Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2004, 17:34   #1
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard Leyla M, 19 jaar geselen en executeren !

Gelieve een volgend e-mailbericht te sturen aan :
in[email protected]
cc : [email protected]
[email protected]
[email protected]

To His Excellency Ayatollah al Udhma Khamenei, Qom
with copies to His excellency Ayatollah Mahmoud Hashemi Shahroudi - Tehran
C ommission Article 90 (Komisyon-e Asi-e Navad) - Tehran
Embassy of the islamic republic of Iran, Brussels

Excellency !

Amnesty International has informed us that Leyla M. has been sentenced
to the death penalty for infractions she has committed while she was under the age of 18. Moreover this child is mentally handicapped in fact her mind is that of a 8 year old ! therefore we insist that you impose a revieŭw of the
the legal procedures. We call upon the Supreme Court to insure the application of article 41 of the project of Law in order to establish lawcourts for infants, in which social assistentsq and psychiatrics will be included in the lawprocess.

We remind you that the condamnation of Leyla M constitutes a violation of the international treaty regarding civil and political rights of the individual which has been also approved by the Islamic Republic of Iran.

We wish to obtain your assurances that the Islamic Republic of Iran will
abide by its obligation to fulfill this treaty and will amongst others provide for a apt advocate for the defence of Mrs. Leyla M.

Amnesty International formally opposed to the penalty of Death, which punition is the ultimate outrageous degrading form of punishment contrary to
the human rights is very disturbed since in the last years 10 children have been executed, of which 3 in the last year. We insist that the aŭthorities of the Islamic Republic of Iran do their utmost in order to stop these executions.

Faithfully yours,

...

Meer info op :

http://www.amnestyinternational.be/doc/article4726html

Laatst gewijzigd door 1handclapping : 13 december 2004 om 17:36.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 23:05   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja en schrijf er bij dat ze in België weer graag de doodstraf wel zouden invoeren en dat al die mensen die daar voorstander van zijn hem uitdrukkelijk wensen te feliciteren.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 23:33   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Gelieve een volgend e-mailbericht te sturen aan :
in[email protected]
cc : [email protected]
[email protected]
[email protected]

To His Excellency Ayatollah al Udhma Khamenei, Qom
with copies to His excellency Ayatollah Mahmoud Hashemi Shahroudi - Tehran
C ommission Article 90 (Komisyon-e Asi-e Navad) - Tehran
Embassy of the islamic republic of Iran, Brussels

Excellency !

Amnesty International has informed us that Leyla M. has been sentenced
to the death penalty for infractions she has committed while she was under the age of 18. Moreover this child is mentally handicapped in fact her mind is that of a 8 year old ! therefore we insist that you impose a revieŭw of the
the legal procedures. We call upon the Supreme Court to insure the application of article 41 of the project of Law in order to establish lawcourts for infants, in which social assistentsq and psychiatrics will be included in the lawprocess.

We remind you that the condamnation of Leyla M constitutes a violation of the international treaty regarding civil and political rights of the individual which has been also approved by the Islamic Republic of Iran.

We wish to obtain your assurances that the Islamic Republic of Iran will
abide by its obligation to fulfill this treaty and will amongst others provide for a apt advocate for the defence of Mrs. Leyla M.

Amnesty International formally opposed to the penalty of Death, which punition is the ultimate outrageous degrading form of punishment contrary to
the human rights is very disturbed since in the last years 10 children have been executed, of which 3 in the last year. We insist that the aŭthorities of the Islamic Republic of Iran do their utmost in order to stop these executions.

Faithfully yours,

...

Meer info op :

http://www.amnestyinternational.be/doc/article4726html
De link die je onderaan plaatst, klopt niet en op de website van AI Vlaanderen is niets te vinden over Leyla M.

Wil je dat nog eens nakijken?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 23:34   #4
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Ja en schrijf er bij dat ze in België weer graag de doodstraf wel zouden invoeren en dat al die mensen die daar voorstander van zijn hem uitdrukkelijk wensen te feliciteren.
Jij hebt er geen probleem mee dat een geestelijk gehandicapt meisje ter dood zou worden gebracht voor iets wat ze welicht niet eens begrijpt?

