![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb een contract in Word dat ik gebruik wanneer mensen hun vliegtuig bij mij laten staan.
Een ex werknemer had ooit het brilliante idee om dit Word document te 'protecten' zodat enkel bepaalde delen van het document kunnen veranderd worden. Dit werkte allemaal perfect tot ik nu het contract zelf wens te veranderen, die werknemer er niet meer is, en ik het password niet meer heb. Weet er iemand hoe je een Word document kan 'unprotecten' zonder het password?
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Euhh copy/paste?
Probeer eens te kopieëren naar een nieuw document. Misschien neemt hij sommige settings niet mee. (Is maar een gokje hoor)
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Desnoods word opnieuw instaleren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Goedkoopste oplossing :
Bel die mens op en vraag hem het paswoord. Of nog : Laat het contract overtikken door een stagiair of secretaresse. Die pasword crackers zijn leuk voor simpele, korte paswoordjes maar bij iets moeilijkere paswoorden (paswoordlengte >= 8 , speciale tekens) , zitten ze al snel een tijdje te knabbelen voor het paswoord gevonden wordt. Je moet bijvb rekenen op 92 mogelijke karakters, dus 92 tot de n-de mogelijkheden (paswoordlengte = n) Bij n = 8 en het toepassen van Brute Force techniek (10 000 paswoorden per seconde is haalbaar) ben je nog altijd een frisse 16274 jaar bezig om dit (met zekerheid) te kraken. Je kan natuurlijk na 4 seconden ook al prijs hebben. Good luck. Laatst gewijzigd door parcifal : 10 december 2004 om 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Ik heb het ondertussen uitgevist. Ge moet gewoon een nieuw document maken en dan import>file doen op het beschermde document.
![]() |
#8 |
|
![]() Hmm dat is weer security op z'n Microsofts dus
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Metafoor : Het is een inbreker verboden om mijn huis binnen te dringen om mijn inboedel te wijzigen. Het is staat hem echter vrij om bij mij binnen te kijken (vanaf het straat als het ff kan), een replica van mijn huis te laten bouwen en dan in zijn eigen replica in te breken. Niets aan het handje dus ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Als je 't zo bekijkt
![]() Maar dikwijls beveilig je bepaalde delen omdat ze niet gemakkelijk zouden kunnen gewijzigd worden. Nu ja jouw redenering is best wel logisch anders ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hehehe, thx... ik ben altijd een straffe geweest in metaforen.
Ik denk dat de beveiliging vooral bedoeld is voor kmo's e.d. die al hun documenten op een share gooien. Als dan iemand - per ongeluk - zo een document wil editeren dan houdt Word dat tegen en kan die persoon gaan rondvragen welk document hij/zij dan wel moest aanpassen... Als je betere beveiliging wil moet je de boel gewoon versleutelen (een zip met een paswoord is al een goede poging)... maar alles is te kraken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tjolder had het dus juist, dat kost u een bakje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verduidelijking: passwoorden proberen op zip-files gaat op mijn pc tegen een snelheid van 1 200 000 per seconde op rar-files tegen een snelheid van 9 500 per seconde Ik heb snel gekozen. pc-configuratie voor de geïnteresseerden: AMD Athlon Thunderbird 1400 512 DDR-RAM 60 Gb IBM Deskstar 7200 rpm rest is onbelangrijk in deze topic ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DaBlacky : 10 december 2004 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Al kan je via een virus natuurlijk de "chinese lotto" techniek proberen toepassen...
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN