![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220705_92126417
Voorstellen om koopkracht te redden gaan meteen de koelkast in, Bouchez heeft het zelfs over “militante gadgets” De experten hebben hun rapport over koopkracht en concurrentievermogen af, maar dat belandt onmiddellijk in de koelkast. De federale regering evacueert de maatregelen en hervormingen naar de begrotingsbesprekingen in het najaar. Veel animo om de experten te volgen is er ook niet. Vergeet het Zomerakkoord. Dat was verworden tot de salami-aanpak, waarbij akkoorden rond verlengen van het sociaal tarief en stijgen van de defensie-uitgaven al de revue passeerden. Maar het idee om nog deze zomer uit te pakken met een groot akkoord rond koopkracht en concurrentievermogen heeft de federale regering meteen doorgeschoven tot oktober, bij de begrotingsopmaak van volgend jaar. Het met veel bombarie aangekondigde rapport van de expertengroep Koopkracht en Concurrentievermogen mag dus onmiddellijk de koelkast in. Voorzitter en gouverneur van de Nationale Bank Pierre Wunsch mocht het werkstuk gisteren nog komen toelichten in de kern, waarop die onmiddellijk overging naar de orde van de dag: de bescheiden pensioenhervorming waarvan de federale regering wél nog werk wil maken. De voorstellen kosten blijkbaar veel geld en gaan niet over onze concurrentie met onze buurlanden. Bovendien zitten er veel zaken in die niet eens federale bevoegdheid zijn. Zo zit er onder andere ook een snelheidsbeperking in. De echte reden: De voornaamste reden om het Zomerakkoord helemaal af te zwakken tot een Zomerakkoordje is dat het geld op is. De federale regering kijkt nog altijd tegen een tekort van twintig miljard euro aan. En ingrepen om de koopkracht op te krikken kosten nu eenmaal handenvol geld. “In oktober zal het vooral over besparingen gaan”, klinkt het op een liberaal kabinet. “Elke euro meeruitgave zal elders gecompenseerd moeten worden. In tegenstelling tot de buurlanden zijn we nu al heel ver gegaan.” Tja, dat is iets wat iemand met een beetje verstand al maanden zegt. En Groen, Groen gaat niet akkoord, zij willen nu al iets doen voor degenen die te veel verdienen voor de sociale maatregelen maar te weinig indexering krijgen om alles te compenseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nu breken de zomer- en dus de vakantiemaanden aan.
De ideale tijd om onpopulaire maatregelen voor te stellen als de mensen (kiezers) in goede stemming en meestal weg van huis zijn. Benieuwd hoe ze op de "zwarte doos" gaan reageren.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Wel, als ik jullie kranten van vandaag zo wat lees, dan is er daar een heus fiscaal congres gaande waar er gekeken wordt naar de belastinghervormingen. Op basis van was ze rapporteren uit dat rapport van Marc Delanote van de hoge raad voor financiën, lees ik:
Dus in essentie, de mondiale belastingskampioen, gaat nog meer belastingen heffen; het gaat goed daar bij jullie ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon om een signaal te geven ik ben het beu om 50 % van mijn pre te zien verdampen om negers te sponseren die hier gratis in de zon willen komen liggen . Om walen te sponseren die nog geen dag in hun leven gewerkt hebben. Belastingen op maaltijd en ecosex mijn baas mag ze dan terug hebben en mij loonsverhoging geven. Belastingen betalen op geld, waarvan ik zelf niet mag kiezen waaraan ik het uitgeef, lacht met een ander he. Al wie werkt en voor een linkse partij kiest (links dat is voor mij van aan de ptb tot de linkervleugel van de NVA) verdient nen dikke stamp tegen zijn kloten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat het hoog tijd wordt om de politiek es deftig onder hun kloten te stampen zodat ze terug bij hun zinnen komen....de citroen bij de bevolking is leeggeperst, de hoogste belastingen met de laagste pensioenen en steeds MINDER dienstverlening waar de bevolking voor betaalt, gewoon beschamend en crimineel WANBELEID!
Nu is het aan de beurt van de graaiende bestuurders om hun steen bij te dragen: zelf eens beginnen met belastingen te betalen op hun onverdiende loon dat ze zelf bepalen, afschaffen van: onkostennota's, lucratieve bij-jobkes, intredings- en uittredingsvergoedingen, gouden handdrukken voor zakken-vullerij - afslanken van dat dodelijk obese leger parasieten die allen teren op de kap van de belastingbetalers en afschaffen van hun verspillende overheidsuitgaven met ónze centen voor zelfverrijking, corrupte vriendendienstjes tot zelfs jobbonus/lonen betalen voor de bedrijven. Want nóg meer belastingen komen stelen terwijl ze steeds meer tekort komen door een gericht, falend budgetbeheer, kwistig verspillen door onnodige subsidiëring allerhande en corrupte zakkenvullerij, is voor de moegetergde bevolking geen optie meer. Het verarmde volk is het stilaan spuugzat om een bodemloze put te blijven vullen die de kibbelende politiek steeds dieper en opzettelijk graaft! Nog even de bezuinigingen volhouden beloofde de vette loodgieter als eerste minister indertijd, 30 jaar geleden, terwijl hij ons met een eenmalige crisistaks opzadelde die ze 27 jáár lang hebben gestolen - en sindsdien stelen ze alsmaar MEER! ![]() Het is genoeg geweest. ![]()
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Weeral teleurstellend. Jaarlijks worden er meer dan 200 miljard Belgische Euro's in belastingparadijzen geparkeerd. Daar heeft de Belgische burger nougabollen aan maar zijn wel cruciaal om de economische malaise op te lossen. En als we dan ook nog eens het dolgedraaide kapitalisme door de wc-pot chassen dan komt het helemaal goed.
