Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2021, 22:48   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard Deelfietsen.

https://joop.bnnvara.nl/kijk-nou/de-...-deelfietsrageDe natte droom van de groenen en de hippe jeugd.

Versus de realiteit.


Het fietsen kerkhof.


Inloggen
Kijk nou 26 april 2021
Laatste update 12:50
61
De schrikbarende puinhopen van de deelfietsrage


Geen video? Klik hier.

Even leek het een ideale oplossing voor verkeer in de stad: ‘deelfietsen’ die verhuurd worden per app. Je kunt zo’n fiets oppikken en achter laten waar je maar wilt. Dat eerste was aantrekkelijk, dat laatste liep uit op een sociale ergernis. Deelfietsers lieten ‘hun’ rijwiel nogal eens asociaal achter zodat andere stadsbewoners er last van hadden.

De rage begon in China, net als Nederland bij uitstek een fietsland. Zogeheten durfinvesteerders roken geld en binnen de kortste keren was er een golf aan aanbieders. Ook in Nederland waren ze er plots, al snel volgden de klachten en bleek het systeem toch niet te werken. Het Singaporese Obike bijvoorbeeld vertrok met de noorderzon uit Nederland en liet duizenden fietsen achter voor de overheid om op te ruimen.

In China was het niet anders, daar belandden honderdduizenden fietsen op inderhaast geschapen kerkhoven van de deeleconomie. Er verschenen apocalypytisch ogende beelden van gigantische bergen ongewenste deelfietsen. Het Chinese censuurapparaat kwam in actie om de mislukking uit het zicht te werken. Niet door de fietskerkhoven op te ruimen maar door de beelden er van te weren.

De ondernemers laten zich overigens niet uit het veld slaan. Na de mislukkingen van de deelfietsen stortten ze zich op de elektrische step. In Waalwijk is in Nederland het eerste experiment van start gegaan. Er is wel lering getrokken. De steps kunnen alleen opgehaald en teruggebracht worden bij speciale stations.

In de link zie je de bergen fietsen als afval.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 april 2021 om 22:49.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 04:28   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Deelfiets? Goed zot, je weet nooit welke debiel ermee gaat rijden, en onderhoud, iets wat elke machine wel nodig heeft, wie gaat dat doen?

Ik zal wel rustig met mijn rijdende strandstoel, mijn motorscooter en eigen (geen salaris)auto blijven rijden. Geen anderen die er mee gaan kloten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 07:06   #3
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Op de rode deelfietsjes (Velo) in Antwerpen na heb ik inderdaad nog niet veel initiatieven gezien die niet doodbloeden (de private) of het moeten hebben van massa's subsidies doch zeer weinig gebruikt worden (blue bike, ...).
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 07:45   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Misschien terug naar het paard? Deelpaarden? En iedereen verplicht een voortuintje met gras (geen parkeerplaats) om de dieren wat te laten eten? Als het beest dan dood ligt weet je dat er iets loos is.

Waar gaan we naartoe.....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 09:36   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Er is maar een reden waarom dat in bepaalde landen wel lukt en in andere niet.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vandalisme
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 09:36   #6
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Op de rode deelfietsjes (Velo) in Antwerpen na heb ik inderdaad nog niet veel initiatieven gezien die niet doodbloeden (de private) of het moeten hebben van massa's subsidies doch zeer weinig gebruikt worden (blue bike, ...).
Velo is inderdaad een succes. Maar er schieten veel te veel van die initiatieven uit de grond.

Waar ik me echt aan erger zijn die achterlijke elektrische steps.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 09:53   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Velo is inderdaad een succes. Maar er schieten veel te veel van die initiatieven uit de grond.

Waar ik me echt aan erger zijn die achterlijke elektrische steps.
Die werden deze week in de media gepromoot omdat "de lijn" stopplaatsen ging afschaffen. De bejaarden, al dan niet met rollator, die daar de bus namen, kunnen nu een elektrische deelstep gebruiken.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 10:12   #8
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Die werden deze week in de media gepromoot omdat "de lijn" stopplaatsen ging afschaffen. De bejaarden, al dan niet met rollator, die daar de bus namen, kunnen nu een elektrische deelstep gebruiken.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 18:41   #9
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Velo is inderdaad een succes. Maar er schieten veel te veel van die initiatieven uit de grond.

Waar ik me echt aan erger zijn die achterlijke elektrische steps.
Dat is inderdaad een echte ramp in het verkeer...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 22:57   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Een ander fenomeen die opduikt nu de deelfietsen op het kerkhof gevonden zijn is de oude koersfiets.

Idd de oude koersfiets is terug. Die ijzeren gevaarten van 40 kilo met 10 vitessen.

En je zal het zien dat het bijna altijd jonge maagden zijn die er op rijden.

Zou het puntig zadeltje er iets met te maken hebben?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 april 2021 om 22:58.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 08:23   #11
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er is maar een reden waarom dat in bepaalde landen wel lukt en in andere niet.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vandalisme

Eerder het gebrek aan discipline van de gebruikers dan vandalisme. Ik heb die deelfietsen en steps al op de meest bizarre plaatsen tegen gekomen. En zeer dikwijls ook, dik in de weg. Voorlopig heb ik me al altijd kunnen inhouden maar soms heb ik veel goesting om zo'n ding vast te pakken, twee keer rond mijn as te draaien en het los te laten zodat het ergens ver uit de weg of in het water terechtkomt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be