![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Het principe van de “Scheiding der Machten” bepaald dat de kamer van volksvertegenwoordigers het wetgevend orgaan is.
In de praktijk neemt hoofdzakelijk de regering , zijnde de uitvoerende macht, het wetgevende initiatief, wat op zich ok is. Omdat de ministerraad voor hun wetgevend werk, bijna uitsluitend beroep doet op zijn administratie, is 90% van de wetgeving het product van deze administraties zijnde de uitvoerende macht. Waar is nog de scheiding der machten? Dit verklaart eveneens het repressieve -, controlerende - en administratief ongebreidelde karakter van de meeste wetten van het laatste decenium. Het goedmenend politieke wereldje is zich blijkbaar niet bewust van de financiële gevolgen van iedere ( dikwijls ongevraagde) wetgeving. Inderdaad, kost ieder nieuw initiatief, zowel aan administratief overheidspersoneel, als dikwijls aan directe herverdelingsbedragen, en aan kosten voor alle rechtspleging ten gevolge van de extra wetgeving. Misschien nog belangrijker zijn de gevolgen in de bedrijven en gezinnen qua administratieve meerlast, en het subjectieve gevoel van vrijheidsbeperking. Liberaal appel pleit daarom terecht voor een herbeoordeling naar kosten en baten, en naar zin of onzin van de bestaande wetgeving. ir Urbain Wellens kandidaat kamer arrondissement Leuven
Kandidaat op kamerlijst arr. Leuven. Inzet vr liberaal economisch beleid, voor nieuwe, noodzakelijke financiële evenwichten in de staatsuitgaven en inkomsten met oog op veiligstellen van sociale verworvenheden van onszelf en onze nakomelingen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |