Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2021, 16:33   #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard Geert Molenberghs: Maatregelen werken nog voordat ze werden opgelegd

En het is zover, ze verwachten een afvlakking en misschien een daling en het komt omdat de mensen de maatregelen al volgden nog voordat ze werden ingesteld. Nee, ik maak geen grapje.

Wat we vorige week gezien hebben in het rioolwater zet zich nu verder in de cijfers, onafhankelijk van de maatregelen. Die link naar het rioolwater kan ik niet terugvinden, als iemand die nog heeft zou dat handig zijn. Biostatisticus Molenberghs beweert dus dat de mensen de maatregelen volgden nog voordat ze werden verplicht en daardoor vlakken de cijfers af.

Het bewijst weeral eens dat die biostatisticus niet aan wetenschap doet maar voor bepaalde cijfers een uitleg zoek die past in zijn denken. In zijn hoofd werken die maatregelen dus moet het hoe dan ook van de maatregelen komen en zijn uitleg zal dat dus bevestigen. Dit is geen onkunde meer maar een misdaad.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211103_93494465

“Eigenlijk komt het vooral door de ongerustheid van de mensen dat die cijfers nu een andere weg opgaan. Het Overlegcomité en de maatregelen in het onderwijs, die hebben een impact gehad op het gedrag van de mensen. Net zoals we bij de vorige golven zagen, passen de mensen zich aan nog voor er maatregelen genomen worden. De mensen begonnen al een mondmasker te dragen in de winkel nog voor die opnieuw verplicht werden. En die zaken hebben een impact op de cijfers”.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Maar er zijn twee mogelijkheden: de voorspelling op basis van rioolwater klopt - en dan komt de daling "ongetwijfeld door de genomen maatregelen". Ofwel klopt ze niet, en dan "is het de schuld van de antivaxers, en dringen strengere maatregelen zich op".
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 16:40   #2
Walvader
Parlementslid

Standaard

https://pnws.be/breaking-invoering-c...2vdk1-dNzkNHJs
Walvader is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 17:06   #3
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Bedankt, daar staat nog bij dat Van ranst letterlijk heeft gezegd dat de CST niet werkt om de besmettingen in te perken, het dient om de vaccinatie omhoog te krikken. Nu opeens werken ze voordat het verplicht werd, ongelofelijk.

--
Desondanks Marc Van Ranst eerder deze week toegaf dat het CST niks met veiligheid te maken heeft maar alles met het pushen van de hardnekkige antivaxers, zien wij toch al aan de cijfers dat de maatregelen helpen.
Oud 3 november 2021, 17:12   #4
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Retroactief
Oud 3 november 2021, 17:33   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Er waren wel degelijk mensen en instellingen die zwaardere voorzichtigheidsmaatregelen toepasten.
Het geheugen kan kort zijn.
Zelfs als men jankt tegen een bejaardenhuis of ziekenhuis wegens bezoekregelingen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 17:48   #6
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er waren wel degelijk mensen en instellingen die zwaardere voorzichtigheidsmaatregelen toepasten.
Het geheugen kan kort zijn.
Zelfs als men jankt tegen een bejaardenhuis of ziekenhuis wegens bezoekregelingen.
Dat uw vermogen om zelf te denken beperkt is weten we al, maar je moet nu ook niet overdrijven he. Ga jij nu werkelijk alles geloven wat iemand als Molenbergs en Vandamme u proberen wijs te maken, ondanks het feit dat ze keer op keer door de mand vallen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 3 november 2021 om 17:49.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 18:29   #7
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat uw vermogen om zelf te denken beperkt is weten we al, maar je moet nu ook niet overdrijven he. Ga jij nu werkelijk alles geloven wat iemand als Molenbergs en Vandamme u proberen wijs te maken, ondanks het feit dat ze keer op keer door de mand vallen?
Blijkbaar wel he.

Ik snap ook de psychologie erachter niet, maar blijkbaar kunnen mensen dus in een mentale staat geraken waarin ze blindelings aannemen wat sommigen hen vertellen, zelfs al zijn dat bewezen leugens, zelfs al gaat her lijnrecht in tegen wat ze zelf al weten, en zelfs lijnrecht tegen wat die "experten" voordien gezegd hebben.