Ben jij een beest?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 14 december 2004, 09:59   #5
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

moet zijn http://www.amnestyinternational.be/doc/article4726.html

(je komt wel op de "andere" belgische amnesty intl site)

De bedoeling is niet hier nu een diskussie te beginnen met mensen die pro doodstraf zijn & zelfs zwakzinnigen met plezier deze executie willen aandoen. Er zijn in alle landen
voor- en tegenstanders. Sympathisanten en leden van Amnesty zijn tegenstanders
& wat wij reeds bereikt hebben is een in de eŭropese grondwet ingeschreven verbod
& een UNO verdrag tegen de doodstraf voor kinderen - dat Iran oa. reeds tekende !

De voorstanders mogen intussen ook eens nadenken over het volgende :
De chinese regering overweegt ernstig de doodstraf af te schaffen, vermits deze bij de bestrijding van de misdaad niet effektief blijkt te zijn.

China is het land waar de doodstraf het meest wordt toegepast.
Oud 14 december 2004, 21:37   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Voila, ik heb mijn steentje bijgedragen. Nu maar hopen dat het helpt...

Citaat:
Oud 14 december 2004, 21:53   #7
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ook maar gestuurd...
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 22:57   #8
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

En denken dat onder de Sjah Perzië zo goed als een westers land was.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 23:02   #9
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Waarom hebben ze de naam eigenlijk naar Iran veranderd?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2004, 20:04   #10
sinan123
Banneling

Standaard

Wat betekent Iran eigenlijk?
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2004, 20:45   #11
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Ik zeg heel eerlijk dat ik voorstander ben van de doodstraf zelfs voor bepaalde kinderen(hier later meer over)

Wat betreft dat meisje uit Iran.Eerlijk gezegd kan ik hier geen oordeel over vellen want ik weet gewoonweg niet wat het meisje nu precies misdaan heeft.Wat ik wel weet is dat de rechtspraak in Iran nu niet eenmaal een van de mensvriendelijkste is.

ook al heeft dit meisje een moord begaan en vermits zij zwakzinnig is dan lijkt mij een opname in een instelling een betere veroordeling.Dus een doodstraf is hier wel wat overdreven maar Iran is en blijft nu eenmaal een omstreden land en dat zal zo nog wel even blijven denk ik.

Nu de doodstraf zelf.Ik vind dat deze moet terug ingevoerd worden voor verschillende misdrijven zoals moord met voorbedachte rade en onbetwistbare gevallen van barbaarse verkrachtigingen.
Maar ook moeten kinderen strenger gestraft kunnen worden tot en met de doodstraf.
Ten eerste heb je vele jongeren tussen 10-17 jaar die in verschillende bendes en criminele milieus zitten en barbaarse misdaden verrichten waar zelfs volwassenen criminelen van verschieten.
Ik denk bijvoorbeeld aan bende afrekeningen,gewapende overvallen met bruut geweld,groepsverkrachtigingen en zo meer.Dit zijn jongeren die geen geweten meer hebben en dus moeten behandeld worden als volwassenen en dus de doodstraf mogelijk moet zijn.
En dan heb ik het nog niet gehad over de moordenaars van die kleine britse jongen Jamie(2 jaar) een 10 tal jaar terug(onlangs nog in het nieuws gekomen omdat de moeder 1 van die moordenaars had opgezocht)
De 2 moordenaars waren allebei rond de leeftijd van 10 toen ze de kleine Jamie mishandelden, sloegen met stokken en zijn ogen met chemische producten overgoten om daarna het dode lichaam op het treinspoor te leggen voor een naderende trein.Beide zijn nu vrij en leven onder een schuilnaam!
Jamie moest maar eens jou kindje zijn??Deze 2 moordenaars verdienden niet minder dan de doodstraf ook al waren ze maar 10 jaar toen.

Of een ander voorbeeld, Die paar dolgedraaide tieners in amerika die volledig gewapend de school binnenwandelen om vervolgens iedereen neer te knallen die voor hun ogen komt!

