Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2021, 00:50   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Stel u voor dat het waar is ...

Oud 22 december 2021, 07:30   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik denk niet dat het waar is.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 16:06   #3
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't is wel handig dat ze een sterreke zetten achter en voor elke zin die deels of volledig onwaar is.
Dat helpt wel nogal.

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 december 2021 om 16:06.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 12:11   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
't is wel handig dat ze een sterreke zetten achter en voor elke zin die deels of volledig onwaar is.
Dat helpt wel nogal.
Dat helpt inderdaad

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 december 2021 om 12:11.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 14:02   #5
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Vooruit, ik zal de eerste bewering eens Googelen, het lab in Wuhan is eigendom van GlaxoSmithKline. Eerste resultaat op Google:

https://www.reuters.com/article/uk-f...-idUSKBN28R2UK

Is niet waar. Lijkt niet eens op waar. Het is een lab van de Chinese overheid.

Het ergste is, dit weet jij ook. Jij weet wanneer ne zoiets post dat er waarschijnlijk heel weinig van waar is maar je kiest er bewust voor om niet te tijd te nemen om een enkele zoekopdracht uit te voeren omdat jij helemaal niet geïnteresseerd bent in de waarheid, maar alleen maar in ophitsen en twijfel zaaien. "Stel u voor dat het waar is", zeg je dan, zodat jij geen enkele verantwoordelijkheid voor de geposte onzin hoeft te nemen maar de boodschap wel binnenkomt: wees bang voor de farmaceuten en je regering, en vertrouw alleen op lafhartige leugenaars die met dit soort tactieken de overlast van de pandemie alleen maar verergeren.

Kan je daar niet gewoon eens mee stoppen? Wat vind jij eigenlijk zo fijn aan al die complotgasten? Waarom steun jij die charlatans, kwakzalvers en aandachtshoeren eigenlijk? Ben jij toevallig eigendom van de Bilderberggroep?

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 24 december 2021 om 14:04.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 22:15   #6
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Vooruit, ik zal de eerste bewering eens Googelen, het lab in Wuhan is eigendom van GlaxoSmithKline. Eerste resultaat op Google:

https://www.reuters.com/article/uk-f...-idUSKBN28R2UK

Is niet waar. Lijkt niet eens op waar. Het is een lab van de Chinese overheid.

Het ergste is, dit weet jij ook. Jij weet wanneer ne zoiets post dat er waarschijnlijk heel weinig van waar is maar je kiest er bewust voor om niet te tijd te nemen om een enkele zoekopdracht uit te voeren omdat jij helemaal niet geïnteresseerd bent in de waarheid, maar alleen maar in ophitsen en twijfel zaaien. "Stel u voor dat het waar is", zeg je dan, zodat jij geen enkele verantwoordelijkheid voor de geposte onzin hoeft te nemen maar de boodschap wel binnenkomt: wees bang voor de farmaceuten en je regering, en vertrouw alleen op lafhartige leugenaars die met dit soort tactieken de overlast van de pandemie alleen maar verergeren.

Kan je daar niet gewoon eens mee stoppen? Wat vind jij eigenlijk zo fijn aan al die complotgasten? Waarom steun jij die charlatans, kwakzalvers en aandachtshoeren eigenlijk? Ben jij toevallig eigendom van de Bilderberggroep?
GSK zit wel degelijk in China.

Echter in Tianjin en Tianyuan. Dus ja, ... vanwaar de idee komt dat zij in Wuhan zouden zitten; en dat dit dan ook nog eens (toevallig) 'het' labo zou zijn, is al opmerkelijk.

Maar ik breek graag een lans voor alle mensen die naar mijn mening al te makkelijk worden weggezet als complotdenkers.

Mensen die al bij aanvang van het CST (en QR-code) aangaven dat dit een eerste stap is naar een sociaal kredietsysteem, werden toen ook al meteen weggezet als complotdenkers. Wel nu, ... het lijkt er stilaan op dat we nog niet meteen afstand nemen van dat CST. Meer nog, er gaan stemmen op om dit (nu we het toch hebben) ook voor andere doeleinden te gebruiken.

Er zijn in deze dan ook twee lagen. 1) De vraag of er een pandemie is, ja of neen; en 2) de vraag of deze (al dan niet bestaande) pandemie wordt misbruikt er om een agenda door te drukken in functie van een nieuwe wereldorde.