Dubbeldenk uit 1984, het bestaat dus echt. Er zijn dus mensen die van het ene moment op het andere totaal van mening kunnen veranderen, zonder daarna zich zelfs maar te herinneren dat ze voordien een ander standpunt even fanatiek verdedigden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 18:49   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Massa hypnose. Ook wel narratief genoemd werkt absoluut.

Daarom moet je zoveel mogelijk een ander geluid laten horen dat ze een beetje verschieten en terug zelf beginnen denken.

Vraag maar na aan een psycholoog.
Oud 3 november 2021, 19:16   #9
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Heeft die mens eigenlijk enig onderzoek gedaan en enige evidentie om die lachwekkende statements te onderbouwen? Dit heeft niks meer met wetenschap te maken. Dit heeft niks meer met expert zijn te maken. Dit is gewoon cafepraat waar veel te veel belang aan geschonken wordt.

Het wordt tijd dat die "experts" zich weer gaan toeleggen op hun kerntaak en opiniëring en beleid overlaten aan andere actoren. Ze bewijzen de wetenschap hier absoluut geen dienst door het debat zo nadrukkelijk te overheersen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 19:18   #10
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

https://datastudio.google.com/embed/...e/p_ggbfgsqtmc

Dit is een link betreffende die rioolwaters. Je kan dit voor verschillende gemeenten / meetplaatsen bekijken. Op de ene plaats gaat het stijl omhoog, elders stijl omlaag, of de grafiek is gewoon vlak. Ik denk dus niet dat ze hierop hun beleid kunnen baseren.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 22:16   #11
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Ze spartelen maar wat rond he, die nazi's.
Ze hebben het voorbije jaar al zoveel rondgesparteld dat het water zo troebel is geworden dat ze vogelpikken op een woordenboek om een uitleg bij elkaar te knutselen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 22:20   #12
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ze spartelen maar wat rond he, die nazi's.
Ze hebben het voorbije jaar al zoveel rondgesparteld dat het water zo troebel is geworden dat ze vogelpikken op een woordenboek om een uitleg bij elkaar te knutselen.
Wel ik twijfel of ze rondspartelen. Ze zijn via hun macht over de media ( cfr Nazis, communisten ) zich 1. er constant aan het uitlullen, 2. de "believers" gehersenspoeld houden, 3. en verder hun controle over de "burgers" aan het uitbreiden. Dit heeft NIKS meer met wetenschap of dat virus te maken.

Laatst gewijzigd door Walvader : 3 november 2021 om 22:20.
Walvader is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 00:17   #13
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Wandelen is dat ook sport? Naar de winkel fietsen? Lijkt op poging tot huisarrest van niet gevaccineerden. Dit begint gemeen te worden.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 01:14   #14
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
https://datastudio.google.com/embed/...e/p_ggbfgsqtmc

Dit is een link betreffende die rioolwaters. Je kan dit voor verschillende gemeenten / meetplaatsen bekijken. Op de ene plaats gaat het stijl omhoog, elders stijl omlaag, of de grafiek is gewoon vlak. Ik denk dus niet dat ze hierop hun beleid kunnen baseren.
Als je de tests zo gaat bekijken zal dat wel hetzelfde zijn met pieken en dalen, het is maar als je alles groepeert dat je een trend ziet.
Oud 4 november 2021, 07:44   #15
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Citaat:
Ofwel zijn ze maar al te goed op de hoogte van de resultaten van de afvalwaters, en gebruiken ze die ‘voorkennis’ om te weten wanneer er massaal getest moet worden, en op welk moment ze de uitvoering van maatregelen moeten adviseren, om nadien te kunnen stellen dat ze gewerkt hebben…
Oud 4 november 2021, 08:06   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er vrij gerust in dat de "daling" niet echt eraan zit te komen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 08:07   #17
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben er vrij gerust in dat de "daling" niet echt eraan zit te komen
Alleen bij de kinderen omdat die in de week van de vakantie niet meer massaal getest kunnen worden.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 08:12   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Alleen bij de kinderen omdat die in de week van de vakantie niet meer massaal getest kunnen worden.
Dat zijn maar tijdelijke effecten. We gaan nu november in, min of meer de slechtste maand voor propagatie, het gros van de gevaccineerden hun vaccin is aan het einde van zijn werkingsperiode, en men heeft hen een "ga corona opdoen met een veilig gevoel" pasje gegeven dat ze overal fier gaan tonen. De derde dosis die voor de 3 - 4 wintermaanden massief had moeten geven worden om het tot in februari te trekken, is niet stevig op gang gekomen omdat die idioten zitten te hameren op die 10 procent antivaxxers die geen rol spelen. Kortom, men heeft gewoon alles klaargezet voor een enorme piek en de mensen totaal verkeerd geinformeerd.