We moeten realistisch zijn en durven zeggen dat soms kinderen geen kinderen meer zijn maar puur kwaad en vol haat en zonder geweten en dus moeten verwijders worden uit onze samenleving want hulp bij deze mensen kan niet meer.
De doodstraf mag dus terug ingevoerd worden.Of daarmee de criminaliteit zal dalen is een twistpunt.Maar de dood voor sommige criminelen is de enige juiste rechtvaardigheid die er is voor de slachtoffers van deze duivels en daarbuiten.
Wie zou nu niet willen dat Dutroux een spuitje krijgt en wetend dat hij nooit nog een kind zal kunnen pijn doen???
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2004, 20:56   #12
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Ik zeg heel eerlijk dat ik voorstander ben van de doodstraf zelfs voor bepaalde kinderen(hier later meer over)

Wat betreft dat meisje uit Iran.Eerlijk gezegd kan ik hier geen oordeel over vellen want ik weet gewoonweg niet wat het meisje nu precies misdaan heeft.Wat ik wel weet is dat de rechtspraak in Iran nu niet eenmaal een van de mensvriendelijkste is.

ook al heeft dit meisje een moord begaan en vermits zij zwakzinnig is dan lijkt mij een opname in een instelling een betere veroordeling.Dus een doodstraf is hier wel wat overdreven maar Iran is en blijft nu eenmaal een omstreden land en dat zal zo nog wel even blijven denk ik.

Nu de doodstraf zelf.Ik vind dat deze moet terug ingevoerd worden voor verschillende misdrijven zoals moord met voorbedachte rade en onbetwistbare gevallen van barbaarse verkrachtigingen.
Maar ook moeten kinderen strenger gestraft kunnen worden tot en met de doodstraf.
Ten eerste heb je vele jongeren tussen 10-17 jaar die in verschillende bendes en criminele milieus zitten en barbaarse misdaden verrichten waar zelfs volwassenen criminelen van verschieten.
Ik denk bijvoorbeeld aan bende afrekeningen,gewapende overvallen met bruut geweld,groepsverkrachtigingen en zo meer.Dit zijn jongeren die geen geweten meer hebben en dus moeten behandeld worden als volwassenen en dus de doodstraf mogelijk moet zijn.
En dan heb ik het nog niet gehad over de moordenaars van die kleine britse jongen Jamie(2 jaar) een 10 tal jaar terug(onlangs nog in het nieuws gekomen omdat de moeder 1 van die moordenaars had opgezocht)
De 2 moordenaars waren allebei rond de leeftijd van 10 toen ze de kleine Jamie mishandelden, sloegen met stokken en zijn ogen met chemische producten overgoten om daarna het dode lichaam op het treinspoor te leggen voor een naderende trein.Beide zijn nu vrij en leven onder een schuilnaam!
Jamie moest maar eens jou kindje zijn??Deze 2 moordenaars verdienden niet minder dan de doodstraf ook al waren ze maar 10 jaar toen.

Of een ander voorbeeld, Die paar dolgedraaide tieners in amerika die volledig gewapend de school binnenwandelen om vervolgens iedereen neer te knallen die voor hun ogen komt!

We moeten realistisch zijn en durven zeggen dat soms kinderen geen kinderen meer zijn maar puur kwaad en vol haat en zonder geweten en dus moeten verwijders worden uit onze samenleving want hulp bij deze mensen kan niet meer.
De doodstraf mag dus terug ingevoerd worden.Of daarmee de criminaliteit zal dalen is een twistpunt.Maar de dood voor sommige criminelen is de enige juiste rechtvaardigheid die er is voor de slachtoffers van deze duivels en daarbuiten.
Wie zou nu niet willen dat Dutroux een spuitje krijgt en wetend dat hij nooit nog een kind zal kunnen pijn doen???
Zum kotsen!

Doodstraf is nooit ofte nimmer te rechtvaardigen, maar pleiten voor de invoering van de doodstraf voor kinderen? Zoiets weerzinwekkends heb ik nog nooit gehoord!

