![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() https://www.hln.be/binnenland/een-ja...zuid~ae75b663/
Een jaar na de ramp weten we nog steeds niet wie de architect is. Het zal toch geen diversity hire zijn?
![]() |
#2 | |
|
![]() Citaat:
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 16 juni 2022 om 06:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Ah, na lang zoeken, inderdaad P news vermeldt de architect, enfin, of toch de architectenfirma.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was het geen slechte communicatie, waardoor er ondersteunende stelling te vroeg werd verwijderd?
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het resultaat is er dan ook naar, met ongelofelijke nonchalance, onwetendheid in combinatie met dommigheid. Steunen te vroeg weghalen is één van de zaken die frequent gebeuren, met als gevolg dat welfsels doorbuigen enz. Als ik lees dat men zegt dat bepaalde constructie elementen het gewicht niet konden dragen, dan is dat de verantwoordelijkheid van een ingenieursbureau die bewapening moeten berekening in functie van de te verwachten belasting. En dat gebeurt doorgaans met heel ruime marges. Volgens sommigen is dat echter allemaal niet nodig en die doen maar op, met het gevolg dat er af en toe eens een gebouw instort.
![]() |
![]() |
#6 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Handlanger in de bouw, da's vooral fysiek werk. Maar voor alles wat sterkte of nutsvoorziening betreft, dat vergt ook kennis. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook in dat opzicht toont de NVA zich eerder (PS)links.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Op een bouwwerf zijn mensen verantwoordelijk voor zaken. En dan zegt ge niet tegen uw ondergeschikten : "A mag niet gebeuren voor B", maar wel: "A gebeurt niet voor ik zeg dat het gebeurt." en dan gaat ge controleren of B gedaan is, en goed gedaan, en dan pas zegt ge tegen de werklui dat A mag beginnen.
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
De fout ligt hier zeker niet bij die uitgebuite buitenlandse sukkelaars.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 16 juni 2022 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een paar platte bouwvakkers vanuit verreweggiestan, da's voor mijn ook meh, spijtig. Dan hadden die bouwvakkers hun job maar moeten kennen, dan hadden ze niet in de buurt geweest, of tegen de opdrachtgever kunnen zeggen: "vergeet het maar, da's niet veilig". Dat is wat er ook van mij verwacht wordt. En dat maakt dan ook het verschil tussen een import betonmixer uit zandbakkiestan en een West Europese technische vakman uit de 21ste eeuw. Mensen met een technisch vak en bijhorende verantwoordelijkheden kunnen zich niet meer permiteren van hersenloze sleurapen te zijn. En hun verantwoordelijken, awel, die kunnen maar beter hopen dat de mensen die ze aansturen hun vak kennen, want bij gewonden of doden is het parket aanwezig, en de arbeidsinspectie, en de hele meute ambetantenaren die bloed in het water hebben geroken komen erop af om er zo hard mogelijk aan te vreten.
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Bij gebrek aan Vlaams parlement..
![]() ![]() Het gebeurde misschien niet (Antwerpen) in Vlaanderen? ![]() ![]() In het Vlaams parlement hebben zij het de laatste maanden liever over het onderwijs waar maar geen definitieve oplossingen komen. Alzo, kwam het noodgedwongen in het federaal parlement op de agenda. Tijdens het ‘vragenuurtje’. Deze avond 20u beschikbaar op onderstaande link. Benieuwd of ‘villa politica’ het heeft opgevangen anders is het wel partijdig en schuldig verzuim. Voor onze kinderen die men niet kon ‘beschermen’ , niet in een kinderopvang maar ook niet in een toekomstige school. Gelukkig is dit voor het schoolgaan gebeurd. Stel je eigen dat anders maar is voor! En waar zijn de schuldige? Op verplaatsing of misschien maken zij deel uit van die 600 die men vrij laat, of toch niet? ![]() ![]() ![]() Plenum: Vragen, wetsontwerpen en stemmingen 16/06/2022 14:09 55P186 https://www.dekamer.be/media/index.h...=nl&sid=55P186 Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 16 juni 2022 om 16:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die instorting is relatief weinig in het nieuws gekomen, omdat er geen Vlamingen of Vlaamse kinderen bij de slachtoffers zijn.
Anders zou de pers zich nogal roeren. Terwijl zij er ook de botten van af kennen. Eén ding begrijp ik wel: zo lang het gerecht niemand in beschuldiging gesteld heeft, noemt men best geen namen. (en voor zover ik weet, worden vreemdelingen die legaal hier verblijven, en legaal hier werken, meestal ook legaal betaald. Daarover zagen in deze draad is "linkiewinkie")
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hier is de vraag op bladzijde 21 Vraag van Peter Mertens aan Pierre-Yves Dermagne (VEM Economie en Werk) over "De onthullingen in verband met de instorting van een Antwerpse school in aanbouw" (55002648P) Question de Peter Mertens ?* Pierre-Yves Dermagne (VPM Économie et Travail) sur "Les révélations au sujet de l'effondrement d'un bâtiment scolaire en construction ?* Anvers" (55002648P) https://www.dekamer.be/doc/PCRI/pdf/55/ip186.pdf Video is bijna online De video van deze bijeenkomst zal binnenkort beschikbaar zijn in de rubriek « Archieven ». https://www.dekamer.be/media/index.h...=nl&sid=55P186 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
De bevoegde overheid kan onze kinderen niet meer beschermen De bevoegde overheid kan onze gezondheid niet meer beschermen De bevoegde overheid kan onze verkeersveiligheid niet meer beschermen.... En die bevoegde overheid is Vlaanderen...de Vlaamse overheid. Wordt het geen tijd voor conclusies ?
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
Schijnzelfstandigen, voor een extreem lage vergoeding en zonder sociale rechten. Zwartwerk....en dan zo laf zijn om slachtoffers een toevallige voorbijganger te noemen Blijkbaar was linkiewinkie zijn in deze ook alweer maar eens de enige juiste houding. Ik hoop dat er in deze eens grondig en doortastend wordt ingegegrepen. Door op deze manier mensen tewerk te stellen komen Vlaamse mensen niet meer in aanmerking om nog werk te vinden bij dergelijke malafiede firma's. Bron ; https://www.hln.be/binnenland/zwartw...mens~aa7a6ad0/ Bron : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06...l-in-antwerpe/ Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Van arbeiders kan men nooit verwachten dat ze de berekeningen / beslissingen van een ingenieur kunnen beoordelen. Zeker als ze niet eens wisten dat er een probleem met de draagkracht was.
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() De regels voor Katholieke priesters zijn niet dezelfde als voor architecten of aannemers?
![]() |
#18 | |||
|
![]() Citaat:
bron ; https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06...en-documenten/ Citaat:
Citaat:
Ook hier had Willem dus alweer dubbel gelijk. De buitenlandse sukkelaars die het vuile werk moesten doen, treft geen enkele schuld.
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Als het niet op papier staat, en er gaat iets mis, dan hebt ge miserie. Zelfs als er bewijzen zijn dat iemand die gewond geraakt eigenlijk een zwartwerker was, dan nog heeft hij geen recht op een uitbetaling, want hij heeft geen bijdragen betaalt. Ik stap niet mee met uw links agitprop discours waar degene die een zwartwerker tewerkstelt een slechterik is, maar de zwartwerker zelf een zieligaard. Neen, het zijn beiden profiteurs. Of ze het geld dat ze van de belastingbetaler stelen nu 50-50 verdelen of 90-10 maakt geen enkel verschil.
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarvoor had men vroeger bekwame meestergasten, voormannen en werfleiders. Van mij wordt dat wel verwacht, toch ben ik geen ingenieur. Maar ik ben ook geen sleuraap. Wat ik wel van me weg kan houden tot nu toe, is verantwoordelijk krijgen over een paar sleurapen die nog niet eens 1 van mijn 3 talen kunnen gebruiken buiten bier vragen en vloekwoorden slingeren. Ik kan de aandacht van een hoop ambetantenaren wegens onwetendheid of onkunde van een ander wel missen als kiespijn. Citaat:
![]() |