![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De 71-jarige Benima, rabbijn in Nederland tekt van van leer tegen ’dwingelandij’ , identiteitspolitiek en demonisering en censuur op sociale media. Ook het coronabeleid en verregaand overheidsingrijpen baart haar zorgen.
„De noodtoestand duurt in Nederland al 1,5 jaar en het coronabeleid wordt feitelijk bepaald door drie mensen: Rutte, Grapperhaus en De Jonge. Ingefluisterd door een wel erg beperkte groep experts.” Benima waarschuwt voor ’totalitair denken’, ook door ambtenaren, wetenschappers en sociale mediabedrijven met ’de allerbeste bedoelingen’. „Wat niet in hun narratief paste, moet het zwijgen worden opgelegd. En daarbij heeft Big Tech een handje geholpen, door meningen die Big Pharma onwelgevallig waren van de internet-platforms te verbannen.” Het zoeken naar een zondebok in coronatijd is Benima een doorn in het oog. „Ik weet me ook, zeg ik als Jodin, gewaarschuwd door wat er in nazi-Duitsland plaatsvond. De beleidsmakers toen, op ieder niveau, dwars door de samenleving, hadden het beste voor met iedereen. Ook toen ze Joden als ’een gevaar voor de volksgezondheid’ aanmerkten. Ook toen ze een oorlog startten tegen het toenmalige ’virus’. Speel dus niet met vuur door mensen nu in onze samenleving weg te zetten als ’gevaar voor de volksgezondheid’, zoals minister De Jonge met regelmaat doet.” https://www.telegraaf.nl/nieuws/5692...trekt-stuitend |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Europees Commissaris
|
Dubbel.
|
|