Citaat:
Oud 15 december 2004, 21:03   #13
Ernesto
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie

Kinderen, de doodstraf ??? Zijt ge eigenlijk wel goed wijs ???
Ernesto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2004, 22:58   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zie je wat ik bedoelde en waarom ze mij een beest hebben genoemd.
Voor iemand in iran komt een petitie op gang, best oké.
Voor eigen volk zouden ze het echter wel invoeren en uitvoeren, niet oké!
Zodra hier die malloten eens ferm aangepakt worden die deze onzin neerpennen wil ik ook die petitie ondertekenen. Maar nu ook niet eerder dan dat. Dat is mijn statement.
Oud 16 december 2004, 08:03   #15
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

De doodsstraf voor kinderen. Het valt maar te bezien hoe ge kind zijn definieerd. Als er een jonge kerel van 17 jaar oud gewapende overvallen pleegt en daarbij bewust mensen om het leven brengt, dan mag die voor mijn part dezelfde straf krijgen als een jonge kerel van 18.
Oud 16 december 2004, 08:26   #16
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Het valt maar te bezien hoe ge kind zijn definieerd. Als er een jonge kerel van 17 jaar oud gewapende overvallen pleegt en daarbij bewust mensen om het leven brengt, dan mag die voor mijn part dezelfde straf krijgen als een jonge kerel van 18.
Hetzelfde voor verkrachters. Ik zit persoonlijk meer in met de slachtoffers dan met de daders. Als mensen zodanig een gevaar voor de maatschappij vormen dat er geen hulp meer mogelijk is, dan kunnen ze de doodstraf voor die mensen invoeren zodat er zeker niet méér schade mogelijk is. Desondanks ben ik me wél bewust dat de doodstraf in Iran niet de rechtvaardigste is en in het geval van mentaal gehandicapten kunnen ze die mensen het best in een instelling plaatsen (hoewel zonder geloof in het naleven een zachte dood ook niet erg is, maar mensen zijn te spiritueel om het ethisch verantwoord te vinden).

Ik raad mensen die opkomen voor rechten voor criminelen aan, eens verhalen van slachtoffers van verkrachtingen te lezen, alsook van mensen waarvan hun beste vrienden brutaal zijn vermoord. Ik vind dat sommige daders geen recht op leven hebben. Niettegenstaande het feit dat de doodstraf wél op gebied van rechtzaken een dure grap is en blijft en riskant is wegens het feit er onschuldige doden kunnen vallen. Dáárom ben ik tegen die doodstraf. Al wens ik deze alle verkrachters/moordenaars (op de zelfverdedigende/problematische moorden na) toe.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 december 2004 om 08:35.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2004, 13:18   #17
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Latst kreeg ik van mijn nu bijna 30jarige zoon een fantastisch kompliment nl. dat hij
praktisch zonder slagen of straffen opgevoed is. Ik geloof dat inderdaad een geweldloze opvoeding veel zou bijdragen tot het verminderen van de criminaliteit.

China is het land dat de doodstraf het meest toepast : het gewenste resultaat minder criminaliteit blijft uit & momenteel wint de opinie in China veld dat men de doodstraf beter zou afschaffen.

Wat is namelijk het belangrijkste argument tegen de doodstraf ? Het verlaagt de
maatschappij als geheel tot het niveaŭ van de dader. Het motief om iemand om te brengen via een rechtsoordeel is nl. niet ethischer dan om het even welk motief een dader heeft om iemand te doden. door het toepassen van de doodstraf zegt men gewoon : een mens doden mag, op voorwaarde dat je er een goed motief voor hebt.

De grootste "straf" bij een misdaad is het terug "in orde" maken ... de grootste straf
bij moord is dat dit niet meer mogelijk is - de straf is eigenlijk altijd levenslang.
De notie dat er omstandigheden zijn waarin het leven van iemand genomen kan worden ondergraaft deze notie.