We kunnen stellen dat er wel een pandemie is; of zeker er een pandemie is geweest.
Heeft men die pandemie aangegrepen (en in berichtgeving sterk overdreven - mensen die zomaar dood op straat vielen bijvoorbeeld - om mensen onnodig meer angst aan te jagen) om een agenda (die al even in de hoofden zat) er sneller en met meer efficientie door te drukken? Dat geloof ik wel ja.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2021, 09:24   #7
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Wat mij in deze hele saga het meest flagrante lijkt:

De incompetentie van wat door de (meerderheid van de) bevolking werd aangeduid/verkozen om leiding te geven aan hun samenleving.

Schrijnend tenenkrullend.
Oud 25 december 2021, 09:28   #8
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk moet je niet kijken naar eigenaars, maar naar wie er geld naar dirigeert. 1 impliceert niet 2.
Over dat geld, is hier al ergens een draad.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2021, 09:31   #9
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fun by Politics.be.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2021, 10:00   #10
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Er zijn in deze dan ook twee lagen. 1) De vraag of er een pandemie is, ja of neen; en 2) de vraag of deze (al dan niet bestaande) pandemie wordt misbruikt er om een agenda door te drukken in functie van een nieuwe wereldorde.
Ik ga eens een eigen definitie van pandemie maken pogen te maken.
Een wereld waar een virus voor zodanig veel slachtoffers zorgt, dat ik in een normale omgang en komende in een groot genoeg stuk van de wereld om als een statistisch staal te kunnen gelden voortdurend
- met eigen ogen opmerkelijke aantallen zieken doodzieken en doden zie.
- met eigen oren van opmerkelijk veel kennissen over opmerkelijke aantallen zieken doodzieken en doden hoor.

Met die definitie, zou ik zeggen dat deze corona epidemie niet bestaat. Ze valt niet op naast de natuurlijke sterfte. Veruit de meeste doden zijn mensen wiens dood niet echt verrast zoals bvb bij een moord.

Het is enkel maar door die intussen 2 jaar durende dagelijkse propaganda (zo noem ik het wegens bovenvermeld contrast) en dagelijkse klooierij die mij en iedereen wordt opgesolferd door de overheid en haar aanhang, dat ik een indruk heb dat er een pandemie is.

2) als je alle dwingelandij - gebeurtenissen van de voorbije 2 jaar eens op een rijtje zet, de talloze tegenstrijdigheden ervan, de anders dan beweerde tot zelfs omgekeerde resultaten, is de meest voor de hand liggende conclusie: ja, MISSCHIEN wel een agenda. Tegenstrijdigheden kunnen zijn door dommigheid en door leugen, maar aan dommigheid zijn grenzen (zelfs een ezel stoot...) en aan leugen niet (big lie).
Maar als je de voorbije 2 jaar eens op een rijtje zet met de decennia ervoor, de "grote gebeurtenissen" in de wereld, aanslagen, crises, door mensen niet door natuur, en welke klooierij/vrijheidsinperkingen er nadien PERMANENT GEBLEVEN ZIJN, dan zeg ik: ja, ZEKER EN AGENDA.
De rode lijn van deze pandemie klooierij, sluit naadloos aan op de rode lijn van de decennia ervoor, sinds pakweg begin jaren tachtig.
Een trend naar totalitarisme.
Pak je auto fiets of eender wat incluis de benen. Ga eens van een A naar een B. Vergelijk de beschikbare straatruimte, de aantallen borden en bochten, het aantal alternatieve trajecten, eens met deze in 1980.
Dat, vind ik de meest duidelijke manifestatie van de totalitaire wereld.
Zie Oostblok versus Vrije Westen. De hele wereld is op pakweg 40-50 jaar tijd een Berlijn met Muren, nauwe doorgangen en controleposten geworden.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 18:06   #11
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Dat virus kan onmogelijk uit China komen.
Bewijs. Niets van wat uit China komt gaat langer dan 2 maanden mee.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 28 december 2021 om 18:10.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 18:10   #12
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Wat mij in deze hele saga het meest flagrante lijkt:

De incompetentie van wat door de (meerderheid van de) bevolking werd aangeduid/verkozen om leiding te geven aan hun samenleving.

Schrijnend tenenkrullend.
Als je in het buitenland over de Belgische toestand met hun 6 regeringen en een regering met 6 partijen bekijken ze je meelijwekkend en vragen welke idioten die mensen verkozen hebben.
PS met die idioten worden wij bedoeld voor moest het niet begrepen zijn.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 11:52   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dat virus kan onmogelijk uit China komen.
Bewijs. Niets van wat uit China komt gaat langer dan 2 maanden mee.
Dat gaan onze Chinese vrienden graag lezen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be