![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 15/12 Belgisch Israëlitisch weekblad met ondergang bedreigd
Het Belgisch Israëlitisch Weekblad kampt met financiële moeilijkheden. Het blad bestaat dit jaar precies 50 jaar. "We delen in de malaise die de perswereld treft. Wij hebben het vooral moeilijk omdat het aantal advertenties is gedaald. En tot dusver hebben we, om onze onafhankelijkheid te behouden, aan niemand steun of sponsoring gevraagd", zo verklaarde Louis Davids, stichter van het blad en nog altijd hoofdredacteur, aan het christelijk opinieweeklad Tertio. Volgens Davids zijn de komende maanden cruciaal voor het blad. "Wij hebben goede hoop die voor het einde van dit jaar tot een goed einde te brengen. De reddingsoperatie moet lukken". Het Belgisch Israëlitisch Weekblad bericht over het joodse gemeenschapsleven in België in het algemeen en besteedt in het bijzonder veel aandacht aan wat in de Antwerpse regio gebeurt. Juicht opnieuw o beste kameraden. Het Zionistische rioolblad B.I.W kampt met financiële moeilijkheden en is met uitsterven bedreigd. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door R. Heydrich : 16 december 2004 om 02:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() Ik ben voor Israel maar vooraleerst is het belangrijk dat iedereen weet dat Jezus de Zoon van God is, daarna komt de rest wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=45
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() lincoln toch je kwam me best intellectueel intelligent over, en je weet niet eens dat Joden een volk zijn, waarvan Jezus de messias is? Jodendom is een religie die niet bestaat, omdat het gelooft in een God die Jezus niet als messias (& zoon) heeft.
http://www.jews-for-jesus.org/ Jezus Christus zelf is joods. Evenzo was zijn allereerste 'target' de verloren schapen van huize israel, de joden, terug te brengen bij elkaar en God. Toen kwamen de romeinen samaritanen arabieren en ieder ander volk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jezus was geen jood maar wel een hebreeuw , groot verschil tussen jood zijn en een hebreeuw zijn ! Een hebreeuw zijn is niet perse een jood zijn , Wie weet mijn voorouders waren nog hebreeuws !! Men spreekt van het semitische volk of beter gezegd hebreeuwse volk , je zegt ook hebreeuwse taal maar geen joodse taal of joodse volk ! In israel zelf heb je verschillende rassen maar die joods zijn ! Maar of het nu allemaal hebreeuws zijn daar heb ik sterk mijn twijfels over !! Ze spreken misschien wel een hebreeuwse taal maar geen "joodse" taal !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 17 december 2004 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Schepen
|
![]() nou ik zeg wel joodse volk hoor. semieten is nog meer dan joods idd, maar jezus was toch ehct deel van die subsectie die joods word genoemd. zelfs van de israelieten was hij geboren in de stam genaamd JUda, waar jood op gebaseerd is.
die rassen, komen door mixen, iets wat overigens in de torah strikt verboden was. die zijn dus geen volbloed jood. |
![]() |
![]() |