Bovenstaande moet uiteraard mondiaal toegepast worden voor een planetaire vrede en voorspoed.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal wel geen 200 miljard zijn, maar het gaat toch een aardig bedragje zijn ge gaat er meer als eens goed van kunnen gaan eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat aan hun eigen hebberige tengels blijft hangen, daar hebben ze minder problemen mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werkloosheid beperken in de tijd. Als ze daarbij de staat ook nog eens ferm ontvetten, te beginnen met minstens 10 federale ministers / staatssecretarissen met congé te sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Weer goed gezien van Vivaldi om niet mee te gaan in de door "experten" (wij weten wat dat voorsteld sinds de coronacrisis) voorgestelde stroperij.
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Stel er zijn 320 000 werklozen in België 43 % of 140.000 zijn langdurig werkloos en dit aan een gemiddelde van 45 euro per dag (ofte 945 voor een gemiddelde maand van 21 werkdagen) Dan spaart u 132 miljoen per jaar.... Daar rijdt u de 30 miljard euro (tekort 2021) niet met dicht vrees ik Tenzij de rechtsen aan de wonderbaarlijke broodvermenigvuldiging kunnen doen.
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als een werkloze aan't werk gaat dan spaart men niet alleen zijn uitkering, maar dan gaat hij als werknemer ook (moeten) bijdragen.
Win win dus.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Maar als u er de doelgroepvermindering voor langdurig werklozen bij telt zal de winst niet fenomenaal zijn. Ook al ben ik helemaal akkoord dat werklozen moeten geactiveerd worden, dat zal echt niet het begrotingsgat dichten.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U gaat me toch niet vertellen dat die allemaal werkonbekwaam zijn. Ja, ik zelf ook, ik trok mijn werkplunje uit op 61 jarige leeftijd, dit na 43 jaar werken. Ik had niet veel keuze omdat er mij een mooie wortel voorgehouden werd die ik niet kon weigeren. Het verschil tussen werken en pensioen was gigantisch, maar doordat ik veel overuren maakte heb ik voldoende kunnen sparen en de pensioenpot die ik opbouwde op mijn werk was ook gigantisch groot. Ondanks het feit dat ik 43 jaar gewerkt heb, was ik niet uitgeblust en had ik nog gemakkelijk 5 of 6 jaar door kunnen gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We moeten dan ook geen buitenlanders vragen om hier te komen werken, zij doen hier zo weinig mogelijk op om zoveel mogelijk naar het thuisland te kunnen sturen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu gaan ze de werkenden extra inspanningen vragen. Maaltijd- en ecocheques op de schop. Salariswagens worden uitdovend. BTW op voeding naar 7 of zelfs 10% CO² taks ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Onze industrie gebruikt deze mensen om de lonen laag te houden. En onze industrie is een veel sterker argument dan individueel misprijzen tav vreemdelingen. Waarom zouden mensen geen geld naar het thuisland mogen sturen ? Economisch niet rendabel geld ? Het gaat hier over 5 miljard per jaar (ongeveer) Belgen spaarboekjes bevatten meer dan 290 miljard ...dat is ook economisch niet rendabel geld Mensen doen toch met hun geld wat zij willen ? Hoeveel spenderen de Vlamingen in het buitenland ? Dat is toch ook voor België totaal economisch nutteloos geld ?
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 5 juli 2022 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
En met uw voorbeelden geeft u alleen maar aan dat het een geluk is voor ons dat Vivaldi die idiote experten hun voorstellen in de koelkast heeft gestopt.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die wil heilige huisjes slopen : de derde peiler slopen (dat is 30 jaar fiscale praktijk weggooien + een collectieve onteigening van de opgebouwde spaartegoeden). Hij wil ook een algemene meerwaardebelasting met 'alles' daarin opgenomen. Aangezien wij met ons nogal ludieke systeem van KI vastgoed forfaitair belasten wens ik hem succes om de meerwaarde te berekenen van bompa zijn 4 huurhuizen die hij in 1980 kocht voor een appel en een ei en die hij nu wil belasten op meerwaarde. ![]() Dat lukt hem in geen tien jaar. Wat rest er hem wel : de meerwaarde op beleggingen. Dat is het echte doel van de tsjeef. Na zovele eerdere mislukte pogingen om in België een meerwaarde op aandelen en aandelenfondsen in te voeren gaat die tsjeef dat nu opnieuw proberen. Bij vorige rondes hebben de liberalen dat altijd weten af te blokken, ik hoop dat VLD en MR daar geen millimeter gaan op toegeven. Nu de kapitaalmarkt nog wat gaan ontregelen uit fiscaal opportunisme is het laatste wat we nodig hebben. Ik heb anders ook wat voorstellen voor Van Peteghem als hij op zoek is naar geld. Nationaliseer het vastgoed van de katholieke zuil, daar zitten miljarden in schimmige religieuze ordes die voor het overgrote deel via publieke subsidiëring zijn tot stand gekomen. Het leegstaande gedeelte kan men dan ontwikkelen bv voor woningbouw en ten gelde maken. Nu zijn dat gewoon posten op de balans van één van de honderden vzw's die de tsjeven ordes gebruiken om hun fortuin te besturen. Terwijl de gemeenschap dat betaalde.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 5 juli 2022 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |