Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2022, 15:07   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Twee politieagenten doodgeschoten bij verkeerscontrole in Duitsland

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...edgdhp&pc=U531

In het westen van Duitsland, dicht bij de Belgische grens, zijn bij een verkeerscontrole twee agenten doodgeschoten. Dat heeft de Duitse politie medegedeeld. Over de oorzaak van de schietpartij bestaat nog geen duidelijkheid. Er wordt intensief gezocht naar de daders.

In de nacht van zondag op maandag raakten twee agenten van het politiekantoor Kusel, in de Duitse deelstaat Rijnland-Palts, dodelijk gewond. Ze werden maandagmorgen rond 4.20 uur beschoten bij een verkeerscontrole, dat heeft de politie van Kaiserslautern gemeld.

Volgens het Duitse dagblad Bild lieten de agenten in het radiobericht weten dat ze een verdacht voertuig hadden tegengehouden. In de koffer van het voertuig zouden de agenten gestroopt wild aangetroffen hebben en gingen ze een controle uitvoeren. In een volgend radiobericht zouden de agenten gemeld hebben dat ze werden beschoten en werd het contact verbroken. Versterking rukte uit naar de plaats van het delict, maar de agente was niet meer in leven toen haar collega's aankwamen. De 29-jarige agent zou even later overleden zijn.

Er is een klopjacht naar de daders aan de gang. Volgens de politie in Kaiserslautern is minstens een van de verdachten gewapend. Er is geen informatie over de vluchtrichting van de daders bekend. De politie vraagt om geen lifters op te pikken in de regio Kusel.

(in het blauw) wie stelt zo'n bericht op?

Waar gaat het naar toe in onze samenleving?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2022, 16:30   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

In het westen van Duitsland, dicht bij de Belgische grens, zijn bij een verkeerscontrole twee agenten doodgeschoten. Dat heeft de Duitse politie medegedeeld. Over de oorzaak van de schietpartij bestaat nog geen duidelijkheid. Er wordt intensief gezocht naar de daders.

In de nacht van zondag op maandag raakten twee agenten van het politiekantoor Kusel, in de Duitse deelstaat Rijnland-Palts, dodelijk gewond. Ze werden maandagmorgen rond 4.20 uur beschoten bij een verkeerscontrole, dat heeft de politie van Kaiserslautern gemeld.

Volgens het Duitse dagblad Bild lieten de agenten in het radiobericht weten dat ze een verdacht voertuig hadden tegengehouden. In de koffer van het voertuig zouden de agenten gestroopt wild aangetroffen hebben en gingen ze een controle uitvoeren. In een volgend radiobericht zouden de agenten gemeld hebben dat ze werden beschoten en werd het contact verbroken. Versterking rukte uit naar de plaats van het delict, maar de agente was niet meer in leven toen haar collega's aankwamen. De 29-jarige agent zou even later overleden zijn.

Er is een klopjacht naar de daders aan de gang. Volgens de politie in Kaiserslautern is minstens een van de verdachten gewapend. Er is geen informatie over de vluchtrichting van de daders bekend. De politie vraagt om geen lifters op te pikken in de regio Kusel.

Dat is iets dat altijd al gespeeld heeft, op stropen staan vrij zware straffen en stropers zijn nu eenmaal meestal gewapend.

Heb onlangs nog een artikeltje gelezen van onze heemkring, waar een beschrijving staat waarbij de boswachter een stroper overhoop schiet. (Jaren 20 dacht ik) Wel met wat papierwerk was dat rap afgehandeld hoor.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2022, 16:40   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is iets dat altijd al gespeeld heeft, op stropen staan vrij zware straffen en stropers zijn nu eenmaal meestal gewapend.

Heb onlangs nog een artikeltje gelezen van onze heemkring, waar een beschrijving staat waarbij de boswachter een stroper overhoop schiet. (Jaren 20 dacht ik) Wel met wat papierwerk was dat rap afgehandeld hoor.
Over hoeveel jaar spreken we dan?
Oud 31 januari 2022, 18:16   #4
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

De aangehouden verdachte is Andreas Johannes S. (38 j).

DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2022, 19:28   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Andreas Johannes Schmitt is geen onbekende voor het gerecht. Maandagmiddag werd zijn foto verspreid. Aan chauffeurs werd gevraagd geen lifters op te pikken, omdat het mogelijk om de voortvluchtige moordenaars kon gaan.