Als je ziet dat de positiviteitsratio rond de 10% draait bij het hoogste aantal testen ooit, dan ben ik er redelijk gerust in.

Wat zalig gaat zijn, is het sluiten van scholen binnenkort. Dan weten we dat het onderwijs voor de komende decennia eraan is voorgoed.

Allez, ik neem een beetje mijn wensen voor werkelijkheid, maar ik vind toch dat het er redelijk goed uit ziet. Hopelijk beseffen ze het niet te snel, en hameren ze nog enorm op "de vaccinatie graad moet omhoog" want dat is grotendeels nutteloos, en dat geeft tijd aan de golf om zwaar op te bouwen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 november 2021 om 08:14.
Oud 4 november 2021, 10:37   #19
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zijn maar tijdelijke effecten. We gaan nu november in, min of meer de slechtste maand voor propagatie, het gros van de gevaccineerden hun vaccin is aan het einde van zijn werkingsperiode, en men heeft hen een "ga corona opdoen met een veilig gevoel" pasje gegeven dat ze overal fier gaan tonen. De derde dosis die voor de 3 - 4 wintermaanden massief had moeten geven worden om het tot in februari te trekken, is niet stevig op gang gekomen omdat die idioten zitten te hameren op die 10 procent antivaxxers die geen rol spelen. Kortom, men heeft gewoon alles klaargezet voor een enorme piek en de mensen totaal verkeerd geinformeerd.

Als je ziet dat de positiviteitsratio rond de 10% draait bij het hoogste aantal testen ooit, dan ben ik er redelijk gerust in.

Wat zalig gaat zijn, is het sluiten van scholen binnenkort. Dan weten we dat het onderwijs voor de komende decennia eraan is voorgoed.

Allez, ik neem een beetje mijn wensen voor werkelijkheid, maar ik vind toch dat het er redelijk goed uit ziet. Hopelijk beseffen ze het niet te snel, en hameren ze nog enorm op "de vaccinatie graad moet omhoog" want dat is grotendeels nutteloos, en dat geeft tijd aan de golf om zwaar op te bouwen.
Zou het ook niet gewoon kunnen dat we deze golf bijna gehad hebben? Jij denkt dat deze opnieuw gaat toenemen in kracht?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 10:56   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zou het ook niet gewoon kunnen dat we deze golf bijna gehad hebben? Jij denkt dat deze opnieuw gaat toenemen in kracht?
Ik hoop daar op Want als het nu weer gaat afnemen, dan gaan ze weer zeggen dat het die pasjes en die maatregelen zijn geweest.

Belgie heeft zo goed als geen delta golf gehad, in vergelijking met de UK en Israel en zo, waar het vaccin in de zomer al begon te verlopen. Ik kan mij moeilijk indenken dat wat die andere landen meemaken niet in Belgie zou komen in een slechtere periode. Ik ga er ook van uit dat we een vergelijkbare verhouding zullen moeten vinden tussen cases in het najaar en winter en cases in de zomer als vorig jaar, want met de afnemende vaccinatie efficientie en de toenemende seizoens-gunstigheid kan dat toch niet anders. Wij hadden in de zomer een betere vaccinale bescherming dan nu. Met minder bescherming nu moet het toch harder gaan woekeren dan toen de bescherming vergelijkbaar was vorig jaar he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 november 2021 om 10:59.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be