![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/cnt/dmf20211227_98046379
Regering wil gepensioneerde Nederbelgen zwaarder belasten: “Een rechtsstaat onwaardig” Brussel - Minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) werkt aan een wetswijziging waardoor duizenden gepensioneerde Nederlanders die in België wonen tot 15.000 euro meer aan belastingen moeten betalen. HBVL 28-12-2021 In 2018 sloot toenmalig minister van Financiën Van Overtveldt (N-VA) een bijkomend protocol af met Nederland. Het uitgangspunt is dat België de belastingen int. Pas als blijkt dat dit niet of onvoldoende gebeurt én de totale pensioenuitkering - dus uit werk, AOW-basispensioen en eventuele lijfrente - meer is dan 25.000 euro, mag de Nederlandse fiscus belastingen naheffen. Ik ken te weinig van de materie. Het lijkt me wel billijk dat mensen die hier wonen, hier ook de belastingen betalen, zij maken tenslotte ook gebruik van onze diensten en infrastructuur. Dat Nederland en België een ander belastingstelsel kennen maakt het natuurlijk allemaal moeilijker, zeker als het over pensioenen gaat. Ik weet ook niet hoe het zit met Belgen die in Nederland gewerkt hebben, het artikel spreekt enkel over Nederbelgen, is dat een bestaande titel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hebt gij in uw krant ook het artikel in uw krant gelezen over de misdaad? En het nadelige belang van de grenzen voor o.a. Limburg? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vader (die natuurlijk al wel even overleden is) had enkele jaren in Nederland gewerkt. Hij ontving daarvoor een bedrag als pensioenuitkering.
Maar sla mijn dood, ik weet niet hoe het ging met de belastingen. Ik ken een collega-ambtenaar met pensioen die naar Portugal trok, en een naar Ecuador. Beiden genieten van belastingsvoordelen: belast in de woonplaats, dus veel lager. Dat hangt af van belastingsverdragen tussen de landen. En er is een verschil tussen ambtenaren en werknemers/zelfstandigen. Portugal is het enige land in de EU waar je als ambtenaar dat voordeel kan hebben.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 29 december 2021 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Zeg slimmeke. Dat verschil in Belastingen is net een gevolg van de creatie van (nieuwe) gewestgrenzen. Gij bewijst net mijn gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Iedereen hetzelfde sociale beleid als dat van Afghanistan dan maar? Rare jongens, die utopisten.
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Ik mag dan wel bejaard zijn, tot de derde leeftijd behoren, volgens sommigen zelfs nutteloos zijn voor de maatschappij. Maar ik mag nog dromen van, en een kleine bijdrage proberen te leveren tot, een betere maatschappij voor iedereen op deze wereld. Als inwoner van de Maaskant weet ik maar al te goed welke voordelen open grenzen hebben. En als er nu misdaad is door de grenzen, is dat een gevolg van oogklepdragers die met alle geweld grenzen voor controlerende overheid willen behouden. En misdaadbestrijding bemoeilijken door achter elke grens aparte regels en wetten uit te vaardigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||||
|
![]() Citaat:
De dag erna hebben alle landen ter wereld dezelfde sociale zekerheid, exact dezelfde loonniveaus, pensioenen (in een fantasiewereld hoef je pensioenen niet op te bouwen, dat komt uit de lucht vallen), enz. Landen waar vrouwen- en LGBTQ rechten een lachtertje zijn, zijn plots modellanden geworden. Dromen is leuk, maar op een bepaald moment moet je wel wakker worden... Citaat:
Ik denk dat het nog wel eventjes duurt tegen dat men daar hetzelfde niveau van welvaart heeft. Als je dus nu alle grenzen openzet, dan weet je wat er gaat gebeuren. Citaat:
Om die reden zijn de Britten er al uitgestapt, en misschien komen er nog landen die daardoor afhaken. Citaat:
Er zijn landen (vooral islamitische) waar men je droom direct wegzet als 'eurocentristisch', die het zelfs niet eens zijn met de algemene mensenrechten. We hebben een hele periode meegemaakt waar Europa en de VS veel invloed hadden, maar dat lijkt steeds meer voorbij te zijn. Ik zie nu China opkomen als een wereldmacht, en die Staat ziet democratie als een Westers systeem, waar ze niet teveel willen mee te maken hebben. Zij breiden ondertussen hun invloed uit in Azië, Afrika en Amerika. Ik vrees dan ook dat de tijd dat de wereld naar ons kijkt als voorbeeld van hoe het moet, in grote mate achter ons ligt. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik denk dat je nog altijd niet wakker bent.
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ok , ze lopen en fietsen rap en kunnen tegen een bal trappen of een pijlke in een blokske pikken maar er zijn heel goede metsers en loodgieters gagagisten ook en die laatste groepen worden belast op hun volledig loon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is wel een auto-belasting. Ik zie niet in waarom het linkse Wallonië niet meer belasting zou mogen heffen op luxe-wagens, dan dat Vlaanderen dat zou willen doen. En dat de ene meer inzet op elektriciteit dan de andere, omdat in de Ardennen er wel andere afstanden zijn. Bijvoorbeeld hé. We leven wel en hebben weinig kritiek op de verschillende belastingsvisies van elke gemeente ... In gans de EU zou wel een gestroomlijnd beleid moeten zijn van sociale lasten op arbeid, en belasting op arbeid. Als logisch gevolg van de vrije markt van tewerkstelling. Regionale accenten kunnen perfect op regionale belangen en toestanden afgetoetst worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ze gaan dan op hun achterste poten staan als ZIJ nu moeten doen "zoals die andere domkoppen". Iedereen hetzelfde sociale beleid als Albanie, bijvoorbeeld. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 december 2021 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom worden er voor zulke gevallen meestal bilaterale akkoorden gesloten. Daarbij geldt meestal het Werkplaatsprincipe: waar men werkt betaalt men belasting. Voor belastingen op pensioenen is dat lastiger om een algemene regel voorop te stellen.
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 december 2021 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens is het wel meestal het land waar men zijn fiscale woonplaats heeft dat meestal belastingen heft op het geheel van de inkomsten. Maar vaste regels zijn er niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe ga je zoiets bewerken in het licht van het feit dat de levensstandaard tussen Zweden en Bulgarije wel verschillend, heel verschillend is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Britse premier Boris Johnson had naast de Britse bij geboorte ook de Amerikaanse nationaliteit. En om van die belastingen af te geraken heeft hij zijn Amerikaanse nationaliteit laten schrappen. Dat was naar't schijnt ook een heel dure rechtsgang voor dat dat in orde was. (Amerikaanse advocaten weet je wel...) Ook een TV reportage gezien op het Franse nieuws. Mensen die geboren worden op Amerikaanse grond zijn automatisch Amerikaan. Dus die Fransen hadden misschien de eerste 6 maanden van hun leven in de USA doorgebracht met hun ouders, maar woonden sindsdien in Frankrijk. En die kregen nu plots belastingbrieven binnen van de US. Door de Panama papers en wetten tegen fiscale vlucht de laatste jaren is de jacht op "buitenlandse" burgers op volle gang gekomen.
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Idealist tot in de kist .... Het siert u maar het is nutteloos heb ik ondertussen begrepen. Deze wereld is echt wel mooi, heel mooi, het is "de mens" die er een puinhoop van maakt en dat zal "nooit" veranderen.
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Alleen als dat een verenigd Europa sneller dichterbij brengt. Ik vrees echter dat diegenen die pro BeNeLux zijn vooral proberen nieuwe grenzen te maken en vooral met machtspelletjes bezig zijn..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() |
![]() |
![]() |