Malu Dreyer, de eerste minister van de deelstaat Rijnland-Palts, zegt “geschokt” te zijn door het geweld tegen de politieagenten. “De misdaad is afschuwelijk. We zijn zeer ontdaan dat twee jonge mensen hun leven hebben verloren tijdens de uitoefening van hun functie”, luidt het in een persverklaring. “Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden”. Als teken van rouw hangen de vlaggen in de deelstaat ook halfstok.
Oud 31 januari 2022, 20:34   #6
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Het gaat weer om een getrouwde man met een gezin, vader van 4 kinderen. Het ideale plaatje volgens de maatschappelijke etiquette.

Zo zie je maar weer wat je te zien krijgt als je wat dieper graaft en voorbij gaat aan de ogenschijnlijk mooie façade ...
Oud 31 januari 2022, 20:36   #7
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Geen daders met migratie achtergrond. Saai. Dat slaan we over om te becommentariëren.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2022, 21:02   #8
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Geen daders met migratie achtergrond. Saai. Dat slaan we over om te becommentariëren.
Dat denk ik niet, dit is een vrij onthutsend feit.

Ik ben benieuwd welke straf dit crapuul gaat krijgen. Want het probleem is onze maatschappij is dat criminelen veel rechten hebben, maar nauwelijks plichten en nauwelijks gestraft worden als ze al gepakt worden.

In België spreekt men levenslang uit. Klinkt bijzonder zwaarwichtig en de alle slachtoffers zijn meteen gerustgesteld.
Doch levenslang is bij ons automatisch 30 jaar. Kan het nog hypocrieter? Jazeker, na 15 jaar kunnen deze voorwaardelijk vrij komen. Enfin, het hoeft niet te verwonderen dat ons maatschappij steeds verder afglijdt met steeds minder waarden en normen en toenemend geweld tegen politiediensten.
Oud 31 januari 2022, 21:20   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een zeer stoute bewering.
Alle (vooral zware) strafinbreuken moeten besproken kunnen worden om afgekeurd te worden, om in hun context geplaatst.
En één van die contexten is de statistiek van sommige concentraties van criminaliteit.
Een "ouder" voorbeeld hiervan is de witteboordencriminaliteit. En even later in de geschiedenis ook de blauwe boordencriminaliteit.

Ook geldig voor maatschappelijke hinder allerhande.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 00:34   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Over hoeveel jaar spreken we dan?
Tegenwoordig zijn het vooral torenhoge boetes, en dan spreken we echt over flink wat geld. Maar zelf gevangenisstraf is mogelijk. Zeker als je beschermde dieren afschiet.

Voor die mannen is verlies van hun jachtverlof en peperdure geweren meestal nog het ergste in t geval van afschieten van beschermde diersoorten.

Maar daar kan nog verboden wapen dracht bijkomen, ... en dan kan dat al om een paar jaar bak gaan. En in Duitsland en Belgie mag er ook geen nachtzicht apparatuur op het wapen staan, Als dat het geval is, gaat den teller nog wat harder tikken.

In de good old day's was het gewoon de strop he, (in de UK 18 - begin 19' eeuw) hingen ze u daarvoor op.

Geen reden om direct ne polies voor af te schieten, maar stel dat die met een geladen wapen in die auto zat, daar gingen ze echt niet mee gelachen hebben. Dat in combinatie met gestroopte beesten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 01:24   #11
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kleurke interesseert mij zelfs totaal niet , maar bij veroordeeld ,
de doodstraf voor zulk moordend uitschot , vind ik geheel geen probleem !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 06:55   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Het kleurke interesseert mij zelfs totaal niet , maar bij veroordeeld ,
de doodstraf voor zulk moordend uitschot , vind ik geheel geen probleem !!
Ik ook niet.
Indien we zoiets tolereren, dan is het gedaan met onze maatschappij.

Ik denk hierbij aan Kitty van Nieuwenhuize, haar dood staat voor eeuwig in mijn geheugen geprint. Ook zij werd gedood in de uitoefening van haar functie.
En ..., en wat is er ondertussen verandert?

Volgens mij niets in de goede zin, denk maar aan die bromfietser waarvan een plein naar hem vernoemd werd, een totaal verkeerd signaal van de overheid.
Oud 1 februari 2022, 07:01   #13
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hadden ze dan de gegevens van de wagen niet doorgegeven in hun eerste bericht ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 08:55   #14
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hadden ze dan de gegevens van de wagen niet doorgegeven in hun eerste bericht ?
Met bodycams kan dat automatisch gebeuren.
Kortom, ze zouden daar standaard mee uitgerust moeten zijn.

