoe zwaar werken het fysiek en mentaal wel was op de covid afdeling.

Fysiek omdat ze zich moeten kleden als een astronaut, en mentaal omdat de patiënten allemaal zo eenzaam zijn omdat ze geen bezoek mogen ontvangen.

Zoals steeds dus, de ziekte zelf is geen probleem, het zijn de maatregelen die voor miserie zorgen.

Laatst gewijzigd door denkimi : 24 november 2020 om 16:56.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 16:29   #4
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Gisteren op de radio, een verpleegster die kwam vertellen hoe zwaar werken het dysiek en mentaal wel was op de covid afdeling.

Fysiek omdat ze zich moeten kleden als een astronaut, en mentaal omdat de patiënten allemaal zo eenzaam zijn omdat ze geen bezoek mogen ontvangen.

Zoals steeds dus, de ziekte zelf is geen probleem, het zijn de maatregelen die voor miserie zorgen.
welk probleem heeft "een staat" ooit efficiënt opgelost?
Oud 24 november 2020, 16:33   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
welk probleem heeft "een staat" ooit efficiënt opgelost?
Hangmatjobs scheppen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 16:55   #6
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
het is hier al meermaals gezegd: "Bijzondere" vergoedingen worden ook BIJZONDER belast; de fiscus doet dat al jaaaaaren.
Schijnheiligaards.
2 !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 17:05   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren op de radio, een verpleegster die kwam vertellen hoe zwaar werken het fysiek en mentaal wel was op de covid afdeling.

U zou de verpleegsters onbeschermd laten werken?
U zou bezoek toch toelaten?

Ik mag niet ongezouten zeggen wat ik daarvan denk. Want het zou er gepekeld uitzien.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 17:07   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schijnheiligaards.
Is dat zo?
Of is het enkel de "voorafname" die nogal gepeperd is, maar die later toch verrekend wordt ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 17:39   #9
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U zou de verpleegsters onbeschermd laten werken?
U zou bezoek toch toelaten?

Ik mag niet ongezouten zeggen wat ik daarvan denk. Want het zou er gepekeld uitzien.
U mag van mij gerust zeggen wat u denkt hoor, ik voel mij niet snel beledigd. Ik ga u daarvoor nooit rapporteren.

Ik zou ze inderdaad onbeschermd laten werken en bezoek toelaten, net zoals we dat bij grieppatienten doen.
Men zou wel een voorkeur moeten hebben voor jonge verpleegkundigen, liefst mensen die al ziek geweest zijn. Zij lopen immers geen enkel ernstig risico meer.
En bezoekers moeten alle mogelijke informatie en beschermingsmiddelen aangeboden krijgen. Bezoekers moeten de kans hebben om zich als astronaut te verkleden als ze dat willen.
Oud 24 november 2020, 17:39   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vandaag in de krant: in de 820 WZC's zijn er gemiddeld 5 of meer besmettingen. 5,5 % v.h. personeel is thuis of in quarantaine.
Beke zal het deze avond op tv wéér komen uitleggen...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 17:46   #11
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaag in de krant: in de 820 WZC's zijn er gemiddeld 5 of meer besmettingen. 5,5 % v.h. personeel is thuis of in quarantaine.
Beke zal het deze avond op tv wéér komen uitleggen...
Tijdens een griep piek is een absenteïsme van 4% of meer niet abnormaal. Dat zijn dan nog enkel de echt zieke mensen, vandaag is het grootste deel gewoon thuis door de quarantaine maatregelen, niet omdat ze ziek zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be