![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Russen stellen duidelijke eisen voor het stoppen van de oorlog, is dit aanvaardbaar of liever de totale oorlog verderzetten?
Dan ook de reden waarom, om de bevolking te sparen of om de Russen te kloten, of een andere reden. Russische eisen: de grondwet aanpassen en neutraliteit verankeren de NAVO niet vervoegen de Krim erkennen als Russische grondgebied Donetsk en Loegansk erkennen als onafhankelijke staten. Oekraïne is een onafhankelijke staat die zal leven zoals het wil, maar onder voorwaarden van neutraliteit.” https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220307_95227052 Peskov vertelde aan het persagentschap Reuters dat Oekraïne op de hoogte is van die eisen, maar er kwam geen onmiddellijk reactie van Oekraïne. Rusland heeft Oekraïne al vanuit verschillende hoeken aangevallen, maar volgens Peskov is het niet de bedoeling om verdere territoriale claims te maken op het land. “We zijn echt bezig met de demilitarisering van Oekraïne. We zullen het afmaken. Maar het belangrijkste is dat Oekraïne ophoudt met zijn militaire acties. Ze moeten stoppen met hun militaire acties en dan zal niemand schieten,” zei hij. “Het gaat er niet om dat wij Loegansk en Donetsk van Oekraïne afpakken. Donetsk en Loegansk willen geen deel uitmaken van Oekraïne. Maar dat betekent niet dat ze daardoor vernietigd moeten worden,” zei Peskov. “Voor de rest: Oekraïne is een onafhankelijke staat die zal leven zoals het wil, maar onder voorwaarden van neutraliteit.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Poetin is Rusland niet!
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() bullshit, en dan zal oekraïne zogezegd geen nukes of biowapens meer gaan maken ?
men wil dit conflict uit het wereldnieuws halen en dan een Vichyke doen op de rest van het land in alle stilte en op.. ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat houdt die "neutraliteit" juist in? Wilt dat zeggen dat het Kremlin mag beslissen wie er president wordt? Wil dat zeggen dat het Kremlin beslist welke verdragen de Oekrainers aangaan?
Neutraliteit lijkt mij hier vooral op te wijzen dat Rusland de soevereniteit van Oekraine niet wilt toelaten, en dat is gewoon onaanvaardbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De amerikanen zullen verder vechten tot de laatste oekraiener.
Eerlijk gezegd, de voorwaarden gaan er met der tijd niet beter op worden. Als de Russen tot aan de grens met polen moeten gaan dan zullen ze dat doen , en er waarschijnlijk ook blijven. De polen gaan hier niet gelukkig mee zijn, ze denken nog steeds met heimwee terug aan de mooie tijden toen ze deel uit maakten van het russische keizerrijk. Dus mijn keuze zou zijn, nu vrede en proberen er nog iets van een soort van land uit te trekken. Als het van zhirinovsky afhangt mogen ze vertrekken met wat ze gekomen zijn, zijnde galicie en podolia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PS ik werk in een PZ (onderandere) ook op dementie afdelingen Mijn overbuur is Pool, ik zal eens binnenspringen voor een 'live' verslaggeving ter plaatse Laatst gewijzigd door edwinp : 7 maart 2022 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat moet ondertussen een gigantisch bedrag zijn. Honderd jaar gratis gas en olie zal al lang niet meer voldoende zijn. Maar de russen zijn wel al wat aan het inbinden tov het begin. Als Oekraiene dit nog een maand of 2 uithoudt is dat voldoende. Laatst gewijzigd door parcifal : 7 maart 2022 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() jammer genoeg zijn burgers altijd de pineut, moet men alle vijandelijkheden stoppen ( een overgave) om deze mensen te beschermen ?
ik weet het niet, en feitelijk heb ik ook geen recht om daar over te oordelen, maar op een bepaald punt is het waarschijnlijk voor quasi iedereen genoeg en gaat men vechten voor iets |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je begrijpt echt geen sikkepit van hoe Oekraiene in elkaar zit he? Je bewijst het met elke post. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() u vergist zich van dictator..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is onbegrijpelijk hoe totaal wereldvreemd en irrationeel sommige mensen kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Men vergist zich van land, in woII stonden er volkscommisarissen gewapend achter het kanonnenvlees om ze naar het front te jagen, arme russen ze hebben 0 generaties lang vrijheid gekend
Citaat:
Laatst gewijzigd door edwinp : 7 maart 2022 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat me heel sterk doet vermoeden dat hij enkel een stroman is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() -een naam voor een nieuwe alliantie:
met communisten met fascisten met Trumpisten Antifree ? Team Poetin ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Indien men EU lidmaatschap uit de brand kan sleuren, geeft dit voor Oekraïne toekomstperspectief al is het binnen opnieuw dertig jaar.
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() 'ze moeten stoppen met hun militaire acties' een leugen als uitgangspunt voor een akkoord ?
|
![]() |
![]() |