Indien er in de USA geen doodstraf zou bestaan, zou er aardig wat minder "collateral damage" zijn.
Oud 16 december 2004, 22:26   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djeeuw

Ik raad mensen die opkomen voor rechten voor criminelen aan, eens verhalen van slachtoffers van verkrachtingen te lezen, alsook van mensen waarvan hun beste vrienden brutaal zijn vermoord. Ik vind dat sommige daders geen recht op leven hebben. Niettegenstaande het feit dat de doodstraf wél op gebied van rechtzaken een dure grap is en blijft en riskant is wegens het feit er onschuldige doden kunnen vallen. Dáárom ben ik tegen die doodstraf. Al wens ik deze alle verkrachters/moordenaars (op de zelfverdedigende/problematische moorden na) toe.
En ik raad u aan eens goed ten rade te gaan naar de werkelijke oorzaken en gevolg van bepaalde veroordelingen.
Ooit heb ik een vader van drie bijna 5 of 6 maanden in de cel weten zitten op beschuldiging zijn dochters te hebben misbruikt. Op het eind kwam er een staartje aan het verhaaltje. Namelijk alle dochters spanden met de moeder mee om te kunnen scheiden pa eens een ferme loer te draaien. Allen hebben ze nadien verklaart dat het leugens waren! Maar ja, ondertussen kan je het niet meer ongedaan maken.
Een ander geval; man loopt in zijn eigen huis naakt of in onderbroek van badkamer naar eetkamer. Zijn huis is net aan een bushalte waar de kinderen ook staan. De gordijnen waren dicht maar het was een slordige eenzaat en die gordijnen waren een stukje te kort. De kinderen staat te loeren, hij wist dat niet. Daags nadien inval politie. De moeder had een gans verhaaltje uit de duim gaan zuigen dat hij "stond te masturberen" en blablabla. Dutroux tijdperk natuurlijk en geen pardon; alle uitleg overbodig. Resultaat anderhalf jaar de cel in en burgelijke partij betalen aan elk van die gastjes.
Ge ziet dat je dikwijls andere verhalen kunt halen als je eens wat meer weet.
Ik zal u nog straffer vertellen. Een man in gent met bedenkelijk en berucht gerechterlijk verleden stond voor de zoveelste keer op straat berooid en dakloos. Scheel van de honger pakt hij een doos krabsla ergens in een winkel. Wordt betrapt en natuurlijk door zijn verleden, de cel in. Raad eens hoelang? 14 jaar! Weet ge hoelang hij gezeten heeft? 12 jaar en dan heeft hij zelfmoord gepleegd compleet kierewiet tegen die tijd! Duizenden van die historie's zijn er zo! Of kijk eens naar wat bezig is; canabis mag en je kan geen boek openslaan of ze zingen het lof er over. In de jaren '80 was het anders en ging je onvoorwaardelijk de cel in. Sommigen maanden, anderen jaren en volledig willekeurig.
Oud 17 december 2004, 11:35   #19
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Het is daarom dat ik vermeldde dat het een dure grap is om de doodstraf in te voeren, dit voornamelijk wegens de rechtzaken die eraan vasthangen. Ik ben daarom tevens ook tegen die doodstraf wegens het feit er onschuldige (dit vooral bij verkrachtingen) slachtoffers aan vast kunnen hangen. Ik ben enkel tegen het feit dat mensen van linkse stempel graag het lot van een eventueel slachtoffer negeren en sommige komen met stellingen af als "gevangenhouden verandert toch niets aan de dader zijn aard".
Indien de glazen bol echt bestond, dán zou ik ook volledig voor die doodstraf zijn, wegens die reden. Vele mensen die duidelijk enkel de wereld schade kunnen berokkenen en mensen traumatiseren wens ik de dood in. Een verkrachting is en blijft een misdaad van hetzelfde kaliber als moord.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 17 december 2004 om 11:35.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 14:26   #20
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Beste Djeeuw,

In het licht van het feit dat "Rechts" "Links" precies verwijt voor bloedige revoluties te hebben gezorgd & dat in wat officieël een "Links" regime is de doodstraf nog altijd meer toegepast wordt dan in wat officieel een "Rechts" regime nl. de USA - zou ik in Uw plaats de kwestie "bestraffen van criminelen" toch maar los van "Links" of "Rechts"
bekijken.

Aangezien diegenen die mee de schrijfaktie van Amnesty wilden voeren het inmiddels gedaan zullen hebben, en de diskussie inmiddels eigenlijk over andere zaken begint te gaan (uit de hand te lopen) - stel ik voor dit onderwerp te sluiten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be