In ieder geval hebben ze het snel en gericht kunnen oplossen. Doch het had anders kunnen aflopen zonder de nodige tips.
Oud 1 februari 2022, 09:01   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook niet.
Indien we zoiets tolereren, dan is het gedaan met onze maatschappij.

Ik denk hierbij aan Kitty van Nieuwenhuize, haar dood staat voor eeuwig in mijn geheugen geprint. Ook zij werd gedood in de uitoefening van haar functie.
En ..., en wat is er ondertussen verandert?

Volgens mij niets in de goede zin, denk maar aan die bromfietser waarvan een plein naar hem vernoemd werd, een totaal verkeerd signaal van de overheid.
Niet dramatiseren aub.
Als er een burger vermoord wordt hoor je de flikken en politiekers ook nooit roepen dat geweld tegen burgers strenger moet bestraft worden.

Begrijp me niet verkeerd, wat mij betreft moeten alle geweldsdelicten strenger bestraft worden en niet enkel die tegen flikken, brandweer....

Flikken zijn niets meer dan gewone burgers met een openbare functie. Waarom zouden die een voorkeursbehandeling moeten krijgen?
Oud 1 februari 2022, 09:56   #16
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Tegenwoordig zijn het vooral torenhoge boetes, en dan spreken we echt over flink wat geld. Maar zelf gevangenisstraf is mogelijk. Zeker als je beschermde dieren afschiet.

Voor die mannen is verlies van hun jachtverlof en peperdure geweren meestal nog het ergste in t geval van afschieten van beschermde diersoorten.

Maar daar kan nog verboden wapen dracht bijkomen, ... en dan kan dat al om een paar jaar bak gaan. En in Duitsland en Belgie mag er ook geen nachtzicht apparatuur op het wapen staan, Als dat het geval is, gaat den teller nog wat harder tikken.

In de good old day's was het gewoon de strop he, (in de UK 18 - begin 19' eeuw) hingen ze u daarvoor op.

Geen reden om direct ne polies voor af te schieten, maar stel dat die met een geladen wapen in die auto zat, daar gingen ze echt niet mee gelachen hebben. Dat in combinatie met gestroopte beesten.
En het zit in hun brein meestal ook niet goed. Denken dat ge met wapens alles kunt oplossen. Zo van: we zullen die agenten even afknallen in de tijd van bodycams, cctv bewaking, gps en DNA.
Oud 1 februari 2022, 10:06   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En het zit in hun brein meestal ook niet goed. Denken dat ge met wapens alles kunt oplossen. Zo van: we zullen die agenten even afknallen in de tijd van bodycams, cctv bewaking, gps en DNA.
Die twee dooie zijn er vet mee. Hebben die toestellen al 1 dode vermeden?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 1 februari 2022 om 10:07.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 10:11   #18
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Flikken zijn niets meer dan gewone burgers met een openbare functie. Waarom zouden die een voorkeursbehandeling moeten krijgen?
Er bestaan strafverhogingen voor geweld tegen politie.
Zie art 280 ev in het Strafwetboek.
Zie ook https://www.om-mp.be/nl/article/pers...lereerd-worden

Laatst gewijzigd door Rudy : 1 februari 2022 om 10:13.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 10:46   #19
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er bestaan strafverhogingen voor geweld tegen politie.
Zie art 280 ev in het Strafwetboek.
Zie ook https://www.om-mp.be/nl/article/pers...lereerd-worden
Ik vind dat niet correct. Elk fysiek geweld, tegen om het even wie, zou hard moeten aangepakt worden.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 1 februari 2022 om 10:46.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 11:33   #20
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik vind dat niet correct. Elk fysiek geweld, tegen om het even wie, zou hard moeten aangepakt worden.
Die bedenking maak ik mij ook.

Ander voorbeeld: Smaad
Worden er feiten, woorden, gedragingen of bedreigingen van beledigende aard gericht aan een ‘openbare rechtspersoon in het kader van zijn functies’ – zoals een politieagent, dan is dit volgens het Strafwetboek (art. 276) strafbaar met een gevangenisstraf en een boete.

Neen, er is dus geen gelijke behandeling voor alle burgers.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be